1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Меморандум


Меморандум
про взаєморозуміння між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки щодо основних напрямів та цілей програми допомоги з боку Агентства США з міжнародного розвитку у 2009-2010 роках
Дата підписання:
Дата набрання чинності для України:
25.09.2009
25.09.2009
Уряд України та Уряд Сполучених Штатів Америки, який діє через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID), (далі - Сторони) мають намір шляхом укладення цього Меморандуму про взаєморозуміння та в рамках Угоди між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки про гуманітарне і техніко-економічне співробітництво від 7 травня 1992 року (далі - Двостороння Угода) сприяти дієвій реалізації програм допомоги Україні з боку USAID.
Також, на основі відповідних механізмів співробітництва і координації дій, Сторони бажають забезпечити ефективний обмін інформацією про заходи допомоги з боку USAID та звільнення цих заходів від податків і митних зборів, як передбачено положеннями Двосторонньої Угоди.
Сторони визначили і погодилися про наступні основні напрями та цілі програми допомоги з боку USAID на період 2009-2010 роки, які викладені нижче. Сторони також домовилися про те, що заходи, які відповідають Основним напрямам та цілям програми USAID, визначеним у цьому Меморандумі про взаєморозуміння, за згодою двох Урядів будуть вважатися такими, що здійснюються в рамках Двосторонньої Угоди.
Основні напрями та цілі програми допомоги з боку USAID
I. Економічне зростання
1. Торгівля та інвестиції
Створення сприятливого середовища для торгівлі та інвестицій:
- співпраця з державними установами та приватними підприємствами і організаціями України з метою сприяння реалізації зобов'язань, взятих Україною при вступі до СОТ, зокрема у сферах державних закупівель та митної служби;
- надання допомоги на національному та місцевому рівнях з метою поліпшення регуляторного клімату для підприємницької діяльності, що має забезпечити інвесторам більш сприятливі можливості для вкладення коштів;
- сприяння створенню комерційних зв'язків з місцевими та міжнародними ринками;
- запровадження міжнародновизнаних стандартів якості продукції та продуктивності роботи підприємств України з метою використання більш сприятливих можливостей у сфері міжнародної торгівлі;
- за необхідності, надання допомоги у процесі приєднання України до зони вільної торгівлі з Європейським Союзом.
2. Сприятливе середовище для діяльності фінансового сектору
2.1 Створення сприятливого середовища для діяльності фінансового сектору:
- надання допомоги у правовій та регуляторній сферах, що має сприяти Україні у пом'якшенні наслідків фінансової кризи;
- допомога у розбудові потенціалу регуляторів, інститутів та учасників фінансового ринку;
- підвищення обізнаності учасників ринку та регуляторів з міжнародними стандартами, практикою, принципами та етичними засадами діяльності фінансового ринку;
- допомога у створенні інтегрованої електронної системи регулювання та нагляду за ринками небанківських фінансових послуг України.
2.2 Сектор фінансових послуг:
- сприяння впорядкованій і прозорій рекапіталізації та відновленню діяльності банківського сектору шляхом допомоги з інституційних, правових та регуляторних питань;
- підтримка діяльності навчальної програми "Атестований іпотечний кредитор" з метою збільшення обсягів нового іпотечного кредитування та сприяння загальному зростанню ринку іпотеки;
- допомога у здійсненні пілотних емісій іпотечних цінних паперів, що дозволить підвищити довготермінову ліквідність банків шляхом рефінансування іпотечних кредитів, а також створити забезпечені та ліквідні фінансові інструменти для потреб інституційних інвесторів;
- сприяння підвищенню обсягів торгівлі на ринку державних цінних паперів з метою запровадження сучасної практики управління державним боргом та збільшення обігу цінних паперів;
- надання допомоги для запровадження сучасної практики управління державним боргом та збільшення обсягів торгівлі на ринках державних цінних паперів;
- надання допомоги органам місцевого самоврядування у визначенні та використанні довготермінових джерел залучення коштів, що має забезпечити здійснення капітальних проектів та дозволити органам місцевого самоврядування вкладати кошти у втілення заходів з модернізації інфраструктури та підвищення якості послуг громадянам;
- надання допомоги Міністерству фінансів України у запровадженні за державної підтримки пілотних програм по застосуванню програмно-цільового методу бюджетування до місцевих бюджетів у Житомирській, Луганській та Львівській областях, а також у Автономній Республіці Крим;
- сприяння розробці та просуванню нових і внесення змін до чинних законодавчих актів, зокрема про місцеві податки і збори, про земельний податок, про податок на майно, а також до Податкового кодексу, з метою збільшення надходжень до місцевих бюджетів;
- продовження діяльності програми сертифікації спеціалістів лізингового бізнесу з метою професійного розвитку фахівців та зростання обсягів лізингу капітального обладнання;
- підтримка діяльності бюро кредитних історій з метою зниження відсоткових ставок, заставних вимог та частки несплачених кредитів, забезпечення більш відповідального запозичення та вдосконалення банківських механізмів управління ризиками;
- започаткування заходів допомоги у створенні вторинного ринку державних цінних паперів, а також первинного та вторинного ринку акцій і корпоративних цінних паперів;
- підтримка розвитку вторинного ринку державних цінних паперів, а також первинного та вторинного ринку акцій і корпоративних цінних паперів;
- підтримка заходів з удосконалення діяльності інфраструктурних інститутів ринку - фондових бірж, депозитарію цінних паперів та галузевих саморегулівних організацій;
- допомога у розбудові позитивного середовища для інвестицій та бізнесу в Україні на основі діяльності фонду "Вестерн Ен-Ай-Ес Ентерпрайз";
- надання допомоги регуляторним органам та учасникам ринку у запровадженні пенсійної реформи;
- підтримка розвитку кредитних спілок та страхового ринку України;
- підтримка створення і розвитку ринку похідних цінних паперів, який має надати ефективні інструменти для страхування фінансових ризиків.
3. Конкурентоспроможність приватного сектору
Створення сприятливого середовища для підприємницької діяльності:
- допомога в усуненні колізій законодавства України, зниженні адміністративних бар'єрів та гармонізації норм комерційного права України з міжнародною практикою;
- допомога у зниженні бар'єрів, які впливають на конкуренцію та здійснення інвестування шляхом удосконалення функціонування ринку землі;
- сприяння вищому рівню доступності судів, ефективності їхньої роботи та більш дієвому механізму виконання судових рішень;
- допомога у зниженні регуляторних бар'єрів зростання малого і середнього бізнесу на національному та місцевому рівні;
- сприяння найважливішим галузям та регіонам у створенні нових робочих місць та підвищенні конкурентоспроможності на національному та місцевому рівні;
- підтримка діяльності агентств з інвестицій з метою поліпшення інвестиційного клімату;
- допомога у розвитку механізмів експортної підтримки малих та середніх підприємств.
4. Сільське господарство
- сприяння підвищенню внутрішньої та міжнародної конкурентоспроможності підсекторів сільського господарства;
- підтримка гармонізованої діяльності системи складських розписок за зберігання сільськогосподарської продукції;
- допомога у розбудові здатності широкого спектру асоціацій приватних сільськогосподарських виробників до вироблення позицій зі стратегічних питань та просування реформ аграрної політики;
- сприяння рівності умов для сільськогосподарських виробників в рамках механізмів оподаткування та субсидування;
- надання допомоги державним установам та приватним підприємствам і організаціям у виробленні ринково орієнтованих регуляторних режимів (нормативно-правових актів).
5. Енергетика
- сприяння підвищенню рівня енергетичної безпеки України шляхом допомоги у зниженні обсягів споживання газу у сфері теплопостачання, а також запровадження програм співпраці на регіональному рівні з таких питань, як енергоефективність житлових і промислових споруд, освоєння відновлюваних джерел енергії, розвиток стратегічного планування та планування діяльності регіональних систем передачі електроенергії, а також навчальних програм з питань регулювання енергетики на регіональному рівні;
- допомога у перетворенні газового сектору України на законодавчо врегульовану, прозору та рентабельну структуру, здатну мобілізувати фінансові та інвестиційні ресурси для модернізації газотранспортної системи;
- сприяння реалізації екологічних проектів в енергетиці шляхом надання допомоги у виявленні та скороченні витоків метану.
6. Інфраструктура
- надання допомоги органам державної влади та місцевого самоврядування у реформуванні системи комунального теплопостачання з метою її перетворення на фінансово спроможну галузь з досконалим управлінням та справедливим регулюванням, яка забезпечує надання якісних послуг населенню, державним організаціям і приватним підприємствам за доступними цінами;
- сприяння зміцненню нормативно-правової та інституційної бази з метою підвищення якості послуг теплопостачання, вдосконалення тарифного регулювання та дотримання вимог законодавства Європейського Союзу у цій сфері;
- допомога у підвищенні потенціалу органів влади міст щодо планування, управління та фінансування розвитку систем теплопостачання шляхом відбору 20 міст України, які візьмуть участь у пілотних проектах, а також надання допомоги містам в отриманні фінансових ресурсів для реалізації проектів у сфері енергозбереження;
- допомога у запровадженні технологій енергоефективності у сфері міського теплопостачання;
- допомога в освоєнні та використанні альтернативних джерел енергії;
- підтримка створення державно-приватних партнерств з метою поліпшення стану інфраструктури, зокрема у сфері комунального теплопостачання та інших галузях.
II. Справедливе та демократичне врядування
- допомога у зміцненні місцевого самоврядування, зокрема в таких напрямах, як розширення участі громадян, підтримка вироблення державної політики у сфері місцевого самоврядування та розбудова асоціацій органів місцевого самоврядування, покращення системи надання послуг, підвищення якості комунальних послуг, бюджетування та фінансове управління, місцевий економічний розвиток та розширення доступу органів місцевого самоврядування до кредитних ресурсів;
- допомога в удосконаленні законодавчої і нормативної бази виборчого процесу, яка забезпечувала б більш ефективний, відкритий та змагальний характер і виборів, включаючи такі питання, як краще інформування виборців, спостереження за ходом виборів шляхом участі громадян, громадських організацій та політичних партій, підвищення професійного рівня, компетентності та незалежності членів виборчих комісій усіх рівнів;
- сприяння реалізації положень Закону України "Про Державний реєстр виборців";
- допомога політичним партіям, у межах законодавства України, у демократизації їхньої діяльності, більш активному реагуванні на потреби громадян та кращому відображенні тих питань, які турбують суспільство;
- сприяння більш сумлінному дотриманню норм виборчого законодавства шляхом технічної допомоги на адресу правозахисних організацій, правників, державних службовців, задіяних в організації виборів, а також суддів;
- допомога у зміцненні діяльності Верховної Ради України як демократичного інституту шляхом підтримки у створенні більш ефективної та демократичної системи діяльності її внутрішніх структур і підрозділів, сприяння більш досконалій взаємодії законодавчої і виконавчої влади, кращому доступу громадян до законотворчого процесу і налагодженню ефективної системи взаємозв'язку між громадянами і парламентом;
- сприяння більш удосконаленій розробці заходів державної політики, прийняттю законодавчих рішень, розбудові кадрового та організаційного потенціалу законодавчої та виконавчої гілок влади;
- сприяння розробленню законодавчих актів, що забезпечують просування реформ;
- допомога в дотриманні принципів верховенства права, зокрема шляхом захисту громадських прав, підтримки здійснення судової реформи та сприяння відкритому і ефективному законотворчому процесу;
- сприяння розвитку незалежної, неупередженої, прозорої, ефективної та підзвітної судової влади шляхом надання технічної допомоги в удосконаленні адміністрування судів, а також підтримки діяльності професійних асоціацій;
- допомога у розбудові та зміцненні активного громадянського суспільства та потужних громадських організацій, зокрема - шляхом підтримки діяльності правозахисних груп, незалежних науково-аналітичних центрів та інших громадських організацій, здатних краще представляти інтереси громадян та сприяти просуванню реформ на основі більш ефективної правозахисної діяльності, моніторингу та громадської активності; вдосконалення відповідних законодавчих засад діяльності громадянського суспільства з метою наближення до європейських стандартів; зміцнення організаційного потенціалу та фінансової самостійності організацій громадянського суспільства;
- допомога у підвищенні професійності та незалежної діяльності ЗМІ, здатних краще виконувати свої наглядові та суспільно корисні функції у якості надавачів корисних, достовірних і об'єктивних новин та інформації; вдосконаленні законодавчої бази діяльності ЗМІ з метою її наближення до європейських стандартів; зміцненні асоціацій ЗМІ та сервісних структур, здатних краще забезпечувати діяльність незалежного медіа-сектору.

................
Перейти до повного тексту