- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Меморандум
Меморандум
про взаєморозуміння між Банком Литви і Національним Банком України щодо співробітництва у сфері нагляду за кредитними установами
Дата підписання: Дата набрання чинності для України: 20.06.2006 | 20.06.2006 |
Банк Литви і Національний Банк України (далі "Сторона" або "наглядовий орган", чи разом "Сторони" або "наглядові органи"), бажаючи встановити і розвивати двосторонні відносини у сфері нагляду за кредитними установами, а також прагнучи досягнути взаємної згоди з питань регулювання діяльності кредитних установ та спільних дій з нагляду за уповноваженими кредитними установами на території країн Сторін, домовились про наступне:
I. Загальні положення
1. Для цілей цього Меморандуму:
"кредитна установа" - підприємство, яке приймає від населення депозити та інші кошти, що підлягають поверненню, надає кредити, а також має ліцензію, видану відповідно до процедури, встановленої Стороною, для виконання зазначеної діяльності, та знаходиться під її наглядом;
"закордонна установа" - закордонна філія (відділення), дочірнє підприємство чи представництво кредитної установи;
"закордонна філія (відділення)" - філія (відділення) кредитної установи країни походження, створена у країні розташування;
"закордонне дочірнє підприємство" - дочірнє підприємство кредитної установи країни походження, засноване (придбане) у країні розташування;
"кваліфікована (істотна) участь у капіталі компанії" - це пряма чи непряма участь у капіталі, яка представляє собою 10% чи більше капіталу або прав голосу в підприємстві, що дає можливість значного впливу на управління цим підприємством.
2. Наглядові органи домовились співпрацювати у сфері нагляду за закордонними філіями (відділення) та дочірніми підприємствами кредитних установ. Сфера співробітництва включатиме ліцензування (як видачу, так і відкликання ліцензій (дозволів)), а також постійний нагляд за закордонними філіями (відділеннями) і дочірніми підприємствами та інші питання, охоплені даним Меморандумом.
3. Сторони, базуючись на взаємній довірі, обмінюватимуться інформацією щодо діючих стандартів та вимог нагляду за кредитними установами, а також щодо істотних змін у банківському секторі. Крім того, у разі отримання запиту Сторони інформуватимуть одна одну в письмовій формі щодо інших вимог нагляду. Інформація, визначена в даному параграфі, повинна надаватися протягом 30 днів після отримання запиту.
4. Уся інформація щодо кредитних установ, їх філій та дочірніх підприємств, отримана однією із Сторін від іншої при здійсненні наглядових функцій, вважатиметься суворо конфіденційною, не може бути передана третій стороні і використовуватиметься Сторонами лише з метою виконання наглядових функцій. Конфіденційна інформація, зазначена в даному пункті, може бути передана іншим державним органам, лише якщо це передбачено внутрішнім законодавством Сторін, та якщо забезпечується конфіденційність цієї інформації.
II. Створення закордонних філій (відділень) та дочірніх підприємств кредитних установ
5. Якщо уповноважена у країні походження кредитна установа звертається до іншої держави за дозволом (ліцензією) на створення там закордонної філії (відділення) чи дочірнього підприємства, наглядовий орган іншої країни без затримки інформуватиме про це наглядовий орган країни походження і розглядатиме такі звернення (заяви) лише у разі наявності письмової згоди наглядового органу країни походження на створення закордонної філії (відділення) чи дочірнього підприємства.
6. Якщо належний нагляд у країні походження є законодавчо встановленою передумовою, яка має враховуватися органом країни розташування при видачі ліцензії, він консультуватиметься із наглядовим органом країни походження щодо будь-яких питань з цього приводу. За письмовим зверненням кредитної установи, яка подає заяву на отримання ліцензії (дозволу), наглядовий орган країни походження інформуватиме наглядовий орган країни розташування про розмір власного капіталу та норматив адекватності капіталу даної кредитної установи, чи вона підпорядковується внутрішньому банківському законодавству і чи дотримується його вимог, а також чи зможе вона, з огляду на її адміністративну структуру та внутрішній контроль, керувати закордонною установою належним чином. Наглядовий орган країни походження надаватиме наглядовому органу країни розташування будь-яку інформацію, яку він має і яка може викликати сумніви щодо професійної придатності майбутніх керівників закордонних установ.
7. Приймаючи рішення щодо надання дозволів (ліцензій) на створення в країні розташування закордонної філії (відділення) чи дочірнього підприємства кредитної установи, уповноваженої у країні походження, наглядові органи керуватимуться вимогами, передбаченими внутрішнім законодавством, а також прийматимуть до уваги інформацію, отриману від іншого наглядового органу.
8. Коли один наглядовий орган розглядає заявку кредитної установи, уповноваженої у країні іншого наглядового органу, щодо створення закордонної філії (відділення) чи дочірнього підприємства та/чи щодо участі в капіталі кредитної установи, наглядові органи на основі взаємної довіри надаватимуть один одному додаткову інформацію, необхідну для прийняття остаточного рішення.
9. Наглядові органи повідомлятимуть один одного в письмовій формі про прийняті рішення щодо видачі дозволу (ліцензії) на створення закордонної філії (відділення), дочірнього підприємства чи представництва кредитної установи, уповноваженої у країні іншого наглядового органу.
III. Кваліфікована (істотна) участь у капіталі та контроль акціонерів за компанією
10. Якщо кредитна установа або компанія - засновник кредитної установи, уповноваженої у країні розташування одного з наглядових органів, або фізична чи юридична особа, що її контролює, подає заявку на придбання чи управління кваліфікованою (істотною) часткою кредитної установи, уповноваженої у країні розташування іншого наглядового органу, наглядові органи повідомлятимуть один одного щодо зазначеного та за запитом надаватимуть іншому наглядовому органу необхідну інформацію. У разі якщо вищезазначена особа звертається за дозволом на збільшення її кваліфікованої (істотної) участі до рівня, за якого внутрішнє законодавство країни розташування відповідного наглядового органу передбачає повідомлення чи дозвіл органу, який здійснює нагляд за кредитною установою, наглядові органи проводитимуть попередні консультації. Наглядові органи також повідомлятимуть один одного, якщо власник кваліфікованої (істотної) частки має намір зменшити свою частку в капіталі до рівня нижчого, ніж передбачено законодавством відповідної країни.
IV. Співробітництво в сфері нагляду
11. Наглядовий орган країни походження здійснюватиме безвиїзний моніторинг закордонних філій кредитної установи, створених у країні розташування, відповідно до звітності, що регулярно надаватиметься, та згідно з законодавством, що регулює діяльність кредитних установ країни походження. Наглядовий орган країни походження здійснюватиме нагляд за ліквідністю установи в цілому, у тому числі її філій у країні розташування. Ліквідність філії (відділення) підлягає нагляду як з боку наглядового органу країни розташування, так і з боку наглядового органу країни походження.
12. Наглядовий орган країни розташування здійснюватиме безвиїзний моніторинг закордонних філій (відділень) кредитних установ відповідно до законів та інших нормативно-правових актів, які регулюють діяльність кредитних установ країни розташування. Наглядовий орган країни розташування матиме право встановлювати для закордонних філій (відділень) зобов'язання щодо звітності у сфері наглядового контролю.
13. При встановленні фактів порушення закордонними філіями (відділеннями) законів та інших нормативно-правових актів, які регулюють діяльність кредитних установ у країні розташування, наглядовий орган країни розташування інформуватиме ці філії (відділення) про встановлені порушення, доводитиме до їх відома вимоги законодавства та вимагатиме дотримання відповідних законодавчих актів, а також повідомлятиме про це наглядовий орган країни походження. Останній вживатиме адекватних заходів для забезпечення дотримання вимог та інформуватиме наглядовий орган країни розташування про характер цих заходів. Незважаючи на вищезазначене, наглядовий орган країни розташування зберігатиме за собою право вживати адекватні заходи по відношенню до такої закордонної філії (відділення).
14. Наглядовий орган країни розташування здійснюватиме нагляд за закордонними дочірніми підприємствами кредитної установи відповідно до законів та інших нормативно-правових актів, які регулюють діяльність кредитних установ у країні розташування. Відповідальність за здійснення нагляду за закордонним дочірнім підприємством несе наглядовий орган країни розташування.
................Перейти до повного тексту