- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Меморандум
Меморандум
про взаєморозуміння між Міністерством оборони України та Міністерством оборони Королівства Данія стосовно операції "Козаки на кризі"
Дата підписання: Дата набрання чинності для України: 18.12.2008 | 18.12.2008 |
Міністерство оборони України та Міністерство оборони Королівства Данія (далі - Сторони),
бажаючи співпрацювати для поповнення запасу пального від авіабази "Туле" до станції "Північ", прагнучи визначити принципи співробітництва під час проведення операції "Козаки на кризі",
констатуючи, що всі подальші подробиці стосовно операції "Козаки на кризі" визначатимуться у домовленостях, прийнятих у рамках цього Меморандуму про взаєморозуміння,
беручи до уваги, що альтернативні домовленості, що визначають статус, рівноцінний визначеному в ПЗМ/УСЗС України та українського персоналу, який у зв'язку з проведенням операції "Козаки на кризі" перебуватиме на о. Гренландія, повинні бути зазначені,
досягли такого взаєморозуміння:
Стаття 1
Мета й сфера застосування
1.1. Метою цього Меморандуму про взаєморозуміння (далі - МВ) стосовно операції "Козаки на кризі" (далі - КНК) є:
а) визначення принципів для виконання операції КНК з метою поповнення річного запасу пального на станції "Північ", що знаходиться на о. Гренландія шляхом використання літаків ІЛ-76МД;
б) визначення концепції тактичного повітряного командування Данії (далі - КТПКД) стосовно надання державою, що приймає, підтримки військово-повітряним силам України (далі - ВПСУ) під час виконання операції КНК;
в) з'ясування загальних процедур та домовленостей, зокрема фінансових, необхідних для проведення операції КНК.
1.2. Якщо інше чітко не зазначено в цьому МВ, він не стосуватиметься проведення операції КНК за межами території Королівства Данія. За укладання домовленостей з іншими державами стосовно правових аспектів транзиту літаків відповідатиме Українська Сторона.
1.3. МВ не суперечитиме положенням національного або міжнародного права. У разі виникнення протиріч Сторони повідомлять одна одній про це, а національне чи міжнародне право переважатиме. У цьому контексті національне право містить право о. Гренландія під керівництвом місцевого самоуправління.
Стаття 2
Терміни та їхнє визначення
2.1. Якщо інше не зазначено у цьому МВ, використовуватимуться визначення видань НАТО з адміністративних питань 6 (ААР-6) (2008). Для цілей цього МВ та супровідних документів використовуються такі визначення:
"Держава, що приймає" (далі - ДП) означає державу, що приймає засоби та (або) ресурси союзних сил чи організацій, на території якої вони розміщуються, виконують завдання або через територію якої вони рухаються. У цьому МВ Королівство Данія є ДП.
"Підтримка держави, що приймає" (далі - ПДП) означає всебічну допомогу, яка надається в мирний час, під час надзвичайних ситуацій персоналові, засобам та (або) ресурсам державі, яка направляє (далі - ДН), що знаходяться на території ДП, виконують завдання на ній або через територію, територіальні води чи простір яких вони рухаються.
"Спільна домовленість з виконання" (далі - СДВ) означає обов'язкову двосторонню домовленість, що встановлює зобов'язання між ДН та ДП стосовно надання та отримання ПДП. Спільна домовленість з виконання містить детальну інформацію про необхідну та запропоновану підтримку, характерні процедури виконання завдання, питання відшкодування або строків виплати.
"Сторони" означає Міністерство оборони України та Міністерство оборони Королівства Данія.
"Логістика" означає метод планування, здійснення переміщення персоналу, засобів та (або) ресурсів. У їхньому найбільш загальному значенні аспектами військових операцій є:
1) планування та розробка, закупівля, зберігання, транспортування, розподіл, підтримка, евакуація та розміщення майна;
2) перевезення особового складу;
3) закупівля або спорудження, підтримка, використання та розміщення об'єктів;
4) закупівля або надання послуг;
5) надання медичних послуг.
"Держава, що направляє" означає державу або будь-яку іншу структуру, що розгортає персонал, засоби та (або) ресурси, обладнання та потребує ПДП. Для цілей цього МВ Українська Сторона буде ДН.
"Запит на виділення сил та засобів" (далі - ЗВСЗ) означає документ, підготовлений ДН, в якому надано детальну інформацію про персонал та обладнання, що буде розгортатися, а також умов, засобів та послуг, необхідних для розгортання. У разі необхідності у додатках ЗВСЗ будуть зазначатися всі обмеження (нестачі) щодо необхідного ПДП.
Стаття 3
Статус Сторін та їхнього персоналу
3.1. Якщо інше не зазначено у цьому МВ, на території
ДП ПЗМ/УСЗС застосовуватиметься до статусу ДН, окрім випадків перебування на о. Гренландія.
3.2. Стосовно о. Гренландія Датська Сторона забезпечить надання Українській Стороні та її персоналові статусу, рівноцінного визначеному
ПЗМ/УСЗС, якщо інше не зазначено у цьому МВ.
Стаття 4
Завдання
4.1. Під час проведення операції "Козаки на кризі" передбачається перевезення пального з авіабази "Туле" до станції "Північ". Під час виконання операції будуть здійснені також транзитні польоти, що описуються в ОД.
4.2. Для виконання операції у період з березня по квітень 2009 року Міністерство оборони України надасть один літак ІЛ-76МД з двома повними екіпажами та технічним персоналом літака для забезпечення 16-годинних робочих днів, необхідних для здійснення двох щоденних польотів з авіабази "Туле" до станції "Північ".
4.3. Непередбачені проблеми, несприятливі погодні умови або технічні проблеми можуть стати причиною скасування польотів. У такому разі скасовані польоти будуть перенесені на інші дні.
4.4. Операція КНК розпочнеться та закінчиться на аеродромі Мелітополь (Україна).
4.5. Під час проведення операції КНК КТПКД здійснюватиме ПДП військово-повітряним силам України на території ДП.
Стаття 5
Зобов'язання Сторін
5.1. Крім інших зобов'язань, визначених у цьому МВ, Українська Сторона:
а) надаватиме ДП один літак ІЛ-76МД з двома повними екіпажами, технічним персоналом літака, обладнанням та ресурсами, як це визначено в ОД, та порядком проведення операції КНК;
б) забезпечуватиме відповідність літака оперативним та технічним критеріям, які визначаються міжнародними правилами, положеннями та стандартами;
в) братиме на себе відповідальність за врегулювання технічних проблем, проведення ремонтних робіт та забезпечення запасними частинами літака ІЛ-76МД. Надання окремих запасних частин здійснюватиметься під час операції для її успішного проведення;
г) забезпечуватиме відповідність підготовки екіпажу та технічного персоналу літака вимогам міжнародних стандартів для пілотування літаком ІЛ-76МД в особливих умовах о. Гренландія;
д) забезпечуватиме український персонал, що бере участь в операції, відповідними міжнародними страховими сертифікатами.
5.2. Крім інших зобов'язань, визначених в цьому МВ, Датська Сторона, представлена КТПКД:
а) координуватиме ОД;
б) у рамках ПДП шукатиме шляхи вирішення проблемних питань, що можуть виникнути під виконання операції КНК, а саме:
виступатиме як ДП та взаємодіятиме з ДН для контролю виконання положень ОД;
контролюватиме разом з ДН закупівлю та договірну діяльність для врегулювання проблемних питань, що можуть виникнути;
в) надаватиме обладнання для наземного обслуговування літака ІЛ-76МД на авіабазі "Туле" та станції "Північ" відповідно до ОД;
г) забезпечуватиме відповідність злітно-посадкових смуг на авіабазі "Туле" та станції "Північ" нормам безпеки згідно з ваговими параметрами літака ІЛ-76МД.
Стаття 6
Надання підтримки держави, що приймає
6.1. Принципи та порядок надання логістичного забезпечення здійснюється відповідно до цього МВ та ОД. Необхідна ПДП визначається відповідно до ЗВСЗ, розробленого на підставі встановлення факту (дослідження об'єкту).
6.2. Датська Сторона здійснить ПДП за такими напрямами:
6.2.1. Забезпечення житлом
Надання відповідного житла є відповідальністю Датської Сторони. Жилі приміщення мають бути обладнані безоплатним безпровідним Інтернетом.
6.2.2. Харчування
Харчування здійснюватиметься за рахунок Датської Сторони.
6.2.3. Телефон
У приміщенні групи контролю виконання операції Датська Сторона забезпечить наявність засобів зв'язку, зокрема телефонного зв'язку, факсимільного зв'язку, мережі Інтернет, високочастотних радіостанцій та іншого відповідного обладнання. Використання мережі Інтернет, коли це можливо, є спільним наміром. Усі витрати, пов'язані зі здійсненням службових телефонних дзвінків, бере на себе Датська Сторона.
Витрати, пов'язані зі здійсненням приватних телефонних дзвінків, сплачуються в індивідуальному порядку та не будуть відшкодовуватися Датською Стороною. На авіабазі "Туле" мобільний зв'язок високої якості (голосовий зв'язок та SMS послуги).
................Перейти до повного тексту