1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Угода
між Кабінетом Міністрів України та Урядом Латвійської Республіки про співробітництво в галузі запобігання надзвичайним ситуаціям і ліквідації їх наслідків
( Угоду ратифіковано Законом N 321-VI від 04.06.2008 )
Дата підписання: 27.04.2006
Дата затвердження Україною: 04.06.2008
Дата набрання чинності для України: 08.08.2008
Кабінет Міністрів України та Уряд Латвійської Республіки, далі - "Сторони";
керуючись Договором про дружбу і співробітництво між Україною і Латвійською Республікою від 23 травня 1995 року,
усвідомлюючи ймовірність виникнення надзвичайних ситуацій та існуючу небезпеку для громадян, національної економіки та навколишнього середовища;
визнаючи, що співробітництво в галузі запобігання надзвичайним ситуаціям та ліквідації їхніх наслідків сприятиме добробуту й безпеці обох держав;
враховуючи користь, яку можуть отримати Сторони від обміну науковою й технічною інформацією у зазначеній вище галузі;
беручи до уваги можливість виникнення надзвичайних ситуацій, які не можуть бути ліквідовані за допомогою ресурсів однієї зі Сторін, а також викликану цим необхідність у координації дій Сторін з метою запобігання надзвичайним ситуаціям і зменшення їхніх наслідків;
підтримуючи зусилля ООН в галузі запобігання надзвичайним ситуаціям і ліквідації їхніх наслідків, поважаючи та визнаючи загальновизнані норми й правила, які існують в рамках різних міжнародних організацій, відповідних міжнародних договорів, а також прагнучи сприяти розробці відповідного національного законодавства,
домовилися про таке:
Стаття 1
Сфера застосування
1. Ця Угода встановлює принципи та рамки взаємної узгодженої діяльності Сторін у галузі запобігання надзвичайним ситуаціям та ліквідації їхніх наслідків.
2. Ця Угода застосовується в разі виникнення надзвичайних ситуацій, якщо одна зі Сторін не має достатньо ресурсів для запобігання надзвичайних ситуацій чи ліквідації її наслідків.
Стаття 2
Визначення
Для цілей цієї Угоди термін:
1) "надзвичайна ситуація" означає подію, яка сталася внаслідок руйнівних природних сил, людської діяльності чи недбалості та яка істотно загрожує та/або завдає шкоди життю й здоров'ю людей, майну та/або навколишньому середовищу;
2) "Сторона, що запитує" означає Сторону, яка звертається з проханням про надання допомоги;
3) "Сторона, що надає" означає Сторону, яка надає допомогу;
4) "група з надання допомоги" означає організовану та підготовлену групу фахівців Сторони, що надає, яка призначена для надання допомоги та яка забезпечена необхідним оснащенням;
5) "експерт" означає фахівця в певній галузі, відрядженого для надання допомоги Стороні, що запитує;
6) "оснащення" означає матеріали, технічні й транспортні засоби, медикаменти й медичне обладнання, а також спорядження членів групи з надання допомоги та/чи експертів;
7) "матеріали допомоги" означає матеріальні засоби, призначені для безкоштовного розподілу серед населення, яке постраждало внаслідок надзвичайної ситуації;
8) "Компетентний орган" означає орган, що призначається кожною зі Сторін для управління й координації діяльності, пов'язаної з реалізацією цієї Угоди;
9) "держава транзиту" означає державу Сторони, через територію якої перевозяться група з надання допомоги та/або експерти, оснащення й матеріали допомоги для надання допомоги третій країні.
Стаття 3
Форми надання допомоги
1. Сторони здійснюють співробітництво відповідно до положень цієї Угоди, національного законодавства держав Сторін, а також до загальновизнаних міжнародних норм і принципів з метою негайного надання відповідної інформації та допомоги в разі надзвичайної ситуації або загрози її виникнення.
2. Допомога може бути надана шляхом направлення груп з надання допомоги та/або експертів, оснащення, матеріалів допомоги, а також шляхом надання необхідної інформації та досвіду.
3. У разі надзвичайних ситуацій, які виникли на території держави однієї зі Сторін, ця Сторона може звертатись з проханням про надання допомоги до іншої Сторони з метою запобігання надзвичайним ситуаціям та ліквідації їхніх наслідків. Сторона, що надає, допомагає Стороні, що запитує, за допомогою засобів і заходів, призначених для запобігання та/або ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.
4. Сторони надають одна одній допомогу згідно зі своїми можливостями.
5. Сторона, що запитує, забезпечує умови безперешкодного отримання й розподілу матеріалів допомоги виключно серед населення, яке постраждало.
Стаття 4
Компетентні органи та пункти зв'язку
1. Компетентними органами цієї Угоди є:
з боку України - Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи;
з боку Латвійської Республіки - Міністерство внутрішніх справ.
2. Сторони можуть визначити інші органи, що мають право звертатися з проханням про надання допомоги та приймати рішення щодо шляхів реалізації цієї Угоди.
3. Компетентні органи визначають або створюють один чи декілька пунктів зв'язку з метою повідомлення у разі виникнення надзвичайних ситуацій.
4. Сторони письмово повідомляють одна одну дипломатичними каналами про будь-яке призначення чи зміну, що стосуються Компетентного органу, а також пункту (пунктів) зв'язку.
5. Кожна Сторона забезпечує безперервне функціонування свого Компетентного органу та пункту (пунктів) зв'язку.
Стаття 5
Запити про допомогу та обмін інформацією
1. У разі виникнення надзвичайних ситуацій допомога надається на підставі письмового запиту, в якому Сторона, що запитує, зазначає:
1) місце, час, характер, масштаби та стан надзвичайної ситуації на даний момент в ураженій зоні;
2) інформацію про заходи, які вже вжиті або які плануються, в якій визначаються пріоритети допомоги, що запитується.
2. Сторона, що надає, негайно приймає рішення про надання допомоги та інформує Сторону, що запитує, про можливість, обсяги, час та інші важливі умови її надання.
Стаття 6
Координація та управління наданням допомоги у разі виникнення надзвичайних ситуацій
1. Компетентний орган Сторони, що запитує, координує дії груп з надання допомоги, керує ними та наглядає над ними через керівників цих груп.
2. Сторона, що запитує, інформує керівників груп з надання допомоги та/або експертів про обстановку, що склалась у зоні надзвичайної ситуації та на конкретних ділянках робіт, і, у разі необхідності, забезпечує ці групи й/або експертів перекладачами та засобами зв'язку зі штабом, який здійснює загальне керівництво пошуковими, рятувальними та іншими невідкладними роботами.
3. Оснащення груп з надання допомоги та/або експертів повинно бути достатнім для здійснення автономних дій у зоні надзвичайної ситуації принаймні протягом 72 годин з моменту їхнього прибуття.
4. Сторона, що запитує, гарантує групам з надання допомоги захист, охорону, безкоштовне медичне обслуговування, харчування та житло, а також забезпечує членів груп з надання допомоги та/або експертів товарами першої необхідності в разі вичерпання їхніх власних запасів.
Стаття 7
Порядок перетинання державного кордону та правила перебування груп з надання допомоги та/або експертів
1. Сторона, що запитує, забезпечує оперативне завершення всіх необхідних формальностей, що передбачені законодавством держави цієї Сторони, під час перетинання державного кордону групами з надання допомоги та/або експертами Сторони, що надає.
2. Керівник групи з надання допомоги та/або експерт пред'являє відповідним прикордонним органам Сторони, що запитує, такі документи, які завірені Компетентним органом Сторони, що надає:
a) документ установленого зразка, узгоджений Компетентними органами Сторін, в якому зазначено повноваження групи з надання допомоги та/або експертів, а також мету прибуття на територію держави Сторони, що запитує;
b) список членів групи з надання допомоги та/або експертів;
c) список оснащення й матеріалів допомоги.
3. Після пред'явлення зазначених вище документів, відповідним прикордонним органом Латвійської Республіки, в разі якщо вона виступає Стороною, що запитує, видаються безкоштовні візи громадянам України, які є членами групи з надання допомоги та/або експертами за умови, що кожний з них має дійсний проїзний документ.

................
Перейти до повного тексту