- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Протокол
Протокол
про взаєморозуміння між Верховним Судом України, Радою суддів України і Державною судовою адміністрацією України та Офісом Уповноваженого з федеральних судових справ Канади
Дата підписання: 09.11.2006
Дата набрання чинності: 09.11.2006
У ЯКОМУ сторони цього Протоколу про Взаєморозуміння погоджуються брати участь у взаємовигідній програмі співпраці, спрямованій на сприяння та підтримку розпочатих в Україні ініціатив у галузі судової реформи,
ТА У ЯКОМУ сторони цього Протоколу про Взаєморозуміння погоджуються на здійснення ініціативи, спрямованої на допомогу у покращенні української судової системи та адміністрування в судах.
Таким чином, сторони цього Протоколу про взаєморозуміння засвідчують своє зобов'язання співпрацювати у розробці та реалізації Проекту, який передбачає, але не обмежується наступним:
- здійснення управління проектом в дусі співробітництва;
- ідентифікація завдань та визначення фахівців для реалізації завдань проекту;
- забезпечення наявності необхідних фахівців та ресурсів для реалізації домовленостей сторін;
- забезпечення вчасного використання всіх внесків та планового залучення фахівців для реалізації проекту.
Проект, завданнями якого є покращення адміністрування в судах України, складається з наступних параметрів :
1. Проект називатиметься "Українсько-Канадський Проект Судової Реформи".
2. Деталі діяльності Проекту
Мета Проекту:
Загальною метою запропонованого Проекту є сприяння зміцненню верховенства права в Україні шляхом удосконалення і зміцнення незалежності, ефективності, прозорості та доступності судової системи та судів.
Завдання Проекту:
1. Покращити доступ до судової системи через модельні суди
Про зростаючу роль судів у вирішенні суперечок у суспільстві свідчить збільшення кількості звернень до судів, що в результаті відображається на перевантаженні в роботі суддів. Час розгляду справи судовою системою збільшується, що формує у громадськості негативне враження щодо ефективності роботи судів. Неможливо розв'язати цю проблему тільки шляхом призначення більшої кількості суддів. Потрібно переглянути та реорганізувати всю систему організації роботи в судах; а нова практика, започаткована в модельних судах, повинна бути спрощеною та стандартизованою (зробити її уніфікованою).
Очікувані результати:
- Перегляд та затвердження інструкції з діловодства в модельних судах; запровадження ефективних модернізованих та спрощених процесів у судах в рамках положень процесуальних кодексів;
- Обов'язкове запровадження посади керівника апарату суду в Модельних судах з чітко визначеними повноваженнями та функціями; чітке розмежування між адміністративними та судовими функціями в судах;
- Розвиток потенціалу керівництва модельних судів думати стратегічно і приготувати свої суди до майбутніх змін; розробка і затвердження 3-річного стратегічного плану для кожного модельного суду в рамках директив Державної судової адміністрації.
2. Зміцнення навчального потенціалу Академії Суддів України
Після визначення, перевірки та прийняття нових стандартів здійснення правосуддя їх слід буде викласти у відповідний методичний матеріал для суддів та працівників судів. Роль Академії суддів України в цій роботі є визначною, оскільки ця освітня установа буде відповідати за підготовку українських суддів та працівників суду спершу на рівні мережі модельних судів та згодом на загальнодержавному рівні для забезпечення уніфікованості стандартів по всій країні.
Очікувані результати:
- Розроблення навчальних модулів, програм та курсів для суддів;
- Розроблення навчальних модулів, програм та курсів для керівників апарату суду та інших працівників його апарату;
- Будуть підготовлені місцеві викладачі, які зможуть проводити тренінги по всій країні.
3. Розширення поінформованості громадськості про роль судочинства в Україні, а також покращення донесення до громадян інформації та якості здійснення правосуддя.
Незважаючи на те, що кожен із запропонованих напрямків являє собою окремий набір заходів, їх об'єднує прагнення покращити якість правосуддя, що відображено в основних цінностях Проекту: неупередженість при судовому розгляді, суддівська ініціативність, та ґрунтовність, доступність судів для громадськості та ефективність адміністративної сторони роботи суду. Одночасно всі запропоновані напрямки пов'язані з темою прозорості судових процедур та стосунків між судами і громадськістю.
Очікувані результати:
- Розробка та запровадження комунікативної стратегії для Верховного Суду України, а також для мережі модельних судів та Ради суддів України
- Запровадження стандартів роботи судів; покращення здійснення правосуддя;
- Підготовка освітніх громадських програм, метою яких є покращення іміджу суддів та судів в українському суспільстві та ЗМІ;
- Покращення обміну інформацією між особами, які беруть участь у судових процесах.
ПАРТНЕРИ ПРОЕКТУ
Канадські партнерські організації:
Офіс Уповноваженого з федеральних судових справ Канади
Офіс Уповноваженого з федеральних судових справ забезпечує необхідну адміністративну підтримку федеральним суддям шляхом захисту адміністративної незалежності та забезпечення ефективності судочинства, максимального запровадження технологій та надання послуг федеральним суддям. Роль Офісу - реалізовувати Закон про суддів та здійснювати інші функції за дорученням Міністра юстиції Канади, які можуть стосуватись належного функціонування судової системи в Канаді. Офіс у своїй роботі тісно співпрацює з Міністерством юстиції Канади, Канадською радою суддів (до складу якої входять голови усіх вищих судів Канади), Канадською асоціацією голів вищих судів, Канадською асоціацією судових адміністраторів та судами в усіх провінціях Канади. Таким чином Офіс має доступ до суддів усіх рівнів та судових адміністраторів, які збагачують міжнародну діяльність Офісу. Офіс також є організацією в рамках роботи якої канадські судді беруть участь у міжнародних проектах. Офіс є основною організацією в Канаді, що дає можливість суддям приймати участь в міжнародних проектах - напрямок роботи, яким Офіс займається понад вісім років. Офіс організував чисельні ознайомлювальні міжнародні візити, та приймав делегації з Росії, України, Бельгії, Китаю, Індії, Пакистану, Малайзії, Ефіопії, Чаду, Кувейту та інших країн.
Канадський Національний Судовий Інститут
Канадський Національний Судовий Інститут - єдина організація в Канаді, яка має право від імені уряду Канади розробляти освітні програми для суддів та готувати навчальні програми для суддів. Канадський Національний Судовий Інститут забезпечує та координує близько 90 відсотків освітніх програм, що надаються канадським суддям. Канадський Національний Судовий Інститут підтримує тісні зв'язки з Верховним Судом Канади та організаціями, що можуть надати відповідну експертну оцінку, що може використовуватися в міжнародних проектах (наприклад, юридичні факультети університетів, Міжнародна комісія юристів та Асоціація суддів країн Британської Співдружності). Канадський Національний Судовий Інститут буде активно залучений до реалізації навчальних компонентів Проекту.
Адміністративна Судова Служба
Адміністративна судова служба - нова організація створена 2 липня 2003 року після введення в дію Закону про Адміністративну судову службу. Закон об'єднав адміністративні судові служби Федерального та Податкового судів Канади, в результаті чого була утворена організація, що налічує близько 650 працівників і має бюджет близько 54,3 мільйонів доларів.
Завдання Адміністративної судової служби полягає в наданні адміністративних послуг чотирьом судам: Федеральному Апеляційному суду Канади, Федеральному суду Канади, Федеральному Військовому Апеляційному суду та Федеральному Податковому Суду Канади. Ця служба створює систему, яка дозволяє особам, компаніям, організаціям та уряду Канади подавати суперечливі питання та інші справи на розгляд до судів, а судам дає можливість проводити слухання та виносити рішення у визначені строки без зволікань та з найбільшою ефективністю. Адміністративна судова служба також забезпечує ефективний публічний доступ до вищезазначених судів двома офіційними мовами. Служба звітує за раціональне використання коштів парламенту Канади через Міністра юстиції Канади.
УКРАЇНСЬКІ ПАРТНЕРСЬКІ ОРГАНІЗАЦІЇ:
Верховний Суд України
Верховний Суд України є найвищим судом в системі судів загальної юрисдикції. В межах своєї компетенції Верховний Суд України розглядає питання, які виникають в рамках міжнародних договорів України та представляє суди загальної юрисдикції на зустрічах за участю судів інших держав. Верховний Суд України фінансується окремою статтею державного бюджету України та виключно керує своєю діяльністю.
Верховний Суд України відіграє важливу роль у розвитку судових процедур та судового законодавства. В рамках цього Проекту Верховний Суд України матиме змогу надати методологічну підтримку, запропонувати кваліфікованих викладачів з числа суддів Верховного Суду та працівників його апарату, та взяти участь в розробці програм підготовки, а також аналізі практики роботи мережі модельних судів.
................Перейти до повного тексту