- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
Робоча угода
між Державною податковою адміністрацією України та Міністром Фінансів Уряду Республіки Польща "Про проведення одночасного податкового контролю"
Дата підписання: 16.05.2001
Дата набуття чинності для України: 06.06.2001
Преамбула
Беручи до уваги потребу підвищити ефективність дій у сфері попередження уникнення та ухилення від оподаткування, Державна Податкова Адміністрація України і Міністр Фінансів Уряду Республіки Польща (в подальшому - "Сторони") домовилися про наступне:
I. Визначення та правові основи
В розумінні цієї угоди визначення "одночасний податковий контроль" означає виконання згідно порозуміння між двома Сторонами одночасних і незалежних контролюючих дій на власній території у податковій сфері по відношенню до платника(ів) податків, з метою здійснення обміну важливою інформацією, отриманою внаслідок таких дій.
Обмін інформацією, яка відбуватиметься на підставі даної Угоди, має здійснюватися в сфері і згідно положень вищезазначеної Статті 27
Конвенції.
Весь обмін інформацією, отриманою внаслідок контролю - як на запит, так і спонтанно - буде виконуватися за посередництвом Компетентних органів.
II. Цілі
Головними цілями одночасного податкового контролю є наступні:
1. Точне визначення податкових зобов'язань платника податків у випадках, коли:
- витрати поділені чи понесені, а прибутки розділені поміж платниками податків, які діють в рамках різних податкових законодавств, і виникає обгрунтована підозра, що платники податків використовують взаємозв'язки для "перекидання" доходів;
- використовуються схеми уникнення або ухилення від сплати податків, укривання суті трансакцій шляхом надання їм відповідних форм, контрольованого фінансування, маніпулювання цінами, невідповідних видатків;
- не оголошено дохід до оподаткування;
- здійснюються операції з країнами та територіями, які застосовують недобросовісну податкову конкуренцію (офшорними зонами), і вживаються планові дії, що використовують такі країни та території з метою уникнення або ухилення від оподаткування.
2. Сприяння обміну інформацією про:
- практику діяльності багатонаціональних комерційних підприємств, складних операцій між взаємопов'язаними суб'єктами, питання податкового контролю, а також тенденцій невикористання норм, що можуть бути властивими для даної галузі або групи промислових галузей;
- взаємоузгодження щодо поділу видатків;
- методів визначення прибутків, що виникають в спеціальних сферах, як, наприклад, глобальна торгівля, а також застосування нових фінансових інструментів.
Одночасний податковий контроль не замінює процедури взаємного узгодження, передбаченої статтею 26 Податкової
Конвенції.
III. Процедура відбору випадків і початок одночасного податкового контролю
1. Компетентний орган кожної Сторони незалежно визначає у формі запиту перелік платників податку, щодо яких він має намір здійснювати контроль.
2. Компетентний орган кожної Сторони інформує Компетентний орган іншої Сторони про відібрані ним потенційні випадки для одночасного податкового контролю, застосовуючи зазначені нижче критерії відбору. Сторона обгрунтовує, по можливості якомога детальніше, свій вибір, передає інформацію, яка є підставою пропозиції, та іншу необхідну інформацію, а також обмеження, які застосовуються у запропонованому випадку одночасного контролю.
3. Компетентний орган самостійно приймає рішення щодо своєї участі в даному одночасному податковому контролі.
4. Компетентний орган, запрошений до участі в одночасному контролі, розглядає представлену йому інформацію, враховуючи дані, якими він володіє, та письмово висловлює підтвердження або відмову прийняття участі у конкретному одночасному контролі (зазначаючи дані про платників податків, види податків та податкові роки). Перед відправленням своєї згоди Компетентний орган намагатиметься отримати усю необхідну інформацію для прийняття рішення, опираючись на внутрішнє законодавство або на положення Статті 27 про обмін інформацією
Конвенції.
Той же Компетентний орган визначає свого представника, який буде мати повноваження до керівництва та координації процесів контролю.
Компетентний орган може подати запит щодо обміну інформації або надати за власним бажанням інформацію згідно з положеннями
Конвенції.
5. Представники, визначені Компетентними органами, зобов'язані наглядати за практичними аспектами одночасного контролю (графіком, методами і термінами контрольних дій).
6. Попередньою та обов'язковою умовою відбору є можливість підтвердження достовірності податкових зобов'язань за дані роки обома Сторонами, зацікавленими в проведенні одночасного податкового контролю.
7. Компетентний орган кожної Сторони в заяві, скерованій до Компетентного органу іншої Сторони, може зазначити, що, згідно з внутрішнім законодавством, перед передачею інформації на підставі положень про обмін інформацією, він поінформує про це осіб, які проживають чи перебувають на її території, або своїх громадян.
IV. Критерії відбору випадків для проведення одночасного податкового контролю
Кожен випадок, відібраний для проведення одночасного податкового контролю, в принципі повинен стосуватися платника чи платників податків, які займаються господарською діяльністю за посередництвом спільних підприємств, постійних представництв або філій чи закладів на території обох Сторін. При відборі суб'єктів для одночасного податкового контролю крім іншого беруться до уваги наступні фактори:
................Перейти до повного тексту