1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Угода
між Урядом України і Великою Соціалістичною Народною Лівійською Арабською Джамагирією про взаємну адміністративну допомогу у попередженні, розслідуванні та припиненні митних порушень
( Угоду затверджено Постановою КМ N 444 від 05.04.2006 )
Дата підписання: 06.04.2004
Дата затвердження: 05.04.2005
Дата набуття чинності: 01.06.2006
Уряд України і Велика Соціалістична Народна Лівійська Арабська Джамагирія, далі - "Договірні Сторони";
Враховуючи дружні відносини, які пов'язують держави Договірних Сторін, та їхнє бажання в розширенні тісного співробітництва та економічних взаємовідносин між ними,
Визнаючи, що митні порушення завдають шкоди економічним, торговельним та культурним інтересам держав Договірних Сторін;
Визнаючи, що контрабанда наркотичних та психотропних речовин становить загрозу для суспільного здоров'я,
Будучи переконаними, що боротьба з митними порушеннями може бути більш ефективною завдяки тісному співробітництву між митними органами їхніх держав;
Керуючись Рекомендаціями Ради митного співробітництва про взаємну адміністративну допомогу від 5 грудня 1953 року;
домовилися про таке :
Стаття 1. Визначення
Для цілей виконання цієї Угоди:
1. "Митне законодавство" означає сукупність законів і нормативно-правових актів, які застосовуються при експорті, імпорті або транзиті товарів, а також при будь-якій іншій митній процедурі, які регламентують стягнення митними органами мита, податків, зборів або нарахувань або засоби застосування заборон, обмежень і контролю, а також організацію боротьби з контрабандою наркотичних та психотропних речовин;
2. "Митний орган" означає в Україні - Державну митну службу України і у Великій Соціалістичній Народній Лівійській Арабській Джамагирії Митне управління Великої Соціалістичної Народної Лівійської Арабської Джамагирії;
3. "Запитуючий орган" означає митний орган, який робить запит про допомогу згідно з цією Угодою або який отримує таку допомогу;
4. "Запитуваний орган" означає митний орган, який отримує запит про допомогу згідно з цією Угодою або який надає таку допомогу;
5. "Порушення" означає будь-яке порушення або спробу порушення митного законодавства;
6. "Мито та податки" означає мито, податки, збори та/або інші нарахування, які стягуються митними органами при застосуванні митного законодавства, за виключенням зборів за митне оформлення.
Стаття 2. Сфера застосування
1. Митні органи держав Договірних Сторін надають одна одній допомогу відповідно до положень, викладених у цій Угоді, з метою запобігання, виявлення, припинення та розслідування порушень митного законодавства держав Договірних Сторін;
2. Допомога за цією Угодою надається відповідно до національного законодавства держави запитуваної Договірної Сторони.
Стаття 3. Допомога на запит
1. Митні органи Договірних Сторін, на основі запиту, надають один одному усю необхідну інформацію, яка дає змогу впевнитися, що митне законодавство застосовується правильно, у тому числі, інформацію щодо перевезення і відвантаження товарів, їх розташування, призначення, вартості, класифікації та походження, а також інформацію щодо вчинених або запланованих дій, які порушують або можуть порушити таке законодавство.
2. На запит запитуючого органу, запитуваний орган повідомляє, чи товари, вивезені з території держави однієї з Договірних Сторін, були законно ввезені на територію держави іншої Договірної Сторони, зазначаючи, при необхідності, характер митних процедур, що застосовувалися до товарів.
3. На запит запитуючого органу запитуваний орган вживає усіх необхідних заходів з метою забезпечення нагляду за:
а) окремими фізичними або юридичними особами, щодо яких існують серйозні підстави вважати, що вони вчинили або вчинюють порушення митного законодавства на території держави запитуючої Договірної Сторони;
b) місцями зберігання товарів, якщо є вагомі підстави вважати, що вони призначені для незаконного ввезення на територію держави запитуючої Договірної Сторони;
c) переміщенням товарів та способом такого переміщення, про яке запитуючим органом повідомлено, що воно може бути здійснено з істотним порушенням митного законодавства держави запитуючої Договірної Сторони;
d) транспортними засобами, щодо яких є вагомі підстави вважати, що вони використовувались, використовуються або можуть бути використані для вчинення порушення митного законодавства держави іншої Договірної Сторони.
Стаття 4. Допомога за власною ініціативою
Митні органи Договірних Сторін у межах своєї компетенції надають одна одній допомогу, якщо вважають це потрібним для правильного застосування митного законодавства, зокрема коли вони володіють інформацією щодо:
- дій, які порушують, порушили або можуть призвести до порушення митного законодавства і мають інтерес для іншої Договірної Сторони;
- нових методів і засобів, що застосовуються для вчинення порушень митного законодавства;
- товарів, про які відомо, що вони є об'єктом суттєвого порушення митного законодавства на території держави іншої Договірної Сторони;
- окремих осіб, щодо яких відомо, або які підозрюються у вчиненні порушення митного законодавства на території держави іншої Договірної Сторони;
- транспортних засобів і вантажних контейнерів, про які відомо або щодо яких є підстави вважати, що вони використовувались, використовуються чи можуть бути використані у вчиненні порушень митного законодавства на території держави іншої Договірної Сторони.
Стаття 5. Технічна допомога
Допомога, передбачена цією Угодою, може включати надання інформації щодо:
а) примусових заходів, які можуть бути корисними у попередженні порушень митного законодавства;
b) нових способів вчинення порушень митного законодавства;
c) зауважень та висновків, що випливають з успішного застосування нових засобів і методів контролю; а також
d) нових технологій і вдосконалених методів митного оформлення пасажирів та вантажів.
Стаття 6. Запит про передання
На прохання запитуючого органу, запитуваний орган згідно з законодавством своєї держави вживає усіх необхідних заходів, щоб:
а) передати усі документи;
b) оповістити про усі рішення, на які поширюється сфера застосування цієї Угоди, адресату, який проживає або розташований на її території. У такому разі застосовується пункт 3 статті 7.
Стаття 7. Форма і зміст запиту про допомогу
1. Запити відповідно до цієї Угоди складаються у письмовому вигляді. Документи, необхідні для виконання таких запитів, повинні додаватися до них. У випадках, що не терплять зволікання, можуть прийматися запити в усній формі, але вони повинні невідкладно підтверджуватися у письмовій формі.
2. Запити згідно з пунктом 1 цієї статті мають містити таку інформацію:
a) назву запитуючого митного органу;
b) заходи, що запитуються;
c) об'єкт запиту та підставу для нього;
d) закони, правила та інші правові норми, що мають відношення до об'єкту запиту;
e) якомога точніші та вичерпні дані відносно фізичної або юридичної особи, що є об'єктом запиту;
f) стислий виклад фактів, за винятком випадків, зазначених у статті 6; та
g) зв'язок між запитуваною допомогою та справою, до якої вона відноситься.
3. Запити подаються офіційною мовою запитуваного митного органу, англійською або іншою мовою, прийнятною для цього органу.
4. a) Допомога надається шляхом прямого зв'язку між відповідними митними органами держав Договірних Сторін.
b) Якщо митний орган держави запитуваної Договірної Сторони не є органом, до компетенції якого належить виконання запиту, він повинен негайно передати запит компетентному відомству, яке реагує на запит у межах своїх повноважень і відповідно до національного законодавства, або повідомляє запитуючому органу про умови виконання такого запиту.

................
Перейти до повного тексту