1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Угода
між Кабінетом Міністрів України і Урядом Республіки Словенія про взаємну допомогу в митних справах
( Угоду затверджено Постановою КМ N 445 від 05.04.2006 )
Дата підписання:
Дата затвердження Україною: 05.04.2006
Дата набрання чинності для України: 01.08.2006
04.02.2004

Кабінет Міністрів України і Уряд Республіки Словенія, далі - "Договірні Сторони",
визнаючи, що порушення митного законодавства завдають шкоди економічним, фіскальним і комерційним інтересам їхніх країн;
враховуючи важливість забезпечення правильного нарахування мита та інших податків, що стягуються під час імпорту та експорту товарів, а також правильного визначення митної вартості та походження товарів;
визнаючи необхідність міжнародного співробітництва з питань, що відносяться до застосування і дотримання митного законодавства;
визнаючи, що боротьба з порушеннями митного законодавства може бути більш ефективною завдяки співробітництву між їхніми митними органами;
посилаючись на Рекомендації Ради митного співробітництва про взаємну адміністративну допомогу від 5 грудня 1953 року;
посилаючись також на положення Конвенції ООН проти незаконного переміщення наркотичних засобів та психотропних речовин від 20 грудня 1988 року,
домовились про таке:
Стаття 1 ВИЗНАЧЕННЯ
Для цілей цієї Угоди:
1. "Митне законодавство" означає закони та інші нормативно-правові акти щодо імпорту, експорту і транзиту товарів або будь-якої іншої митної процедури, які регламентують стягнення митними органами мита, інших податків, зборів або нарахувань, або засоби застосування заборон, обмежень і контролю.
2. "Мито" означає мито, податки, збори та/або інші нарахування, які стягуються на територіях Договірних Сторін при застосуванні митного законодавства, але не включаючи збори та нарахування, які є незначними в порівнянні з приблизною вартістю наданих послуг.
3. "Запитуючий орган" означає митний орган, який робить запит про допомогу згідно з цією Угодою або який отримує таку допомогу.
4. "Запитуваний орган" означає митний орган, який отримує запит про допомогу згідно з цією Угодою або який надає таку допомогу.
5. "Порушення" означає будь-яке порушення митного законодавства, а також будь-яку спробу порушення митного законодавства.
6. "Митний орган" означає в Україні - Державну митну службу України і в Республіці Словенія - Митну адміністрацію Міністерства фінансів Республіки Словенія.
7. "Персональні дані" означає будь-яку інформацію, що стосується ідентифікованих осіб або таких, що ідентифікуються.
Стаття 2 СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ
1. Митні органи Договірних Сторін надають одна одній допомогу відповідно до положень, викладених у цій Угоді, у забезпеченні належного дотримання митного законодавства, зокрема у частині запобігання, виявлення, припинення та розслідування порушень митного законодавства.
2. Допомога за цією Угодою надається відповідно до національного законодавства держави запитуваної Договірної Сторони.
Стаття 3 ДОПОМОГА НА ЗАПИТ
1. На запит запитуючого органу запитуваний орган надає йому всю необхідну інформацію, яка дає змогу впевнитися, що митне законодавство застосовується правильно, у тому числі, між іншим, інформацію щодо перевезення і відвантаження товарів, їхнього розташування, призначення, вартості та походження, а також інформацію щодо вчинених або запланованих дій, які порушують або можуть порушити митне законодавство.
2. На запит запитуючого органу запитуваний орган повідомляє, чи були товари, вивезені з території держави однієї з Договірних Сторін, законно ввезені на територію держави іншої Договірної Сторони, зазначаючи, при необхідності, характер митних процедур, що застосовувалися до товарів.
3. На запит запитуючого органу запитуваний орган вживає усіх необхідних заходів з метою забезпечення нагляду за:
a) окремими фізичними або юридичними особами, щодо яких існують серйозні підстави вважати, що вони вчинили або вчинюють порушення митного законодавства на території держави запитуючої Договірної Сторони;
b) місцями зберігання товарів, якщо є вагомі підстави вважати, що вони призначені для незаконного ввезення на територію держави запитуючої Договірної Сторони;
c) переміщенням товарів, про яке запитуючим органом повідомлено, що воно може бути здійснене з істотним порушенням митного законодавства держави запитуючої Договірної Сторони;
d) транспортними засобами, щодо яких є вагомі підстави вважати, що вони використовувались, використовуються або можуть бути використані для вчинення порушення митного законодавства держави іншої Договірної Сторони.
Стаття 4 ДОПОМОГА ЗА ВЛАСНОЮ ІНІЦІАТИВОЮ
Митні органи Договірних Сторін у межах своєї компетенції надають одна одній допомогу, якщо вважають це потрібним для правильного застосування митного законодавства, зокрема коли вони володіють інформацією щодо:
- дій, які порушують, порушили або можуть призвести до порушення митного законодавства і становлять інтерес для іншої Договірної Сторони;
- нових методів і засобів, що застосовуються для вчинення порушень митного законодавства;
- товарів, про які відомо, що вони є об'єктом суттєвого порушення митного законодавства на території держави іншої Договірної Сторони;
- окремих осіб, щодо яких відомо, або які підозрюються у вчиненні порушення митного законодавства на території держави іншої Договірної Сторони;
- транспортних засобів і контейнерів, про які відомо або щодо яких є підстави вважати, що вони використовувались, використовуються чи можуть бути використані у вчиненні порушень митного законодавства на території держави іншої Договірної Сторони.
Стаття 5 ТЕХНІЧНА ДОПОМОГА
1. Допомога, передбачена цією Угодою, може включати надання інформації щодо:
a) примусових заходів, які можуть бути корисними у попередженні порушень митного законодавства;
b) нових способів вчинення порушень митного законодавства;
c) зауважень та висновків, що випливають з успішного застосування нових засобів і методів контролю; а також
d) нових технологій і вдосконалених методів митного оформлення пасажирів та вантажів.
2. Якщо це не суперечить національним законодавствам їхніх держав, митні органи Договірних Сторін будуть прагнути до співробітництва у частині:
a) ініціювання, розвитку та вдосконалення спеціальних навчальних програм для свого персоналу;
b) створення і підтримання каналів зв'язку між ними з метою прискорення обміну інформацією та її захисту;
c) забезпечення ефективної координації дій, у тому числі обмін персоналом, експертами і призначення офіцерів зв'язку;
d) вивчення і випробування нового обладнання та процедур;
e) спрощення і гармонізації відповідних митних процедур; та
f) інших адміністративних заходів, які час від часу можуть потребувати їхніх спільних дій.
Стаття 6 ПЕРЕДАННЯ/СПОВІЩЕННЯ
На прохання запитуючого органу запитуваний орган згідно із законодавством своєї держави вживає усіх необхідних заходів, щоб:
a) передати усі документи;
b) оповістити про всі рішення, на які поширюється сфера застосування цієї Угоди, адресата, який проживає або розташований на її території. У такому разі застосовується пункт 3 статті 7.
Стаття 7 ФОРМА І ЗМІСТ ЗАПИТУ ПРО ДОПОМОГУ
1. Запити відповідно до цієї Угоди складаються у письмовому вигляді. Документи, необхідні для виконання таких запитів, повинні додаватися до них. У випадках, що не терплять зволікання, можуть прийматися запити в усній формі, але вони повинні невідкладно підтверджуватися у письмовій формі.
2. Запити згідно з пунктом 1 цієї статті мають містити таку інформацію:
a) назву запитуючого митного органу;
b) заходи, що запитуються;
c) об'єкт запиту та підставу для нього;
d) закони, правила та інші правові норми, що мають відношення до цього випадку;
e) якомога точніші та вичерпні дані відносно фізичної або юридичної особи, що є об'єктом запиту;
f) стислий виклад фактів, за винятком випадків, зазначених у статті 6; та
g) зв'язок між запитуваною допомогою та справою, до якої вона відноситься.
3. Запити подаються офіційною мовою запитуваного митного органу, англійською або іншою мовою, прийнятною для цього органу.
4. a) Допомога надається шляхом прямого зв'язку між відповідними митними органами Договірних Сторін.
b) Якщо митний орган запитуваної Договірної Сторони не є органом, до компетенції якого належить виконання запиту, він повинен негайно передати запит компетентному відомству, яке реагує на запит у межах своїх повноважень і відповідно до національного законодавства, або повідомляє запитуючому органу про умови виконання такого запиту.
5. Якщо запит не відповідає формальним вимогам, то може бути висунута вимога щодо його зміни або доповнення, проте невідкладні заходи при цьому можуть виконуватися.
Стаття 8 ВИКОНАННЯ ЗАПИТІВ
1. Запитуваний орган вживає усіх потрібних заходів для виконання запиту та, якщо вимагається, буде прагнути вжити усіх офіційних або судових заходів, необхідних для виконання запиту.
2. Митний орган однієї Договірної Сторони на запит митного органу іншої Договірної Сторони проводить потрібне розслідування, включаючи опитування експертів та свідків або осіб, які підозрюються у вчиненні порушення митного законодавства, а також здійснює верифікацію, інспектування та розслідування фактів у зв'язку з питаннями, зазначеними в цій Угоді.
3. На запит запитуваний митний орган може, у максимально можливих межах, дозволяти посадовим особам запитуючого органу бути присутніми на території держави запитуваної Договірної Сторони під час проведення її посадовими особами розслідування порушень митного законодавства, які становлять інтерес для запитуючого органу.
4. У цілях координування дій запитуючому органу на його прохання може бути повідомлено про час і місце проведення акцій, про які йдеться у запиті.
5. Посадові особи запитуючого органу, уповноважені на розслідування порушень митного законодавства, можуть просити запитуваний орган вивчити відповідні журнали, реєстри та інші документи чи носії даних та надати їхні копії або будь-яку іншу інформацію, що стосується порушення митного законодавства.

................
Перейти до повного тексту