1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Угода
між Кабінетом Міністрів України і Урядом Республіки Хорватія про судноплавство на внутрішніх водних шляхах
Дата підписання:
Дата ратифікації:
Дата набуття чинності:
16.04.2004
14.12.2005
22.02.2006
Кабінет Міністрів України і Уряд Республіки Хорватія, далі "Договірні Сторони",
прагнучи подальшого розвитку і зміцнення взаємовигідного співробітництва у галузі річкового транспорту і торгівлі,
ґрунтуючись на принципах свободи міжнародного торговельного судноплавства і справедливої конкуренції на ринку транспортних послуг,
домовилися про таке:
Стаття 1
ВИЗНАЧЕННЯ
Під термінами, приведеними в тексті даної Угоди, розуміються:
1. "Судно Договірної Сторони" - торговельне самохідне або несамохідне судно, зареєстроване на території однієї з Договірних Сторін відповідно до її національного законодавства і несе прапор цієї Договірної Сторони, придатне для плавання в рамках територіальної сфери дії даної Угоди і експлуатоване судноплавним підприємством з метою перевезення вантажів і/або пасажирів.
Цей термін не включає військові кораблі, рибальські та інші судна, що використовуються за некомерційним призначенням.
2. "Судноплавне підприємство Договірної Сторони" - юридична або фізична особа Договірної сторони, що здійснює перевезення вантажів і/або пасажирів і зареєстрована на території цієї Договірної Сторони відповідно до її національного законодавства і уповноважена займатися міжнародним судноплавством.
3. "Член екіпажа судна" - капітан або будь-яка інша особа, дійсно зайнята під час рейса на борту судна виконанням обов'язків, пов'язаних з експлуатацією судна або обслуговуванням на ньому і чиє ім'я включене до суднової ролі.
4. "Порт" - порт або інший офіційно дозволений пункт для обслуговування суден і пасажирів і обробки вантажів на території кожної з Договірних Сторін і відкритий для міжнародного судноплавства Договірною Стороною.
5. "Міждержавні перевезення" - перевезення вантажів і/або пасажирів, що здійснюється між портами обох Договірних Сторін їхніми суднами.
6. "Транзитне перевезення" - перевезення вантажів і/або пасажирів, що здійснюється судном однієї з Договірних Сторін через територію країни другої Договірної Сторони.
7. "Перевезення третьою стороною" - перевезення вантажів і/або пасажирів, що здійснюється між країнами Договірних Сторін суднами третьої країни.
8. "Перевезення для третіх країн або з третіх країн" - перевезення вантажів і/або пасажирів суднами однієї Договірної Сторони між портами другої Договірної Сторони і третьої країни.
9. "Внутрішнє перевезення (каботаж)" - перевезення вантажів і/або пасажирів між портами однієї Договірної Сторони.
10. "Компетентні органи Договірних Сторін":
- з боку Кабінету Міністрів України - Міністерство транспорту України;
- з боку Уряду Республіки Хорватія - Міністерство моря, туризму, транспорту і розвитку Республіки Хорватія.
Стаття 2
СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ УГОДИ
1. Судна обох Договірних Сторін можуть здійснювати перевезення вантажів і/або пасажирів як між портами однієї Договірної Сторони і портами іншої Договірної Сторони, так і в зворотному напрямку.
2. У рамках міждержавних перевезень судна Договірних Сторін можуть здійснювати перевезення вантажів і/або пасажирів між портами Договірних Сторін, перелік яких буде визначено Спільною комісією, що створюється відповідно Статті 7 цієї Угоди.
3. Судноплавні підприємства обох Договірних Сторін беруть участь у міждержавних перевезеннях на паритетних засадах і, по можливості, рівномірно протягом року. Розподіл перевезень вантажів здійснюється на основі кількості вантажу в тоннах щодо угод.
У випадку якщо судноплавні підприємства однієї Договірної Сторони не можуть здійснити перевезення своєї частини вантажів, вони повинні запропонувати судноплавним підприємствам іншої Договірної Сторони виконати це перевезення без його заліку у встановлену квоту.
4. У випадку неможливості здійснення перевезення обговореної кількості вантажів відповідно до пункту 3 цієї Статті, судноплавні підприємства Договірних Сторін можуть дозволити це перевезення третій стороні на умовах і способом, які визначить Спільна комісія.
5. Після обговорення Спільною комісією кожна з Договірних Сторін може у виняткових випадках, пов'язаних з технічними причинами або з безпекою судноплавства, встановити максимальну кількість проходів суден своїми водними шляхами у міжнародному сполученні.
6. Судна однієї Договірної Сторони можуть здійснювати перевезення вантажів і/або пасажирів через територію країни іншої Договірної Сторони внутрішніми водними шляхами, які затверджені Спільною комісією.
7. Перевезення, які здійснюються в третю країну або в зворотному напрямку, допускаються тільки у випадках, обумовлених відповідними рішеннями Договірних Сторін за пропозицією Спільної комісії.
8. Внутрішні перевезення вантажів і/або пасажирів між портами однієї з Договірних Сторін здійснюються суднами цієї Договірної Сторони.
Участь суден іншої Договірної Сторони у внутрішніх (каботажних) перевезеннях вимагає одержання в кожному окремому випадку спеціального дозволу Компетентного органа Договірної Сторони, між портами якої здійснюється таке перевезення.
Стаття 3
СУДНОВІ ДОКУМЕНТИ І ДОКУМЕНТИ ЧЛЕНІВ ЕКІПАЖІВ
1. Кожна з Договірних Сторін на своїй ділянці р. Дунай буде визнавати видані іншою Договірною Стороною кваліфікаційні документи членів екіпажу, суднові документи, які знаходяться на борту (класифікаційні й інші посвідчення і свідоцтва), а також документи, що стосуються вантажу.
2. Для судноплавства іншими водними шляхами, визначеними частиною 1 статті 4 цієї Угоди, суднові документи та документи, що стосуються вантажу, які видаються відповідно до національного законодавства держав Договірних Сторін і знаходяться на борту, а також кваліфікаційні свідоцтва, дипломи, посвідчення особи моряка та інші документи членів екіпажу судна взаємно визнаються Договірними Сторонами, якщо інше не передбачене національним законодавством чи іншими нормативами для окремих ділянок внутрішніх водних шляхів Договірних Сторін.
3. Члени екіпажів суден Договірних Сторін при перетині державних кордонів повинні мати при собі відповідний документ, що дає право на в'їзд та виїзд з території держави Договірної Сторони і, в разі потреби, дозвіл на перебування у вигляді візи.
4. На борту суден разом із членами екіпажів можуть знаходитися їх чоловік або жінка і неповнолітні діти за умови наявності у них документів, згаданих у пункті 3 цієї Статті. Особові дані дітей, що не досягли 16-літнього віку, можуть бути внесені в вищезазначені документи одного з батьків згідно законодавства Договірних Сторін.
5. Члени екіпажів суден Договірних Сторін для перетину державного кордону і перебування на територіях портів, відкритих для міжнародного судноплавства, можуть не мати візи за умови наявності у них посвідчення особи моряка. Також ці положення дійсні для членів родин екіпажу, якщо вони можуть бути вписані в посвідчення особи моряка згідно національного законодавства Договірних Сторін.
6. Всі особи, що знаходяться на борту судна і перелічені в пунктах 3-5 цієї Статті, повинні бути внесені в суднову роль.
7. Договірні Сторони обмінюються зразками документів, зазначених у пунктах 1-5 цієї Статті. У випадку внесення будь-яких змін або запровадження нових зразків цих документів Договірні Сторони повідомлять одна одну не пізніше 10 діб після внесення таких змін або впровадження нових зразків.
8. Кожна з Договірних Сторін залишає за собою право відмовити у в'їзді на свою територію особам, що володіють документами, зазначеними в пунктах 3-5 цієї Статті, яких вона вважає небажаними.
9. Положення пунктів 3-8 цієї Статті не порушують законодавства Договірних Сторін щодо в'їзду, перебування, транзиту і виїзду іноземців.
10. Небезпечні вантажі можуть перевозитися тільки суднами, що мають передбачене для даного водного шляху посвідчення, яке дозволяє такі перевезення.
Стаття 4
ОСНОВНІ ПРАВОВІ УМОВИ СПІВРОБІТНИЦТВА
1. Відповідно до положень статті 2 даної Угоди судна однієї Договірної Сторони можуть здійснювати судноплавство внутрішніми водними шляхами іншої Договірної Сторони, визначеними Спільною комісією і погодженими компетентними органами Договірних Сторін, а також користуватися портами і офіційно дозволеними місцями якірної стоянки. Це положення діє також у відношенні до транспортування інших плавучих об'єктів (наприклад, спортивних суден, землечерпалок і кранів) і перегону ще незареєстрованих тільки побудованих судів.

................
Перейти до повного тексту