1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Договір


Договір між Україною та Республікою Молдова про економічне співробітництво на 1998 - 2007 роки
( Договір ратифіковано Законом N 789-XIV від 30.06.99 )
Україна та Республіка Молдова, далі "Договірні Сторони", керуючись Договором про дружбу, добросусідство і співробітництво між Україною та Республікою Молдова від 23 жовтня 1992 року,
виходячи з необхідності подальшого зміцнення і розвитку рівноправних та взаємовигідних торгово-економічних і виробничих відносин, надання їм довгострокового і сталого характеру, ефективного використання економічного та науково-технічного потенціалу двох держав і підвищення добробуту їхніх народів,
надаючи важливого значення гармонізації здійснення економічних реформ, створенню умов для поетапного переходу до вільного переміщення товарів, послуг, капіталів і робочої сили,
враховуючи взаємодію на основі домовленостей в рамках Співдружності Незалежних Держав,
погодились про таке:
Стаття 1
Договірні Сторони здійснюють Міждержавну програму довгострокового економічного співробітництва між Україною та Республікою Молдова на 1998 - 2007 роки (далі - Програма), яка є складовою частиною цього Договору.
Стаття 2
Економічне співробітництво Договірних Сторін здійснюється шляхом взаємодії між суб'єктами господарювання незалежно від їхніх форм власності і підпорядкованості, з додержанням загальновизнаних норм міжнародного права та національного законодавства.
Договірні Сторони, визнаючи необхідність поетапного формування та розвитку загального економічного простору, створюватимуть сприятливі умови для узгодження основних напрямків соціально-економічних перетворень, структурної перебудови; зближення нормативно-правової бази у галузі зовнішньоекономічної діяльності, митно-тарифної і податкової політики, антимонопольного регулювання; формування окремих проектів і програм, сприяння розвитку кооперації, створенню спільних виробничих структур, взаємній участі у приватизації згідно з національним законодавством.
Стаття 3
Уряди Договірних Сторін координують виконання Програми, здійснюють поетапний контроль за її реалізацією і, у разі необхідності, вносять до неї корективи.
Стаття 4
Хід виконання Програми якнайменш один раз на рік розглядається на найвищому рівні.
Стаття 5
Спори щодо тлумачення і застосування положень цього Договору підлягають врегулюванню шляхом консультацій та переговорів.
Стаття 6
До цього Договору можуть вноситися зміни та доповнення, які оформлюються міжурядовими протоколами, які є складовою частиною цього Договору і набувають чинності у відповідності до положень його Статті 8.
Стаття 7
Виконання положень цього Договору не зашкоджує правам та обов'язкам, що випливають з інших міжнародних договорів Договірних Сторін.
Стаття 8
Цей Договір набирає чинності від дати отримання останнього письмового повідомлення, яке підтверджує виконання Договірними Сторонами внутрішньодержавних процедур, необхідних для набрання чинності Договором, і діє до 31 грудня 2007 року.
Кожна з Договірних Сторін може припинити дію цього Договору шляхом письмового повідомлення іншої Договірної Сторони. У цьому випадку Договір припиняє свою дію через 6 (шість) місяців від дати такого повідомлення.
Припинення дії цього Договору не зашкоджує здійсненню проектів, які виконуються згідно з Програмою.
Вчинено у м.Кишинеу 23 жовтня 1998 року у двох примірниках, кожний українською, молдавською та російською мовами, причому обидва тексти мають однакову силу. В разі виникнення розбіжностей в тлумаченні або застосуванні положень цього Договору, перевага надаватиметься тексту російською мовою.
Міждержавна програма довгострокового (на 10 років) економічного співробітництва України з Республікою Молдова
м. Кишинеу 1998 р.
I. Стан і проблеми розвитку українсько-молдовського економічного співробітництва
Традиційно сформовані тісні торгово-економічні, науково-технічні і культурні зв'язки між Україною і Республікою Молдова, українськими і молдовськими народами підтримуються на достатньо високому рівні і постійно розвиваються.
Україною і Республікою Молдова підписані і реалізуються ряд угод і договорів, що створюють добру базу для подальшого розширення плідного співробітництва на довгостроковій основі. Найважливішими з них є:
- Договір між Україною і Республікою Молдова про добросусідство, дружбу і співробітництво;
- Консульська конвенція між Україною і Республікою Молдова ( 498_667);
- Угода між Урядом України і Урядом Республіки Молдова про діяльність залізничного транспорту;
- Угода про вільну торгівлю;
- Угода про торговельно-економічне співробітництво;
- Угода про сприяння і взаємний захист інвестицій ( 498_027);
- Конвенція про уникнення подвійного оподатковування прибутків та майна та попередження податкових ухилень.
11 березня 1997 року Президентами України і Республіки Молдова в м.Кишинеу підписана Декларація про основні принципи створення двостороннього Митного союзу.
Водночас радикальні зміни, які відбулися в економіці України і Республіки Молдова після проголошення незалежності обома державами, становлення ринкових механізмів в умовах порушення сформованих раніше коопераційних зв'язків, нестабільності національних грошових систем і погіршення фінансового стану підприємств, недосконалості системи взаєморозрахунків, несиметричності систем оподатковування супроводжувалися ослабленням господарських і коопераційних зв'язків, погіршенням структури товарообігу і ростом бартеризації експортно-імпортних операцій.
В останні роки слабо розвивалося одне з важливих напрямків розвитку співробітництва України і Республіки Молдова в економічній сфері - створення спільних виробничих структур, у першу чергу, в галузі переробки сільгосппродукції, що повинно сприяти відновленню і розвитку, коопераційних і технологічних зв'язків підприємств і галузей, зберіганню і більш ефективному використанню сформованої раніше спеціалізації підприємств.
Між Україною і Республікою Молдова недостатньо врегульовані проблеми, пов'язані з питаннями власності, недостатньо використовуються можливості взаємовигідного співробітництва в галузі торгового судноплавства, створення спільних підприємств.
Проблеми, що існують в економічних відношеннях України і Республіки Молдова потребують їх адекватного вирішення, вироблення довгострокової стратегії взаємовигідного економічного співробітництва, здійснення цієї Програми.
II. Цілі і завдання Програми
Програма розроблена з метою здійснення Україною і Республікою Молдова на довгостроковій основі узгодженого комплексу заходів, у тому числі нормативно-правових, по наданню державного сприяння розвитку взаємовигідних економічних і науково-технічних зв'язків між двома країнами.
Для реалізації цих цілей Програма передбачає взаємодію державних органів України і Республіки Молдова по таких головних напрямках:
- спільний пошук шляхів, що забезпечують розвиток економічного співробітництва, спрямованого на підйом економік обох держав в інтересах підвищення рівня життя населення;
- створення господарюючим суб'єктам стимулів для зростання виробництва, вкладення в його розвиток інвестицій, впровадження новітніх досягнень в галузі науки і передових технологій, підвищення якості і конкурентоспроможності продукції, що випускається;
- попередження, обмеження і призупинення монополістичної діяльності і несумлінної конкуренції господарюючих суб'єктів, якщо ці дії ведуть до обмеження конкуренції;
- співробітництво в галузі ефективного вирішення економічних і науково-технічних завдань із застосуванням сучасних технологій;
- розвиток співробітництва в галузі стандартизації, метрології, сертифікації, акредитації і спрощення процедур взаємного визнання результатів робіт по сертифікації та іспитів.
У процесі виконання Програми необхідно вирішити такі завдання:
- зближення нормативно-правової бази в галузі регулювання зовнішньоекономічної діяльності і податкової системи, здійснення заходів для взаємного захисту національних товаровиробників;
- ефективного використання і розвитку транспортних комунікацій і зв'язку;
- удосконалення платіжно-розрахункових і кредитно-фінансових відношень;
- створення умов для розвитку виробничої кооперації, взаємного інвестування і створення транснаціональних фінансово-промислових груп, спільних підприємств, розвитку прикордонного економічного співробітництва;
- створення надійної системи страхування взаємних, торгових, кредитних і інвестиційних ризиків;
- створення умов для здійснення ділових контактів організацій і підприємств різноманітних форм власності;
- формування єврорегіонів "Верхній Прут" і "Нижній Дунай", створення вільної економічної зони Рені (Україна) - Джурджулешти (Молдова) - Галац (Румунія);
- транзит російського газу в Болгарію і Румунію.
III. Зближення головних напрямків у проведенні економічних реформ і розвиток економічного співробітництва

................
Перейти до повного тексту