1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Угода
між Кабінетом Міністрів України та Виконавчою Владою Грузії про співробітництво у галузі попередження промислових аварій, катастроф, стихійних лих та ліквідації їхніх наслідків
( Угоду ратифіковано Законом N 922-XIV від 13.07.99 )
Кабінет Міністрів України та Виконавча Влада Грузії, далі - Сторони,
усвідомлюючи небезпеку, що несуть для обох країн промислові аварії, катастрофи і стихійні лиха,
визнаючи, що співробітництво в галузі попередження промислових аварій, катастроф, стихійних лих та ліквідації їхніх наслідків може сприяти добробуту і безпеці обох держав,
враховуючи користь, яку може мати для Сторін обмін науково-технічною інформацією в галузі попередження промислових аварій, катастроф, стихійних лих і ліквідації їхніх наслідків,
беручи до уваги можливість виникнення надзвичайних ситуацій, наслідки яких не можуть бути ліквідовані силами і засобами однієї із Сторін, і потребу за цих обставин в скоординованих діях Сторін з метою попередження надзвичайних ситуацій і ліквідації їхніх наслідків,
домовились про таке:
Стаття 1
Терміни, що використовуються в цій Угоді, мають такі значення:
Сторона, що запитує - Сторона, яка звертається до іншої Сторони з проханням про направлення аварійно-рятувальних формувань, відповідного оснащення та матеріалів забезпечення;
Сторона, що надає - Сторона, яка задовольняє прохання іншої Сторони про направлення аварійно-рятувальних формувань, відповідного оснащення та матеріалів забезпечення;
аварійно-рятувальні формування - групи фахівців, у тому числі військовослужбовці військ цивільної оборони, які призначені для надання допомоги і забезпечені необхідним оснащенням;
оснащення - матеріали, технічні та транспортні засоби, спорядження аварійно-рятувальних формувань і особисте спорядження, яке використовується для надання допомоги;
матеріали забезпечення - матеріальні засоби, призначені для безкоштовного розподілу серед населення, що постраждало внаслідок стихійного лиха або аварії;
компетентні органи - органи, що призначаються Сторонами для координації робіт, пов'язаних з реалізацією цієї Угоди.
Стаття 2
Сторони на основі принципів рівноправності і взаємної допомоги відповідно до законодавства своїх держав здійснюють співробітництво у таких напрямках:
розробка спільної системи заходів щодо попередження промислових аварій, катастроф, стихійних лих та ліквідації їхніх наслідків;
розробка спільної системи раннього оповіщення про промислові аварії, катастрофи та стихійні лиха, які створюють загрозу здоров'ю людини, та транскордонного забруднення території держави іншої Сторони;
організація оперативного обміну інформацією про запити і пропозиції Сторін щодо взаємодопомоги в разі промислових аварій, катастроф та стихійних лих, які мали місце на території їхніх держав;
надання взаємної допомоги в ліквідації наслідків промислових аварій, катастроф і стихійних лих, що відбулися.
Стаття 3
Співробітництво в рамках цієї Угоди включає:
організацію і здійснення моніторингу небезпечних техногенних і екологічних процесів, а також природних явищ;
прогнозування промислових аварій, катастроф, стихійних лих і оцінку їхніх наслідків;
обмін інформацією і технологіями;
обмін фахівцями і вченими;
організацію спільних конференцій, семінарів і робочих нарад;
спільне планування, розробку і здійснення дослідницьких проектів та їхню демонстрацію;
оцінку ризику для довкілля і здоров'я населення у зв'язку з можливими забрудненнями внаслідок промислових аварій, катастроф і стихійних лих;
оцінку транскордонного впливу промислових аварій, катастроф і стихійних лих на довкілля;
підготовку публікацій, доповідей і тематичних досліджень;
забезпечення зв'язку між компетентними органами Сторін;
підготовку кадрів;
надання допомоги в ліквідації наслідків промислових аварій, катастроф і стихійних лих;
будь-яку іншу діяльність, пов'язану з попередженням промислових аварій, катастроф, стихійних лих і ліквідацією їхніх наслідків, що може бути узгоджена компетентними органами Сторін.
Стаття 4
Компетентними органами є:
з Української Сторони - Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи;
з Грузинської Сторони - Департамент надзвичайних ситуацій та цивільної оборони Міністерства Внутрішніх Справ Грузії.
Кожна із Сторін негайно письмово повідомить іншу Сторону у разі, якщо компетентний орган буде позбавлений повноважень по виконанню покладених на нього функцій, і в найкоротший строк, але не пізніше 60 днів з моменту повідомлення, письмово повідомить іншу Сторону про правонаступника компетентного органу.
Стаття 5
Для реалізації положень цієї Угоди компетентні органи Сторін засновують Спільну комісію з питань співробітництва в галузі попередження промислових аварій, катастроф, стихійних лих і ліквідації їхніх наслідків (далі - Спільна комісія).
Спільна комісія проводить свої засідання по черзі в Україні та в Грузії, як правило, один раз на рік, а в разі потреби - за узгодженням компетентних органів Сторін.
Стаття 6
Вся діяльність щодо реалізації цієї Угоди здійснюється відповідно до законодавства держави кожної із Сторін і наявності у кожної з них аварійно-рятувальних формувань та відповідного оснащення.
Сторона, яка приймає представників іншої Сторони, що беруть участь у діяльності, передбаченій цією Угодою, несе всі витрати по їх перебуванню і пересуванню по території своєї держави, якщо інше не буде узгоджено Сторонами. Проїзд на територію держави Сторони, яка приймає, і виїзд з цієї території оплачуються Стороною, яка направила своїх представників.
Стаття 7
Ліквідація наслідків промислових аварій, катастроф і стихійних лих здійснюється аварійно-рятувальними формуваннями та оснащенням Сторони, на території держави якої вони виникли.
Якщо масштаби лиха такі, що Сторона, яка постраждала, не може самостійно справитися з його локалізацією та ліквідацією, то допомога у проведенні аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт надається іншою Стороною в разі офіційного звернення до неї за допомогою.
Аварійно-рятувальні формування та оснащення Сторін можуть залучатися до виконання аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, необхідних для ліквідації наслідків промислових аварій, катастроф і стихійних лих, з наступним відшкодуванням понесених витрат за рахунок Сторони, що запитує, або в порядку надання безплатної допомоги за домовленістю Сторін.
Стаття 8
У разі промислових аварій, катастроф і стихійних лих допомога після офіційного звернення Сторони, що запитує, надається шляхом негайного направлення в ту зону, де це сталося, аварійно-рятувальних формувань для рятування людей, матеріальних цінностей та захисту довкілля.
Оснащення аварійно-рятувальних формувань повинно бути достатнім для ведення автономних дій на місці принаймні протягом 72 годин. Забезпечення цих формувань всім необхідним для їхнього подальшого функціонування, включаючи розміщення, харчування та медичну допомогу, здійснюється Стороною, що запитує.
Стаття 9
Компетентні органи Сторін обмінюються списками матеріалів забезпечення та оснащення, що можуть бути направлені однією Стороною до іншої Сторони в межах можливостей, які вони мають.
Компетентні органи Сторін вивчать можливості застосування практики якнайшвидшого одержання необхідного дозволу при перевезеннях негабаритних та інших спеціальних вантажів, а також безкоштовного користування транспортною інфраструктурою.
Персонал аварійно-рятувальних формувань протягом всього періоду його перебування на території держави Сторони, що запитує, підпадає під дію законодавства держави Сторони, що запитує.
На військовослужбовців, які включені до складу аварійно-рятувальних формувань, протягом всього періоду їхнього перебування на території держави Сторони, що запитує, поширюється дія законодавства держави Сторони, що надає, яким регулюється статус військовослужбовців.
Стаття 10

................
Перейти до повного тексту