- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
УГОДА
між Кабінетом Міністрів України і Урядом Республіки Польща про співробітництво та взаємну допомогу в галузі попередження катастроф, стихійних лих, інших надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків
( Угоду схвалено і подано на ратифікацію Постановою КМ
N 1769 від 16.11.2002 )
Кабінет Міністрів України і Уряд Республіки Польща, далі - Сторони;
пам'ятаючи про можливість виникнення катастроф, стихійних лих та інших надзвичайних ситуацій у зв'язку з розвитком технологій;
визнаючи необхідність співробітництва і надання взаємної допомоги у випадку катастроф, стихійних лих та інших надзвичайних ситуацій, а також з метою швидкого направлення аварійно-рятувальних груп із оснащенням та вантажами допомоги;
враховуючи користь, яку може мати для Сторін співробітництво та взаємна допомога в галузі попередження катастроф, стихійних лих, інших надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків,
домовились про таке:
Стаття 1
Визначення
У цій Угоді використовуються терміни, що мають таке значення:
"катастрофа, стихійне лихо та інша надзвичайна ситуація" - події, виникнення яких пов'язане з людською діяльністю, силами природи або іншими складними причинами, що створюють загрозу життю і здоров'ю людей, майну або довкіллю;
"Сторона, яка запитує" - Сторона, компетентний орган якої звертається до компетентного органу іншої Сторони з проханням про надання допомоги;
"Сторона, яка надає" - Сторона, компетентний орган якої задовольняє прохання компетентного органу іншої Сторони про надання допомоги;
"транзитна держава" - держава, через територію якої прямують аварійно-рятувальні групи із оснащенням та перевозяться вантажі допомоги з метою прибуття на територію держави Сторони, яка запитує, або територію третьої держави;
"аварійно-рятувальна група" - група фахівців на чолі із керівником, що направляється з метою надання допомоги на територію держави Сторони, яка запитує;
"окремий експерт" - фахівець, направлений з метою надання допомоги на територію держави Сторони, яка запитує;
"оснащення" - матеріали, технічні та транспортні засоби, власне спорядження аварійно-рятувальних груп, рятувальні собаки, особисте спорядження і предмети особистого вжитку членів аварійно-рятувальних груп та окремих експертів;
"вантаж допомоги" - речі, призначені для безкоштовного розподілу серед населення, яке потерпіло внаслідок катастрофи, стихійного лиха або іншої надзвичайної ситуації.
Стаття 2
Предмет Угоди
1. Ця Угода визначає основні принципи добровільного надання допомоги під час катастроф, стихійних лих та інших надзвичайних ситуацій, що загрожують життю і здоров'ю людей, майну або довкіллю, та які не можуть бути повністю або швидко локалізовані власними засобами Сторони, яка запитує. Допомога надається на основі запиту.
2. Сторони будуть співробітничати у галузі розвитку методів та заходів щодо збільшення своїх можливостей у попередженні катастроф, стихійних лих, інших надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків.
Стаття 3
Компетентні органи
1. З метою координації діяльності, пов'язаної з реалізацією цієї Угоди, Сторони призначають такі компетентні органи:
1) в Україні:
Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи;
2) в Республіці Польща:
Міністра внутрішніх справ і адміністрації.
2. Компетентні органи уповноважені у поданні та прийнятті запитів про надання допомоги, а також підтриманні безпосередніх контактів.
3. Сторони будуть інформувати одна одну про інші компетентні органи, уповноважені запитувати про допомогу та приймати заяви з проханням про допомогу, а також виконувати інші завдання, відповідно до положень цієї Угоди.
4. Компетентні органи запитують про надання допомоги у письмовій формі - може бути, усній. Запит, оформлений усно, повинен бути без зайвого зволікання підтверджений письмово.
5. Запит, про який йдеться в пункті 2, містить, зокрема, дані про вид, форму, обсяги та строк надання допомоги.
6. Компетентні органи детально узгоджують обсяги та умови надання і допомоги.
Стаття 4
Види допомоги
1. Допомога може бути надана шляхом направлення аварійно-рятувальних груп або окремих експертів, оснащення, вантажів допомоги або іншим відповідним чином.
2. Надання допомоги включає в себе також рятувальні та інші невідкладні роботи, що здійснюються під час катастроф, стихійних лих та інших надзвичайних ситуацій.
3. Аварійно-рятувальні групи, окремі експерти, а також оснащення і вантаж допомоги можуть транспортуватися сухопутним, повітряним або водним шляхом.
4. Оснащення аварійно-рятувальних груп повинно бути достатнім для автономного ведення рятувальних дій протягом 72 годин.
Стаття 5
Форми співробітництва
1. Компетентні органи тісно співпрацюють між собою, зокрема, в таких напрямках:
1) удосконалення системи виявлення катастроф, стихійних лих та інших надзвичайних ситуацій та оперативного оповіщення про їхнє наближення або виникнення на території держави однієї з Сторін.
2) підготовка до надання допомоги, згідно з цією Угодою;
3) розробка прогнозів, запобігання та ліквідація наслідків катастроф, стихійних лих та інших надзвичайних ситуацій (у вигляді обміну практичним досвідом та науково-технічною інформацією), а також підготовка тренувальних заходів для спеціалістів, розробка спеціалізованих програм і курсів, співпраця окремих відповідних навчальних установ або організація спільних навчань;
4) визначення причин катастроф, стихійних лих та інших надзвичайних ситуацій.
2. Сторони обмінюються інформацією щодо загрози та наслідків катастроф, стихійних лих та інших надзвичайних ситуацій, які можуть поширитися на територію держави іншої Сторони. Обмін інформацією стосується також подання даних вимірювань і прогнозів.
3. Положення цієї Угоди застосовуються відповідно у випадку спільних навчань.
4. Компетентні органи, з метою реалізації цієї Угоди, можуть укладати додаткові протоколи та створювати робочі групи згідно з внутрішнім законодавством держав Сторін.
Стаття 6
Перетин державного кордону і перебування на території держави іншої Сторони
1. З метою забезпечення ефективної допомоги Сторони зобов'язуються обмежити до мінімуму формальності, необхідні для перетину державного кордону.
2. Члени аварійно-рятувальної групи та окремі експерти, в рамках надання допомоги, можуть перетинати державний кордон і перебувати на території держави Сторони, яка запитує, за будь-якими документами, що посвідчують особу, без віз та дозволів на проживання. Керівник аварійно-рятувальної групи та окремий експерт на вимогу відповідних служб пред'являють посвідчення, яке уповноважує на надання допомоги, видане відповідним органом Сторони, яка надає, та список осіб, що входять до складу групи. Зразок посвідчення міститься у додатку до цієї Угоди. У випадках, що не терплять зволікання, направлення аварійно-рятувальних груп або окремих експертів можна підтвердити за допомогою телефаксу.
3. Перетин державного кордону аварійно-рятувальними групами та окремими експертами здійснюється у пунктах пропуску, а у випадках, коли неприпустиме зволікання, і поза межами пунктів пропуску, про що завчасно повідомляються прикордонні органи держав Сторін.
4. Положення пунктів 1 і 2 мають відповідне застосування також у випадках, коли одна із Сторін є транзитною державою. Компетентні органи вчасно інформуватимуть одна одну про те, що виникла необхідність у транзиті, визначать спосіб здійснення транзиту та надання підтримки аварійно-рятувальним групам та окремим експертам.
5. Члени аварійно-рятувальних груп та окремі експерти мають право носити на території держави Сторони, яка запитує, свою уніформу, якщо для них вона є обов'язковим спецодягом.
Стаття 7
Перевезення оснащення та вантажів допомоги через державний кордон
1. Сторони спрощують порядок ввезення та вивезення оснащення і вантажів допомоги. Керівник аварійно-рятувальної групи та окремі експерти при перетині державного кордону зобов'язані представити відповідним митним службам Сторони, яка запитує, список оснащення і вантажів допомоги, що перевозяться.
2. Якщо у невідкладних випадках неможливо передати список оснащення та вантажів допомоги, які перевозяться, то такий список має бути переданий відповідному митному органу не пізніше 30 днів від переходу державного кордону. Це спрощення не стосується наркотичних та психотропних речовин.
3. Аварійно-рятувальні групи та окремі експерти не можуть ввозити або вивозити жодних інших предметів, крім оснащення та вантажів допомоги, які необхідні для надання допомоги. Оснащення та вантажі допомоги звільняються від мита, податків та інших зборів і використовуються виключно з метою надання допомоги.
4. На оснащення і вантажі допомоги не поширюються заборона і обмеження, що діють у випадку ввезення або вивезення товарів. Оснащення, яке не було використане, втрачено або знищено, має бути вивезене не пізніше 30 днів після закінчення заходів з надання допомоги. Якщо, у зв'язку з серйозними обставинами, зворотне вивезення неможливе, про вид, кількість і місце залишеного оснащення інформується компетентний орган Сторони, яка запитує, який інформує про це відповідні митні органи. Відповідні органи держави Сторони, яка запитує, мають право здійснювати контроль за використанням та зберіганням оснащення та вантажів допомоги.
................Перейти до повного тексту