1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Ухвала Конституційного Суду України про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням народних депутатів України щодо офіційного тлумачення статей 42 і 43 Закону України "Про вибори народних депутатів України" від 18 листопада 1993 року N 3623-12
м. Київ, 4 грудня 1997 року
N 62-з
Справа N 03/2600-97
Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Тимченка Івана Артемовича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича.
Євграфова Павла Борисовича,
Козюбри Миколи Івановича,
Корнієнка Миколи Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Розенка Віталія Івановича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Скоморохи Віктора Єгоровича,
Тихого Володимира Павловича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Шаповала Володимира Миколайовича,
Яценка Станіслава Сергійовича
розглянув питання щодо відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 50 народних депутатів України.
Заслухавши суддю-доповідача Чубар Людмилу Пантеліївну та вивчивши матеріали справи, Конституційний Суд України
установив:
1. До Конституційного Суду України надійшло конституційне подання за підписом 50 народних депутатів України про офіційне тлумачення положень статей 42 і 43 Закону України "Про вибори народних депутатів України", прийнятого Верховною Радою України 18 листопада 1993 року N 3623-12.
У конституційному поданні порушується питання щодо неоднозначності врегулювання названими статтями Закону порядку визначення кількості виборців, які взяли участь у голосуванні. Зокрема, як належить визначати кількість виборців, які взяли участь у голосуванні: чи входять до їх числа виборці, бюлетені яких визнано у встановленому порядку недійсними.
2. Необхідність офіційного тлумачення суб'єкт права на конституційне подання обгрунтовує тим, що у Законі України "Про вибори народних депутатів України" відсутня методика визначення кількості виборців, які взяли участь у голосуванні. При цьому, за його твердженням, практика застосування статей 42 і 43 Закону щодо визначення кількості виборців, які взяли участь у голосуванні, є суперечливою.
Крім того, народні депутати України обгрунтовують свою позицію тим, що Верховна Рада України буде приймати новий виборчий закон, у тексті проекту якого також відсутня методика визначення кількості виборців, які взяли участь у голосуванні. На їх думку, рішення Конституційного Суду України з цього питання необхідне для обов'язкового врахування в новому виборчому законі.
3. Колегія суддів Конституційного Суду України 12 листопада 1997 року прийняла процесуальну ухвалу про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням народних депутатів України на підставі пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - непідвідомчість Конституційному Суду України питання, порушеного у конституційному поданні.
4. Підставою для конституційного подання щодо офіційного тлумачення Конституції України та законів України відповідно до статті 93 Закону України "Про Конституційний Суд України" є практична необхідність у з'ясуванні або роз'ясненні, офіційній інтерпретації положень Конституції України та законів України. Тобто, ця стаття Закону пов'язує потребу у офіційному тлумаченні з практичною необхідністю правильного застосування Конституції та законів України у процесі регулювання певних правовідносин.

................
Перейти до повного тексту