1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Ухвала Конституційного Суду України про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України "Про Державну митну службу України" та Указу Президента України "Про Положення про Державну митну службу України"
м. Київ, 9 липня 1998 року
Справа N 1-28/98
N 6-уп/98
Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Тимченка Івана Артемовича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича,
Євграфова Павла Борисовича,
Козюбри Миколи Івановича,
Корнієнка Миколи Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мартиненка Петра Федоровича,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Німченка Василя Івановича - суддя-доповідач,
Розенка Віталія Івановича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Селівона Миколи Федосовича,
Скоморохи Віктора Єгоровича,
Тихого Володимира Павловича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
за участю представника Президента України Стичинського Броніслава Станіславовича - першого заступника Міністра юстиції України, а також залучених до участі в конституційному провадженні Соловкова Юрія Петровича - Голови Державної митної служби України та Симонова Олександра Івановича - начальника Київської регіональної митниці
розглянув на пленарному засіданні справу за конституційним поданням народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України "Про Державну митну службу України" від 29 листопада 1996 року та Указу Президента України "Про Положення про Державну митну службу України" від 8 лютого 1997 року.
Заслухавши суддю-доповідача Німченка В.І., пояснення Стичинського Б.С., Соловкова Ю.П. і Симонова О.І. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
У конституційному поданні 48 народних депутатів України порушують питання про невідповідність Конституції України Указу Президента України "Про Державну митну службу України" від 29 листопада 1996 року N 1145/96 та Указу Президента України "Про Положення про Державну митну службу України" від 8 лютого 1997 року N 126/97.
Суб'єкт права на конституційне подання посилається на те, що статтею 1 Указу Президента України від 29 листопада 1996 року ліквідовано Державний митний комітет України, територіальні митні управління, митниці та інші митні установи і на їх базі утворено Державну митну службу України та її регіональні органи. На його думку, зазначений Указ суперечить пунктам 15 і 31 статті 106 Конституції, за якими утворення та ліквідація будь-яких інших органів виконавчої влади, крім центральних, не належить до повноважень Президента України. Цим положенням Конституції України також суперечить і стаття 4 зазначеного Указу щодо призначення на посади та звільнення з посад Президентом України начальників регіональних митниць. Ліквідація Державного митного комітету України, на думку суб'єкта конституційного подання, фактично призвела до ліквідації в Україні митних органів, які діяли б на законних підставах.
Народні депутати України також вважають, що Положення про Державну митну службу України, затверджене Указом Президента України від 8 лютого 1997 року, суперечить частині другій статті 120 Конституції України, згідно з якою організація, повноваження і порядок діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади визначаються виключно Конституцією і законами України.
Після відкриття конституційного провадження у справі в газеті "Голос України" 9 квітня 1998 року опубліковано Указ Президента України від 23 березня 1998 року N 216/98 "Про внесення змін і доповнень до Указу Президента України від 29 листопада 1996 року N 1145", за яким зміст Указу від 29 листопада 1996 року N 1145 "Про Державну митну службу України" викладено в новій редакції, у тому числі внесено зміни і доповнення до статей 1, 4 цього Указу, конституційність яких оспорюється народними депутатами України.
Посилаючись на зазначені обставини, представник Президента України Стичинський Б.С. вважає за необхідне припинити конституційне провадження у справі у зв'язку із втратою чинності положень указів Президента України, конституційність яких оспорюється. Соловков Ю.П. та Симонов О.І. підтримали позицію представника Президента України.

................
Перейти до повного тексту