- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Ухвала Конституційного Суду України про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним зверненням Молчанової Лідії Федорівни щодо офіційного тлумачення частин першої, другої, четвертої статті 1 Закону Української РСР від 3 липня 1991 року "Про підвищення соціальних гарантій для трудящих" та пов'язаних з ним деяких інших нормативно-правових актів
м. Київ, 21 жовтня 1997 року | Справа N 18/1388-97 N 53-з |
Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Тимченка Івана Артемовича - головуючий,
Євграфова Павла Борисовича,
Козюбри Миколи Івановича,
Корнієнка Миколи Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мартиненка Петра Федоровича,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Німченка Василя Івановича,
Розенка Віталія Івановича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Селівона Миколи Федосовича,
Тихого Володимира Павловича,
Яценка Станіслава Сергійовича
розглянув питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним зверненням Молчанової Лідії Федорівни.
Заслухавши суддю-доповідача Мироненка Олександра Миколайовича та вивчивши матеріали справи, Конституційний Суд України у с т а н о в и в:
1. Громадянка Молчанова Л.Ф. у конституційному зверненні, підписаному її повноважним представником, порушує питання про необхідність офіційного тлумачення частин першої, другої, четвертої статті 1 Закону Української РСР від 3 липня 1991 року
"Про підвищення соціальних гарантій для трудящих", а також частин другої, третьої пункту 1 Постанови Верховної Ради України від 6 грудня 1991 року "Про порядок введення в дію Закону України
"Про пенсійне забезпечення"; пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 1 січня 1992 року
N 1 "Про здійснення першочергових заходів щодо забезпечення соціального захисту населення в умовах лібералізації цін"; пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1991 року
N 369 "Про коригування рівнів пенсій, призначених до введення в дію Закону України "Про пенсійне забезпечення"; пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 17 січня 1992 року
N 21 "Про заходи у зв'язку з підвищенням мінімального розміру заробітної плати"; частини другої пункту 22 "Положення про індексацію грошових доходів населення", затвердженого Мінпраці і Мінфіном України 26 березня 1992 року.
2. Необхідність офіційного тлумачення зазначених правових актів Молчанова Л.Ф. мотивує тим, що під час судового розгляду справи за її позовом до Придніпровського відділу соціального захисту населення (м. Черкаси) про незаконне утримання з пенсії сум компенсації, обмеження виплат пенсії та відсотків від її індексації Придніпровський районний суд внаслідок суперечностей у деяких положеннях нормативно-правових актів пенсійного законодавства, на її думку, прийняв незаконне і необгрунтоване рішення, що призвело до порушення конституційних прав Молчанової Л.Ф. в коригуванні і виплатах пенсії з 1 січня 1992 року.
Заявниця посилається на частини першу, другу, четверту статті 1 Закону від 3 липня 1991 року, які втратили чинність 15 травня 1992 року, і низку підзаконних актів, що вносили зміни до розмірів пенсій в міру підвищення цін та індексації грошових доходів протягом 1991-1992 років. У зв'язку з неправильним, на погляд Молчанової Л.Ф., рішенням суду, двозначним розумінням суддями поняття "індексація грошових доходів населення" їй необгрунтовано недодані за цей час суми пенсії, тобто завдано матеріальної та моральної шкоди.
3. Молчанова Л.Ф. не погоджується також з роз'ясненнями Міністерства соціального захисту населення України, вказуючи на наявність суперечностей у висновках судово-бухгалтерської експертизи з цього приводу, відповідях заступника начальника управління пенсійного забезпечення зазначеного Міністерства та начальника відділу соцзахисту населення Придніпровського райвиконкому (м. Черкаси) і рішеннях районного суду.
4. Із матеріалів справи вбачається, що Молчанова Л.Ф. у грудні 1994 року зверталася до Придніпровського районного суду (м. Черкаси) із скаргою на дії Придніпровського відділу соціального захисту населення стосовно перерахування пенсії. На обгрунтування своїх вимог вона доводила, що з 1 січня 1992 року пенсія, призначена їй у 1983 році, була начебто перерахована з порушенням вимог нового пенсійного законодавства у меншому розмірі, внаслідок чого за січень-квітень 1992 року вона недоодержала відповідну суму.
................Перейти до повного тексту