1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Ухвала Конституційного Суду України про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 72 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення положень Конституції України та законів України про "встановлення розмірів пенсії та пошуку джерел фінансування на здійснення прийнятих Верховною Радою України, підписаних і взятих до виконання Президентом України законів України"
м. Київ, 11 липня 2002 року
N 47-у/2002
Справа N 2-46/2002
Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Скоморохи Віктора Єгоровича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича,
Євграфова Павла Борисовича - суддя-доповідач,
Іващенка Володимира Івановича,
Козюбри Миколи Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Розенка Віталія Івановича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Селівона Миколи Федосовича,
Тимченка Івана Артемовича,
Тихого Володимира Павловича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Шаповала Володимира Миколайовича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 72 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення положень Конституції України та законів України про "встановлення розмірів пенсії та пошуку джерел фінансування на здійснення прийнятих Верховною Радою України, підписаних і взятих до виконання Президентом України законів України".
Заслухавши суддю-доповідача Євграфова П.Б. і дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. "Суб'єкт права на конституційне подання - народні депутати України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням дати офіційне тлумачення положень Конституції України, та законів України про порядок встановлення розмірів пенсії та пошуку джерел фінансування на здійснення прийнятих Верховною Радою України, підписаних і взятих до виконання Президентом України законів України.
При цьому народні депутати України просять дати відповіді на такі питання:
1) чи може Верховна Рада України приймати закон з визначенням мінімального розміру пенсії у занижених розмірах порівняно з межею малозабезпеченості, встановленої законом України;
2) чи може Президент України, який за статтею 102 Конституції України є гарантом додержання Конституції України, прав і свобод людини, не підписувати Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про пенсійне забезпечення", в якому мінімальний розмір пенсії становить 55 гривень, що значно нижче межі малозабезпеченості, встановленої законом України;
3) чи зобов'язаний Президент України підписувати закон України, в якому мінімальний розмір пенсії встановлюється у сумі законодавчо встановленої межі малозабезпеченості? Чи може він замість цього на такий закон накладати вето і вважати його неприйнятним і таким, що підлягає скасуванню, порушуючи статтю 46 Конституції України;
4) хто повинен здійснювати пошук джерел фінансування на виконання прийнятих Верховною Радою України, підписаних і взятих до виконання Президентом України законів України - виконавча чи законодавча влада.
2. Ухвалою Колегії суддів Конституційного Суду України з конституційних подань та звернень від 3 липня 2002 року у відкритті конституційного провадження у справі щодо офіційного тлумачення положень Конституції України та законів України про "встановлення розмірів пенсії та пошуку/джерел фінансування на здійснення прийнятих Верховною Радою України, підписаних і взятих до виконання Президентом України законів України" відмовлено.

................
Перейти до повного тексту