- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
ТРЕТЬОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ
ДРУГОГО СЕНАТУ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Бухтоярової Оксани Василівни щодо відповідності Конституції України (конституційності) абзацу п’ятнадцятого частини першої статті 1, підпункту "в" пункту 2 частини першої статті 3, частини першої статті 45, частини першої статті 51-1 Закону України "Про запобігання корупції", пункту 1 частини першої статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України
Київ 15 червня 2023 року № 95-3(II)/2023 |
Справа № 3-79/2023(157/23) |
Третя колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України у складі:
Первомайський Олег Олексійович (голова засідання, доповідач),
Городовенко Віктор Валентинович,
Юровська Галина Валентинівна,
розглянула на засіданні питання щодо відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Бухтоярової Оксани Василівни щодо відповідності
Конституції України (конституційності) абзацу п’ятнадцятого частини першої
статті 1, підпункту "в" пункту 2 частини першої
статті 3, частини першої
статті 45, частини першої
статті 51-1 Закону України "Про запобігання корупції" від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII (Відомості Верховної Ради України, 2014 р., № 49, ст. 2056) зі змінами, пункту 1 частини першої
статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України.
Заслухавши суддю-доповідача Первомайського О.О. та дослідивши матеріали справи, Третя колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України
установила:
1. Бухтоярова О.В. звернулась до Конституційного Суду України з клопотанням перевірити на відповідність:
- частині першій
статті 19 Конституції України (конституційність) абзац п’ятнадцятий частини першої
статті 1, підпункт "в" пункту 2 частини першої
статті 3, частину першу
статті 45 Закону України "Про запобігання корупції" від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII зі змінами (далі - Закон № 1700);
- частині другій
статті 19 Конституції України (конституційність) частину першу
статті 51-1 Закону № 1700;
- частинам першій, другій, шостій
статті 55 Конституції України (конституційність) пункт 1 частини першої
статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - Кодекс).
1.1. Відповідно до абзацу п’ятнадцятого частини першої
статті 1 Закону № 1700 "суб’єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, пункті 4 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов’язані подавати декларацію відповідно до цього Закону".
Згідно з підпунктом "в" пункту 2 частини першої
статті 3 Закону № 1700 суб’єктами, на яких поширюється дія
Закону № 1700, є особи, яких для цілей Закону № 1700 прирівнюють до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування: "в) представники громадських об’єднань, наукових установ, навчальних закладів, експертів відповідної кваліфікації, інші особи, які входять до складу конкурсних та дисциплінарних комісій, утворених відповідно до Закону України "Про державну службу", Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування", інших законів (крім іноземців-нерезидентів, які входять до складу таких комісій), Громадської ради доброчесності, утвореної відповідно до Закону України "Про судоустрій і статус суддів", і при цьому не є особами, зазначеними у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої цієї статті".
Відповідно до частини першої
статті 45 Закону № 1700 "особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а", "в" і "г" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством".
Згідно з частиною першою
статті 51-1 Закону № 1700 "Національне агентство проводить щодо декларацій, поданих суб’єктами декларування, такі види контролю:
1) щодо своєчасності подання;
2) щодо правильності та повноти заповнення;
3) логічний та арифметичний контроль".
За пунктом 1 частини першої
статті 238 Кодексу суд закриває провадження у справі: "якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства".
2. Зі змісту конституційної скарги та долучених до неї матеріалів убачається таке.
Бухтоярова О.В. з 2011 року займається адвокатською діяльністю. Конференція адвокатів Закарпатської області 18 березня 2017 року обрала її членом Дисциплінарної палати кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури Закарпатської області (далі - КДКА).
Бухтоярова О.В. 27 липня 2021 року отримала від Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - НАЗК) повідомлення про факт неподання декларації за 2020 рік як особи, уповноваженої на виконання функцій держави та місцевого самоврядування, та про зобов’язання її подати таку декларацію в порядку, визначеному частиною першою
статті 45 Закону № 1700 (далі - Повідомлення).
Бухтоярова О.В. оскаржила Повідомлення у судовому порядку, оскільки вважає, що адвокатська діяльність не пов’язана з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, а тому на членів КДКА не поширюється дія
Закону № 1700.
Закарпатський окружний адміністративний суд рішенням від 22 грудня 2021 року адміністративний позов Бухтоярової О.В. задовольнив.
Восьмий апеляційний адміністративний суд постановою від 19 травня 2022 року рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 22 грудня 2021 року скасував.
Велика Палата Верховного Суду постановою від 2 лютого 2023 року рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 22 грудня 2021 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 19 травня 2022 року скасувала та закрила провадження у цій справі.
................Перейти до повного тексту