- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
ПЕРШОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ
ДРУГОГО СЕНАТУ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Ярошенка Юрія Івановича про відповідність Конституції України (конституційність) першого речення абзацу шостого частини п’ятнадцятої статті 86 Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-VII, першого речення статті 2 Закону України "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи" від 8 липня 2011 року № 3668-VI
Київ 15 червня 2023 року № 94-1(II)/2023 |
Справа № 3-91/2023(176/23) |
Перша колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України у складі:
Юровська Галина Валентинівна (голова засідання),
Мойсик Володимир Романович (доповідач),
Первомайський Олег Олексійович,
розглянула на засіданні питання щодо відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Ярошенка Юрія Івановича про відповідність
Конституції України (конституційність) першого речення абзацу шостого частини п’ятнадцятої
статті 86 Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-VII (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 2-3, ст. 12) зі змінами, першого речення
статті 2 Закону України "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи" від 8 липня 2011 року № 3668-VI (Відомості Верховної Ради України, 2012 р., № 12-13, ст. 82) зі змінами.
Заслухавши суддю-доповідача Мойсика В.Р. та дослідивши матеріали справи, Перша колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України
установила:
1. Ярошенко Ю.І. звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням перевірити на відповідність
статті 1, частинам першій, другій
статті 8, частині п’ятій
статті 17, частинам другій, третій
статті 22, частинам першій, другій
статті 24, частинам першій, четвертій, п’ятій
статті 41, частині першій
статті 46, частині першій
статті 58, частині першій
статті 64 Конституції України (конституційність) перше речення абзацу шостого частини п’ятнадцятої
статті 86 Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-VII зі змінами (далі - Закон № 1697), перше речення
статті 2 Закону України "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи" від 8 липня 2011 року № 3668-VI зі змінами (далі - Закон № 3668) в частині поширення його дії на Закон № 1697.
Згідно з першим реченням абзацу шостого частини п’ятнадцятої
статті 86 Закону № 1697 максимальний розмір пенсії (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність.
Першим реченням
статті 2 Закону № 3668 передбачено, що максимальний розмір пенсії (крім пенсійних виплат, що здійснюються з Накопичувального пенсійного фонду) або щомісячного довічного грошового утримання (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною), призначених (перерахованих) відповідно, зокрема, до Закону
№ 1697, не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність.
Зі змісту конституційної скарги та долучених до неї матеріалів убачається таке.
Ярошенко Ю.І. є пенсіонером, колишнім працівником органів прокуратури, який з 2004 року перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України у місті Києві (далі - Управління) та отримує пенсію за вислугу років в розмірі 90% заробітної плати відповідно до
статті 50-1 Закону України "Про прокуратуру" від 5 листопада 1991 року № 1789-XII зі змінами (далі - Закон № 1789).
Київський апеляційний адміністративний суд постановою від 21 березня 2017 року підтвердив право Ярошенка Ю.І. на отримання пенсії за вислугу років згідно з Законом
№ 1789 із розрахунку 90% складових заробітної плати та без обмеження граничного розміру пенсії.
Ярошенко Ю.І. в грудні 2020 року звернувся до Управління із заявою про перерахунок раніше призначеної пенсії за вислугу років на підставі довідки Офісу Генерального прокурора від 8 грудня 2020 року. За результатами розгляду його заяви Управління листом від 29 грудня 2020 року відмовило йому у перерахунку пенсії у зв’язку зі зменшенням її розміру, зокрема, зазначивши, що відповідно до
статті 86 Закону № 1697 максимальний розмір пенсії не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність.
Ярошенко Ю.І. звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Управління, в якому просив визнати відмову Управління щодо здійснення йому перерахунку пенсії протиправною та зобов’язати Управління здійснити йому перерахунок та виплату пенсії за вислугу років згідно з довідкою відповідно до вимог частини двадцятої
статті 86 Закону № 1697 з 1 квітня 2020 року без обмеження граничного розміру пенсії та виплатити різницю між фактично отриманою та перерахованою сумою пенсії. Окружний адміністративний суд міста Києва рішенням від 9 лютого 2022 року задовільнив позов Ярошенка Ю.І.
Управління оскаржило рішення суду першої інстанції в апеляційному порядку. Шостий апеляційний адміністративний суд постановою від 7 листопада 2022 року апеляційну скаргу Управління задовольнив частково: рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 9 лютого 2022 року в частині зобов’язання Управління здійснити перерахунок та виплату пенсії Ярошенку Ю.І. з 1 квітня 2020 року у розмірі 90% суми місячної заробітної плати без обмеження граничного розміру з урахуванням раніше проведених виплат скасував та прийняв у цій частині нову постанову, якою зобов’язав Управління здійснити перерахунок та виплату Ярошенку Ю.І. пенсії за вислугу років з 1 квітня 2020 року відповідно до
статті 86 Закону № 1697 з виплатою різниці між фактично отриманою та перерахованою сумою пенсії; в іншій частині рішення суду першої інстанції залишив без зміни.
................Перейти до повного тексту