- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
ДРУГОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ
ДРУГОГО СЕНАТУ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Парового Володимира Івановича щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих приписів статті 2 Закону України "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи" від 8 липня 2011 року № 3668-VI, першого речення абзацу шостого частини п’ятнадцятої статті 86 Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-VII
Київ 8 лютого 2023 року № 9-2(II)/2023 |
Справа № 3-9/2023(10/23) |
Друга колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України у складі:
Лемак Василь Васильович (голова засідання),
Головатий Сергій Петрович (доповідач),
Мойсик Володимир Романович,
розглянула на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Парового Володимира Івановича щодо відповідності
Конституції України (конституційності) окремих приписів
статті 2 Закону України "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи" від 8 липня 2011 року № 3668-VI (Відомості Верховної Ради України, 2012 р., № 12-13, ст. 82) зі змінами, першого речення абзацу шостого частини п’ятнадцятої
статті 86 Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-VII (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 2-3, ст. 12) зі змінами.
Заслухавши суддю-доповідача Головатого С.П. та дослідивши матеріали справи, Друга колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України
установила:
1. Паровой Володимир Іванович як суб’єкт права на конституційну скаргу звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням (вх. № 18/10 від 12 січня 2023 року) перевірити на відповідність
Конституції України окремі приписи
статті 2 Закону України "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи" від 8 липня 2011 року № 3668-VI зі змінами (далі - Закон № 3668-VI) у частині поширення їх дії на Закон України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року
№ 1697-VII зі змінами (далі - Закон № 1697-VII) та перше речення абзацу шостого частини п’ятнадцятої
статті 86 Закону № 1697-VII.
Згідно з першим реченням
статті 2 Закону № 3668-VI "максимальний розмір пенсії (крім пенсійних виплат, що здійснюються з Накопичувального пенсійного фонду) <...> (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною), призначених (перерахованих) відповідно до <...> законів України <...>
"Про прокуратуру" <...>, не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність".
У першому реченні абзацу шостого частини п’ятнадцятої
статті 86 Закону № 1697-VII установлено, що "максимальний розмір пенсії (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, встановлених для осіб, які втратили працездатність".
Паровой В.І. вважає, що зазначені приписи
статті 2 Закону № 3668-VI, першого речення абзацу шостого частини п’ятнадцятої
статті 86 Закону № 1697-VII є такими, що звужують зміст та обсяг незалежності прокурорів, не відповідають
статтям 1,
3, частинам першій, другій
статті 8, частині четвертій
статті 13, частинам першій, третій, п’ятій
статті 17, частинам другій, третій
статті 22, частинам першій, другій
статті 24, частинам першій, четвертій, п’ятій
статті 41, частині першій
статті 46, частині першій
статті 58,
статті 64, частині другій
статті 131-1 Конституції України.
................Перейти до повного тексту