1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


УХВАЛА
ДРУГОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ
ДРУГОГО СЕНАТУ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Прядуна Рената Рестамовича щодо відповідності Конституції України (конституційності) абзацу другого частини першої статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення
м.Київ
8 вересня 2022 року
№ 91-2(II)/2022
Справа № 3-55/2022(130/22)
Друга колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України у складі:
Сліденко Ігор Дмитрович (голова засідання, доповідач),
Головатий Сергій Петрович,
Лемак Василь Васильович,
розглянула на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Прядуна Рената Рестамовича щодо відповідності Конституції України (конституційності) абзацу другого частини першої статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Заслухавши суддю-доповідача Сліденка І.Д. та дослідивши матеріали справи, Друга колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України
установила:
1. До Конституційного Суду України звернувся Прядун Ренат Рестамович зклопотанням визнати таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним), абзац другий частини першої статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - Кодекс).
Оспорюваними положеннями Кодексу встановлено адміністративну відповідальність за адміністративне правопорушення, визначене в абзаці першому частини першої статті 130 Кодексу, а саме передбачено, що такі дії "тягнуть за собою накладення штрафу на водіїв у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування транспортними засобами на строк один рік і на інших осіб - накладення штрафу в розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян".
Автор клопотання вважає, що абзац другий частини першої статті 130 Кодексу, застосований в остаточному судовому рішенні в його справі, є таким, що суперечить частині першій статті 8, частинам першій, четвертій статті 41, статті 48, частині другій статті 61 Конституції України.
Прядун Р.Р. стверджує, що оспорювані положення Кодексу унеможливлюють реалізацію принципу індивідуалізації юридичної відповідальності, на його думку, "законодавець, не передбачивши можливості для Скаржника послатися під час судового розгляду справи про адміністративне правопорушення на конкретні обставини вчинення правопорушення, майновий стан, а також на інші обставини, які могли б пом'якшити його відповідальність та вплинути на міру стягнення, тим самим допустив обмеження його конституційних прав. Не давши змоги Скаржнику добиватися призначення йому штрафу в розмірі, співмірному обставинам конкретного правопорушення, оскаржувана норма Кодексу України про адміністративні правопорушення унеможливила індивідуалізацію стягнення і забезпечення справедливого розгляду справи".
2. Вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі, Друга колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України виходить із такого.

................
Перейти до повного тексту