- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
ТРЕТЬОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ
ПЕРШОГО СЕНАТУ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Ярош Ірини Миколаївни щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень абзацу другого частини першої статті 483 Митного кодексу України
м. Київ 27 липня 2022 року № 83-3(I)/2022 |
Справа № 3-46/2022(95/22) |
Третя колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України у складі:
Кривенко Віктор Васильович (голова засідання),
Завгородня Ірина Миколаївна (доповідач),
Кичун Віктор Іванович,
розглянула на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Ярош Ірини Миколаївни щодо відповідності
Конституції України (конституційності) положень абзацу другого частини першої
статті 483 Митного кодексу України.
Заслухавши суддю-доповідача Завгородню І.М. та дослідивши матеріали справи, Третя колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України
установила:
1. Ярош І.М. звернулася до Конституційного Суду України з клопотанням перевірити на відповідність частині першій
статті 8, частинам першій, четвертій
статті 41, частині другій
статті 61, частині першій
статті 64 Конституції України (конституційність) положення абзацу другого частини першої
статті 483 Митного кодексу України (далі - Кодекс), застосовані в остаточному судовому рішенні в її справі - постанові Закарпатського апеляційного суду від 8 лютого 2022 року.
Відповідно до частини першої
статті 483 Кодексу переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з
УКТ ЗЕД та його митної вартості, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Автор клопотання вважає, що зміст санкції частини першої
статті 483 Кодексу не відповідає
Конституції України, оскільки "передбачає непропорційне та несправедливе покарання, яке носить індивідуальний та надмірний майновий тягар; така санкція не забезпечує принцип індивідуалізації покарання, адже не дає змогу суду призначити покарання з урахуванням ступеня тяжкості вчиненого правопорушення, особи винного та обставини, що пом’якшують та обтяжують покарання; така санкція не відповідає принципу верховенства права, суспільним інтересам та є непропорційним втручанням держави в мирне володіння майном".
................Перейти до повного тексту