- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
ДРУГОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ
ДРУГОГО СЕНАТУ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Литвиненка Олексія Івановича щодо відповідності Конституції України (конституційності) приписів абзацу першого пункту 4-7 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України,,Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", абзацу другого пункту 8 Порядку проведення перерахунку пенсій відповідно до частини другої статті 42 Закону України,,Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України "Питання проведення індексації пенсій у 2019 році"
м.Київ 24 лютого 2022 року № 25-2(ІІ)/2022 |
Справа № 3-11/2022(22/22) |
Друга колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України у складі:
Сліденко Ігор Дмитрович (голова засідання),
Головатий Сергій Петрович (доповідач),
Лемак Василь Васильович,
Заслухавши суддю-доповідача Головатого С.П. та дослідивши матеріали справи, Друга колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України
установила:
Згідно з абзацом першим пункту 4-7 розділу XV "Прикінцеві положення"
Закону № 1058-IV "Особам, пенсії/щомісячне довічне грошове утримання яким призначені відповідно до
законів України "Про Кабінет Міністрів України", "Про державну службу", "Про Національний банк України", "Про дипломатичну службу", "Про службу в органах місцевого самоврядування", "Про прокуратуру", "Про статус народного депутата України", "Про судоустрій і статус суддів",
"Про судову експертизу", "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", "Про наукову і науково-технічну діяльність", "Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів",
Митного кодексу України,
Податкового кодексу України, Положення про помічника-консультанта народного депутата України, розмір яких з урахуванням перерахунку, передбаченого пунктом 4-3 цього розділу, розрахований за нормами цього Закону, буде більший, проводиться автоматичне, без їхнього звернення, переведення пенсії на умовах, передбачених цим Законом, за матеріалами пенсійних справ".
Згідно з абзацом другим пункту 8
Порядку "Якщо розмір пенсії, обчислений відповідно до Закону, буде більшим від розміру пенсії, обчисленого відповідно до
Митного кодексу України,
Податкового кодексу України,
Законів України "Про Кабінет Міністрів України",
"Про державну службу",
"Про Національний банк України",
"Про дипломатичну службу",
"Про службу в органах місцевого самоврядування",
"Про прокуратуру",
"Про статус народного депутата України",
"Про судоустрій і статус суддів",
"Про судову експертизу",
"Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи",
"Про наукову і науково-технічну діяльність",
"Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів", Положення про помічника-консультанта народного депутата України, затвердженого постановою Верховної Ради України від 13 жовтня 1995 р. № 379, проводиться автоматичне, без звернення особи, переведення на пенсію на умовах, передбачених Законом, за матеріалами пенсійних справ, про що органи Пенсійного фонду України інформують зазначених осіб шляхом надсилання листа або смс-повідомлення на номер мобільного телефону операторів мобільного зв'язку України".
2. Зі змісту конституційної скарги та долучених до неї матеріалів випливає таке.
Управління листом від 6 травня 2020 року № 3858 повідомило Литвиненка О.І., що з 1 травня 2020 року розмір його пенсії, обчислений за нормами
Закону № 1058-IV, перевищив розмір призначеної йому пенсії, а тому здійснено автоматичне переведення виплати пенсії відповідно до
Закону № 1058-IV як за доцільним розрахунком. У листі зазначено, що у разі незгоди з автоматичним переведенням виплати пенсії Литвиненко О.І. має право звернутися з відповідною заявою для зворотного переведення, що буде здійснено з першого числа місяця, наступного за місяцем надходження заяви. Із долучених до конституційної скарги матеріалів випливає, що пенсію за віком відповідно до
Закону № 1058-IV Литвиненко О.І. отримував до 25 листопада 2020 року.
Литвиненко О.І. звернувся до Херсонського окружного адміністративного суду з позовом до Управління, в якому просив, зокрема, визнати протиправним та скасувати рішення Управління від 23 березня 2020 року № 38/03-17, зобов'язати здійснити перерахунок призначеної пенсії з проведенням індексації коштів з 1 жовтня 2017 року, а також визнати протиправними дії Управління щодо здійснення автоматичного переведення виплати пенсії з одного виду на інший, скасувати такий перевід та зобов'язати відновити виплату пенсії за вислугу років. До Херсонського окружного адміністративного суду 30 березня 2021 року надійшла заява Литвиненка О.І., в якій він, зокрема, відмовився від позовних вимог в частині автоматичного переведення виплати пенсії з одного її виду на інший та скасування такого переводу.
Херсонський окружний адміністративний суд рішенням вщ 26 травня 2021 року адміністративний позов Литвиненка О.І. задовольнив частково, визнав протиправним та скасував рішення Управління від 23 березня 2020 року № 38/03-17 про відмову Литвиненку О.І. у перерахунку пенсії за вислугу років та зобов'язав Управління здійснити такий перерахунок з 13 грудня 2019 року на підставі довідки Херсонської обласної прокуратури про розмір заробітної плати з виплатою різниці між фактично отриманою та перерахованою сумою пенсії.
Рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 26 травня 2021 року Литвиненко О.І. оскаржив до П'ятого апеляційного адміністративного суду.
П'ятий апеляційний адміністративний суд постановою вщ 20 жовтня 2021 року апеляційну скаргу Литвиненка О.І. задовольнив частково, зазначивши, що він "погоджується з доводами апелянта, що судом першої інстанції не надано належної оцінки вимогам щодо '...' визнання протиправними дій щодо здійснення автоматичного переведення виплати пенсії позивача з одного її виду (пенсія за вислугу років) на інший (не визначений вид) та скасування такого переводу", проте наголосив, що "дані обставини не є підставою для задоволення відповідних позовних вимог в частині відмови" з огляду, зокрема, на те, що дії Управління щодо автоматичного переведення Литвиненка О.І. з одного виду на інший є правомірними, ґрунтуються на приписах пунктів 4-3, 4-7 розділу XV "Прикінцеві положення"
Закону № 1058-IV, а також на проведених розрахунках пенсії Литвиненка О.І., з яких убачається, що розмір пенсії за віком на 1 травня 2020 року був більший, ніж розмір його пенсії, яку він отримував на підставі
Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-VII.
................Перейти до повного тексту