- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Ухвала Конституційного Суду України про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 62 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень пунктів "а", "|" частини першої, частини другої, пунктів "а", "б" частини третьої статті 81, статті 129 Земельного кодексу України
м. Київ, 5 червня 2002 року | Справа N 2-42/2002 N 30-у/2002 |
Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Скоморохи Віктора Єгоровича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича,
Євграфова Павла Борисовича,
Іващенка Володимира Івановича - суддя-доповідач,
Козюбри Миколи Івановича,
Корнієнка Миколи Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Розенка Віталія Івановича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Селівона Миколи Федосовича,
Тимченка Івана Артемовича,
Тихого Володимира Павловича,
розглянув питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 62 народних депутатів України щодо відповідності
Конституції України (конституційності) положень пунктів "а", "|" частини першої, частини другої, пунктів "а", "б" частини третьої статті 81, статті 129 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року
N 2768-III (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., N 3-4, ст. 27).
Заслухавши суддю-доповідача Іващенка В.І. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
установив:
1. Народні депутати України звернулися до Конституційного Суду України з конституційним поданням щодо визнання неконституційними положень пунктів "а", "|" частини першої, частини другої, пунктів "а", "б" частини третьої статті 81, статті 129 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року
N 2768-III, стверджуючи про невідповідність зазначених положень статтям
13,
14 Конституції України.
На думку суб'єкта права на конституційне подання, відповідно до статей
13,
14 Конституції України земля є об'єктом права власності Українського народу і не може бути передана у володіння окремому громадянину України, іноземцю або особі без громадянства, а також іноземній юридичній особі на праві власності. Тому надання цим суб'єктам права набувати земельні ділянки у власність є перевищенням Верховною Радою України та Президентом України своїх повноважень, а саме довільним, як вважає суб'єкт права на конституційне подання, тлумаченням норм
Конституції України, що регулюють відносини права власності Українського народу.
2. Вирішуючи питання про відкриття конституційного провадження, Конституційний Суд України виходить з таких підстав.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті
150 Конституції України до повноважень Конституційного Суду України належить вирішення питань про відповідність
Конституції України (конституційність) законів та інших правових актів Верховної Ради України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим. Закони та інші правові акти за рішенням Конституційного Суду України визнаються неконституційними повністю чи в окремій частині, якщо вони не відповідають
Конституції України (частина перша статті
152 Конституції України).
Підставою для розгляду справи Конституційним Судом України є конституційне подання, в якому викладаються аргументи і стверджується про неконституційність законів, інших правових актів Верховної Ради України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим (стаття 39, частина перша статті
71 Закону України
"Про Конституційний Суд України").
Як свідчить аналіз наданих Конституційному Суду України матеріалів, конституційне подання народних депутатів України не містить правового обгрунтування тверджень щодо неконституційності правового акта, який оспорюється, або його окремих положень, як того вимагає Закон України
"Про Конституційний Суд України".
Зокрема, не обгрунтовано твердження суб'єкта права на конституційне подання про перевищення Верховною Радою України наданих їй
Конституцією України повноважень. Саме до виключної компетенції Верховної Ради України як єдиного органу законодавчої влади (стаття
75 Конституції України) відповідно до частини другої статті 14 та пункту 7 частини першої статті
92 Конституції України віднесено встановлення засад набуття і реалізації права власності на землю. Згідно з частиною другою статті
94 Конституції України Президент України підписує закони України, беручи до виконання, та офіційно їх оприлюднює.
................Перейти до повного тексту