- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
ПЕРШОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ
ПЕРШОГО СЕНАТУ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Порайка Миколи Васильовича щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень Закону України,,Про систему гарантування вкладів фізичних осіб"
м.Київ 13 липня 2021 року № 99-1(І)/2021 |
Справа № 3-98/2021(222/21) |
Перша колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України у складі:
Колісника Віктора Павловича - головуючого,
Кичуна Віктора Івановича - доповідача,
Філюка Петра Тодосьовича,
Заслухавши суддю-доповідача Кичуна В.І. та дослідивши матеріали справи, Перша колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України
установила:
- пункт 6 частини другої статті
20, частину другу статті
29 Закону № 4452 в первинній редакції;
Пунктом 12 частини другої статті
4 Закону № 4452 в редакції
Закону № 1586 закріплено, що на виконання свого основного завдання Фонд у порядку, передбаченому
Законом № 4452, здійснює такі функції: "надає цільову позику банку для виплат вкладникам банку відповідно до пункту 1 частини шостої статті
36 цього Закону, а також фінансування витрат для оплати роботи осіб відповідно до пункту 2 частини шостої статті
36, пунктів 7 і 8 частини другої статті
37 та частини четвертої статті
47 цього
Закону, що здійснюються протягом дії тимчасової адміністрації".
За пунктом 6 частини другої статті
20 Закону № 4452 в первинній редакції кошти Фонду не включаються до Державного бюджету України, не підлягають вилученню і можуть використовуватися Фондом виключно для "надання цільової позики для авансування виплат вкладникам банку відповідно до пункту 1 частини шостої статті
36 цього
Закону протягом дії тимчасової адміністрації".
Згідно з частиною другою статті
29 Закону № 4452 в первинній редакції "Фонд також набуває прав кредитора на суму сплачених Фондом витрат, пов'язаних з процедурою виведення неплатоспроможного банку з ринку, а також на суму цільової позики, наданої банку протягом дії тимчасової адміністрації".
Відповідно до абзацу десятого частини шостої статті
36 Закону № 4452 зі змінами, внесеними
Законом № 1586,з метою забезпечення виконання зобов'язань, передбачених пунктом 1 частини шостої цієї статті, Фонд має право надати банку цільову позику. Виплати за такими зобов'язаннями за рахунок цільової позики Фонду мають розпочатися не пізніше першого місяця з дати запровадження у неплатоспроможного банку тимчасової адміністрації, а для системно важливих банків - не пізніше двох місяців".
Згідно з пунктом 3 частини першої статті
52 Закону № 4452 зі змінами, внесеними
Законом № 5411, кошти, одержані в результаті ліквідації та реалізації майна банку, спрямовуються уповноваженою особою Фонду на задоволення вимог кредиторів у такій черговості: "вимоги Фонду, що виникли у випадках, визначених цим Законом, у тому числі щодо повернення цільової позики банку, наданої протягом здійснення тимчасової адміністрації з метою забезпечення виплат відповідно до пункту 1 частини шостої статті 36 цього Закону, та щодо покриття витрат Фонду, передбачених у пункті 17 частини п'ятої статті 12 цього Закону".
Стверджуючи про неконституційність оспорюваних положень
Закону № 4452, автор клопотання зазначає, що внаслідок їх застосування "порушується його право власності на вклад, гарантоване нормами частин першої, четвертої статті
41 Конституції України, згідно з якими кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності; ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності; право приватної власності є непорушним". Аргументуючи свою позицію, Порайко М.В. посилається на
Конституцію України, закони України,
Указ Президента України "Про заходи щодо захисту прав фізичних осіб - вкладників комерційних банків України" від 10 вересня 1998 року № 996/98, юридичні позиції Конституційного Суду України, практику Європейського суду з прав людини, низку актів виконавчої дирекції Фонду щодо запровадження тимчасової адміністрації в ПАТ "Єврогазбанк" і призначення уповноваженої особи Фонду на тимчасову адміністрацію у вказаний банк, продовження строку тимчасової адміністрації і повноважень уповноваженої особи Фонду, щодо початку процедури ліквідації ПАТ "Єврогазбанк" та призначення уповноваженої особи Фонду на ліквідацію банку, а також на судові рішення, ухвалені в його справі.
................Перейти до повного тексту