1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


УХВАЛА
ТРЕТЬОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ
ПЕРШОГО СЕНАТУ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Пантьо Вікторії Андріївни щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень пунктів 10, 19 частини четвертої статті 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та частини восьмої статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров'я
м.Київ
18 травня 2021 року
№ 73-3(1)/2021
Справа № 3-64/2021(146/21)
Третя колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України у складі:
Литвинова Олександра Миколайовича - головуючого,
Завгородньої Ірини Миколаївни - доповідача,
Кривенка Віктора Васильовича,
розглянула на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Пантьо Вікторії Андріївни щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень пунктів 10, 19 частини четвертої статті 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР (Відомості Верховної Ради України, 1997 p., № 24, ст. 170) зі змінами та частини восьмої статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров'я від 19 листопада 1992 року № 2801-ХІІ (Відомості Верховної Ради України, 1993 p., № 4, ст. 19).
Заслухавши суддю-доповідача Завгородню І.М. та дослідивши матеріали справи, Третя колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України
установила
1. Пантьо В.А. звернулася до Конституційного Суду України з клопотанням перевірити на відповідність статтям 8, 24, 55 Конституції України (конституційність) положення пунктів 10, 19 частини четвертої статті 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР зі змінами (далі - Закон) та частини восьмої статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров'я від 19 листопада 1992 року № 2801-ХІІ (далі - Основи), які застосовано в остаточному судовому рішенні у її справі - постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 10 лютого 2021 року.
Відповідно до частини четвертої статті 42 Закону сільський, селищний, міський голова призначає на посади та звільняє з посад керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, крім випадків, передбачених частиною другою статті 21 Закону України "Про культуру" (пункт 10); здійснює інші повноваження місцевого самоврядування, визначені цим та іншими законами, якщо вони не віднесені до виключних повноважень ради або не віднесені радою до відання її виконавчих органів (пункт 19).
Керівником закладу охорони здоров'я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я (частина восьма статті 16 Основ).
Суб'єкт права на конституційну скаргу стверджує, що оспорювані положення Закону "служать потенційним джерелом ухвалення свавільних рішень, що становить підґрунтя заперечення сутнісного змісту права на судовий захист".
Також, на думку автора клопотання, оспорювані положення Основ є неконституційними, "оскільки питання визначення кваліфікаційних характеристик щодо керівників медичних закладів віддано повністю на розсуд виконавчої влади", що стало причиною искримінаційного ставлення до неї, чим "порушило рівність її прав на доступ на посаду керівника комунального медичного закладу".

................
Перейти до повного тексту