1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


УХВАЛА
ДРУГОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ
ДРУГОГО СЕНАТУ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Плескача В'ячеслава Юрійовича щодо відповідності Конституції України (конституційності) положення пункту 1 частини другої статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України
м. К и ї в
2 березня 2021 року
№ 35-2(ІІ)/2021
Справа № 3-246/2020(590/20)
Друга колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України у складі:
Сліденка Ігоря Дмитровича - головуючого,
Головатого Сергія Петровича,
Лемака Василя Васильовича - доповідача,
розглянула на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Плескача В'ячеслава Юрійовича щодо відповідності Конституції України (конституційності) положення пункту 1 частини другої статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України.
Заслухавши суддю-доповідача Лемака В.В. та дослідивши матеріали справи, Друга колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України
установила:
1. Плескач В.Ю. звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням розглянути питання щодо відповідності частинам першій, третій статті 8, частинам першій, другій статті 55 Конституції України (конституційності) положення пункту 1 частини другої статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - Кодекс), згідно з яким юрисдикція адміністративних судів не поширюється на справи, що віднесені до юрисдикції Конституційного Суду України.
На думку Плескача В.Ю., оспорюване положення Кодексу позбавляє доступної і розумної можливості отримати судовий захист у разі порушення його прав правовими актами Верховної Ради України, актами Президента України чи Кабінету Міністрів України; оскільки оспорюване положення Кодексу виключає юрисдикцію будь-якого суду системи судоустрою щодо спорів про конституцІйнІсть окремих актів органів державної влади, то громадяни позбавлені будь-якої можливості оскаржити такі акти, незважаючи на те, що вони можуть порушувати їхні права; громадяни не можуть самі звертатися безпосередньо до Конституційного Суду України.
До конституційної скарги долучено копії ухвали Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 13 серпня 2020 року, постанови Великої Палати Верховного Суду від 30 вересня 2020 року.
Обґрунтовуючи свої твердження, Плескач В.Ю. посилається на окремі положення Конституції України, рішення Конституційного Суду України, практику Європейського суду з прав людини та конституційних судів зарубіжних країн, а також на судові рішення у його справі.
2. Вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі, Друга колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України виходить із такого.
Відповідно до Закону України "Про Конституційний Суд України" конституційна скарга має містити обґрунтування тверджень щодо неконституційності закону України (його окремих положень) із зазначенням того, яке з гарантованих Конституцією України прав людини, на думку суб'єкта права на конституційну скаргу, зазнало порушення внаслідок застосування закону (пункт 6 частини другої статті 55); конституційна скарга вважається прийнятною за умов її відповідності вимогам, передбаченим статтями 55, 56 цього закону (абзац перший частини першої статті 77).
2.1. Аналіз змісту конституційної скарги дає змогу дійти висновку про оцінку суб'єктом права на конституційну скаргу підходу законодавця у визначенні меж юрисдикції адміністративних судів; співвідношення адміністративної юрисдикції та юрисдикції Конституційного Суду України стосовно розгляду правових актів Верховної Ради України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України.
Однак з урахуванням того, що саме на рівні Конституції України встановлено і повноваження Конституційного Суду України (статті 150, 151), і загальні підстави для подання конституційної скарги (стаття 151-1), Конституційний Суд України неповноважний давати оцінку наведеного регулювання.

................
Перейти до повного тексту