1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


УХВАЛА
ВЕЛИКОЇ ПАЛАТИ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 50 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", розпорядження Кабінету Міністрів України "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області" від 27 травня 2020 року № 624-р, розпорядження Кабінету Міністрів України "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Львівської області" від 12 червня 2020 року № 718-р
м. К и ї в
22 грудня 2020 року
№ 96-у/2020
Справа
№ 1-29/2020(475/20)
Велика палата Конституційного Суду України у складі суддів:
Тупицького Олександра Миколайовича - головуючого, Городовенка Віктора Валентиновича,
Завгородньої Ірини Миколаївни,
Касмініна Олександра Володимировича,
Колісника Віктора Павловича,
Кривенка Віктора Васильовича,
Лемака Василя Васильовича,
Литвинова Олександра Миколайовича,
Первомайського Олега Олексійовича,
Саса Сергія Володимировича - доповідача,
Сліденка Ігоря Дмитровича,
Філюка Петра Тодосьовича,
Юровської Галини Валентинівни,
розглянула на засіданні питання щодо відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 50 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР (Відомості Верховної Ради України, 1997 p., № 24, ст. 170) зі змінами, розпорядження Кабінету Міністрів України "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області" від 27 травня 2020 року № 624-р (Урядовий кур'єр, 2020 p., 24 червня), розпорядження Кабінету Міністрів України "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Львівської області" від 12 червня 2020 року № 718-р (Урядовий кур'єр, 2020 p., 6 серпня).
Заслухавши суддю-доповідача Caca С.В. та дослідивши матеріали справи, Велика палата Конституційного Суду України
установила:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - 50 народних депутатів України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням перевірити на відповідність:
- частині другій статті 5, статтям 7, 8, частині другій статті 19, статтям 38, 140, 146 Конституції України положення абзацу другого статті 1 (у конституційному поданні - частина друга статті 1) Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР зі змінами (далі - Закон);
- пункту 29 частини першої статті 85, статтям 132, 133 Конституції України положення абзаців двадцять п'ятого, двадцять шостого статті 1 (у конституційному поданні - частини двадцять п'ята, двадцять шоста статті 1 ) Закону;
- частині другій статті 5, статті 7, частині другій статті 19, статті 146 Конституції України положення абзацу першого (у конституційному поданні -частина перша) пункту 7-1 розділу V "Прикінцеві та перехідні положення" Закону;
- частині другій статті 5, статті 7, частині другій статті 19, статті 38, пункту 13 частини першої статті 92 (у конституційному поданні - пункт 13 статті 92), статті 140 Конституції України розпорядження Кабінету Міністрів України "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області" від 27 травня 2020 року № 624-р (далі -Розпорядження № 624), розпорядження Кабінету Міністрів України "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Львівської області" від 12 червня 2020 року № 718-р (далі - Розпорядження № 718) "в частині включення територіальних громад міста Винники та міста Дубляни, селища Брюховичі до території Львівської територіальної громади, територіальної громади міста Стебник до території Дрогобицької територіальної громади, територіальної громади міста Соснівка до території Червоноградської територіальної громади, територіальної громади міста Угнів до території Белзької територіальної громади".
Кабінет Міністрів України Розпорядженням № 624 затвердив перспективний план формування територій громад Львівської області, а Розпорядженням № 718 визначив адміністративні центри та затвердив території територіальних громад Львівської області.
Автори клопотання стверджують, що оспорювані положення Закону, Розпорядження № 624, Розпорядження № 718 не відповідають Основному Закону України, оскільки встановлюють порядок утворення нових територіальних громад, який не передбачає з'ясування волі жителів територіальних громад, зокрема низки міст Львівської області, на об'єднання.

................
Перейти до повного тексту