- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
ДРУГОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ
ПЕРШОГО СЕНАТУ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Луганського Володимира Івановича щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень підпункту "а" пункту І частини першої статті 106 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", частини третьої статті 47, частини сьомої статті 51 Закону України "Про Вищу раду правосуддя"
м. К и ї в 1 грудня 2020 року № 255-2(І)/2020 |
Справа № 3-209/2020(507/20) |
Друга колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України у складі:
Саса Сергія Володимировича - головуючого,
Кривенка Віктора Васильовича,
Тупицького Олександра Миколайовича - доповідача,
Заслухавши суддю-доповідача Тупицького О.М. та дослідивши матеріали справи, Друга колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України
установила:
Відповідно до підпункту "а" пункту 1 частини першої статті
106 Закону № 1402 суддю може бути притягнуто до дисциплінарної відповідальності в порядку дисциплінарного провадження з таких підстав:
1) умисне або внаслідок недбалості:
а) незаконна відмова в доступі до правосуддя (у тому числі незаконна відмова в розгляді по суті позовної заяви, апеляційної, касаційної скарги тощо) або інше істотне порушення норм процесуального права під час здійснення правосуддя, що унеможливило реалізацію учасниками судового процесу наданих їм процесуальних прав та виконання процесуальних обов'язків або призвело до порушення правил щодо юрисдикції або складу суду.
За частиною третьою статті
47 Закону № 1798 у разі відсутності судді, скаржника розгляд дисциплінарної справи здійснюється Дисциплінарною палатою без їх участі за виключенням випадків, коли суддя не був повідомлений або повідомлений з порушенням частини четвертої статті
48 Закону № 1798.
Згідно з частиною сьомою статті
51 Закону № 1798 Вища рада правосуддя розглядає скарги на рішення Дисциплінарної палати не пізніше тридцяти днів із дня їх надходження.
Зі змісту конституційної скарги та долучених до неї матеріалів убачається, що Перша Дисциплінарна палата Вищої ради правосуддя рішенням від 4 жовтня 2019 року суддю Сєвєродонецького міського суду Луганської області Луганського В.І. притягнула до дисциплінарної відповідальності та застосувала до нього дисциплінарне стягнення у виді попередження. Вища рада правосуддя рішенням від 19 грудня 2019 року рішення Першої Дисциплінарної палати Вищої ради правосуддя залишила без змін.
Не погоджуючись із вказаним рішенням Вищої ради правосуддя, Луганський В.І. подав скаргу до Великої Палати Верховного Суду щодо його скасування.
Велика Палата Верховного Суду постановою від 2 липня 2020 року скаргу Луганського В.І. залишила без задоволення, а рішення Вищої ради правосуддя від 19 грудня 2019 року - без змін.
Автор клопотання вважає, що окремі положення підпункту "а" пункту 1 частини першої статті
106 Закону № 1402 "внаслідок недбалості незаконна відмова в доступі до правосуддя" не відповідають принципу правової визначеності, а при їх застосуванні було порушено конституційні приписи щодо гарантій незалежності судді.
Луганський В.І. також стверджує, що встановлена положеннями частини третьої статті
47 Закону № 1798 можливість розгляду дисциплінарної справи без участі судді, щодо якого розглядається така справа, порушує його право на участь у засіданні Вищої ради правосуддя, засади незалежності судді, змагальності, створює умови для безпідставного притягнення судді до дисциплінарної відповідальності та не узгоджується з доктриною правової (справедливої) процедури, що охоплюється принципом верховенства права.
На думку автора клопотання, положення частини сьомої статті
51 Закону № 1798 порушують принцип незалежності й недоторканності судді, не забезпечують розумної, домірної (пропорційної) та передбачуваної процедури дисциплінарного провадження щодо судді, справедливого та прозорого притягнення судді до дисциплінарної відповідальності.
................Перейти до повного тексту