- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
ВЕЛИКОЇ ПАЛАТИ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про роз’єднання конституційного провадження у справі за конституційним поданням 47 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень законів України "Про запобігання корупції", "Про прокуратуру", "Про Національне антикорупційне бюро України", "Про Державне бюро розслідувань", "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів", Кримінального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України
м. Київ 27 жовтня 2020 року № 9-уп/2020 |
Справа № 1-24/2020(393/20) |
Велика палата Конституційного Суду України у складі суддів:
Тупицького Олександра Миколайовича - головуючого,
Головатого Сергія Петровича,
Городовенка Віктора Валентиновича,
Завгородньої Ірини Миколаївни,
Касмініна Олександра Володимировича,
Колісника Віктора Павловича,
Кривенка Віктора Васильовича,
Лемака Василя Васильовича,
Литвинова Олександра Миколайовича,
Мойсика Володимира Романовича,
Первомайського Олега Олексійовича,
Саса Сергія Володимировича,
Сліденка Ігоря Дмитровича - доповідача,
Філюка Петра Тодосьовича,
Юровської Галини Валентинівни,
розглянула на пленарному засіданні справу за конституційним поданням 47 народних депутатів України щодо відповідності
Конституції України (конституційності) окремих положень законів України "Про запобігання корупції" від 14 жовтня 2014 року
№ 1700-VII (Відомості Верховної Ради України, 2014 р., № 49, ст. 2056) зі змінами, "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року
№ 1697-VII (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 2-3, ст. 12) зі змінами, "Про Національне антикорупційне бюро України" від 14 жовтня 2014 року
№ 1698-VII (Відомості Верховної Ради України, 2014 р., № 47, ст. 2051) зі змінами, "Про Державне бюро розслідувань" від 12 листопада 2015 року
№ 794-VIII (Відомості Верховної Ради України, 2016 р., № 6, ст. 55) зі змінами, "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів" від 10 листопада 2015 року
№ 772-VIII (Відомості Верховної Ради України, 2016 р., № 1, ст. 2) зі змінами,
Кримінального кодексу України,
Цивільного процесуального кодексу України.
Заслухавши суддю-доповідача Сліденка І.Д. та дослідивши матеріали справи, Велика палата Конституційного Суду України
установила:
1. Суб’єкт права на конституційне подання - 47 народних депутатів України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати такими, що не відповідають
Конституції України (є неконституційними), окремі положення законів України "Про запобігання корупції" від 14 жовтня 2014 року
№ 1700-VII зі змінами (далі - Закон № 1700), "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року
№ 1697-VII зі змінами (далі - Закон № 1697), "Про Національне антикорупційне бюро України" від 14 жовтня 2014 року
№ 1698-VII зі змінами (далі - Закон № 1698), "Про Державне бюро розслідувань" від 12 листопада 2015 року
№ 794-VIII зі змінами (далі - Закон № 794), "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів" від 10 листопада 2015 року
№ 772-VIII зі змінами (далі - Закон № 772),
Кримінального кодексу України (далі - КК України),
Цивільного процесуального кодексу України (далі - ЦПК України).
Народні депутати України просять визнати такими, що не відповідають
Конституції України (є неконституційними), положення:
- абзаців сімнадцятого, вісімнадцятого частини першої статті
1, пункту 8 частини першої статті
11, пункту 2 частини першої статті
12, пунктів 2, 2-1, 3, 8-11 частини першої, частини третьої статті
46, абзаців другого, третього частини першої статті
47, частини першої статті
50, статті
51, частини другої статті
52 Закону
№ 1700 у взаємозв’язку з положеннями статей
366-1,
368-5 КК України;
- частини четвертої статті
23, частини третьої статті
24, частини третьої статті
26, абзацу другого частини першої статті
34, абзацу другого частини другої статті
81, частини четвертої статті
89, абзацу другого частини четвертої статті
116, пункту 1-1 частини першої статті
150, частини третьої статті
151, частини п’ятої статті
153, абзацу другого частини восьмої статті
272, пункту 4 частини четвертої статті
274, статей
290,
291,
292, абзацу другого частини першої статті
351 ЦПК України у взаємозв’язку з окремими положеннями пункту 10-1 частини першої статті
12, частини третьої статті
50, частини другої статті
69 Закону
№ 1700 ;
- пункту 3 частини п’ятої статті
8, абзацу четвертого частини третьої, абзацу п’ятого частини четвертої, частини восьмої статті
23 Закону
№ 1697 ;
- пункту 10 частини першої статті
16, пунктів 2, 4, 17 частини першої статті
17, статті
19, абзацу чотирнадцятого пункту 1 частини третьої статті
26 Закону
№ 1698;
- пункту 8-1 частини першої статті
6, пунктів 2-1, 2-2, 10, 11 частини першої статті
7, абзацу першого частини першої, частини другої статті
8 Закону
№ 794 ;
- пунктів 2, 3, 4 частини першої статті
1, частини першої статті
2, пункту 2 частини першої статті
15, пункту 1 частини першої статті
16, абзацу першого частини першої статті
19, абзацу першого частини першої статті
20, частини четвертої статті
23, пунктів 1-4 частини першої статті
25 Закону
№ 772.
Автори клопотання вважають, що оспорювані положення Закону
№ 1700, Закону
№ 1697, Закону
№ 1698, Закону
№ 794, Закону
№ 772,
КК України,
ЦПК України не відповідають статтям
1,
3, частині другій статті
6, частинам першій, другій статті
8, частині другій статті
19, статті
21, частинам другій, третій статті
22, частинам першій, другій статті
24, частинам першій, другій статті
32, частинам першій, четвертій, шостій статті
41, статті
58, частині другій статті
61, частинам першій, другій, третій статті
62, статті
64, частині першій статті
68 Конституції України.
................Перейти до повного тексту