- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
ДРУГОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ
ДРУГОГО СЕНАТУ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Темченка Андрія Сергійовича щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень пункту 4 частини першої статті 97 Закону України "Про Національну поліцію"
м. К и ї в 28 жовтня 2020 року № 239-2(ІІ)/2020 |
Справа № 3-154/2020(383/20) |
Друга колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України у складі:
Сліденка Ігоря Дмитровича - головуючого,
Головатого Сергія Петровича,
Лемака Василя Васильовича - доповідача,
Заслухавши суддю-доповідача Лемака В.В. та дослідивши матеріали справи, Друга колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України
установила:
1. Темченко A.C. звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати такими, що не відповідають положенням статті
21, частин першої, другої статті
24, частини першої статті
46, частини першої статті
64 Конституції України (є неконституційними), положення пункту 4 частини першої статті
97 Закону України "Про Національну поліцію" від 2 липня 2015 року № 580-VIII зі змінами (далі - Закон) "в частині обов'язкової підстави для отримання поліцейським одноразової грошової допомоги у разі визначення останньому інвалідності - звільнення з цих підстав (через хворобу)".
Згідно з пунктом 4 частини першої статті
97 Закону одноразова грошова допомога в разі загибелі (смерті), визначення втрати працездатності поліцейського (далі - одноразова грошова допомога) є соціальною виплатою, гарантованою допомогою з боку держави, яка призначається і виплачується особам, які за
Законом мають право на її отримання, у разі "визначення поліцейському інвалідності внаслідок захворювання, поранення (контузії, травми або каліцтва), пов'язаних з проходженням ним служби в органах внутрішніх справ або поліції, протягом шести місяців після звільнення його з поліції внаслідок причин, зазначених у цьому пункті".
Суб'єкт права на конституційну скаргу зазначає, що оспорюваними положеннями
Закону конституційне право на соціальний захист працівника поліції поставлено в залежність від підстав його звільнення. На думку Темченка A.C., держава, всупереч конституційним гарантіям соціального захисту поліцейських, які мають право на отримання одноразової грошової допомоги у разі визначення інвалідності внаслідок захворювання, пов'язаного з проходженням служби в поліції, на законодавчому рівні позбавила їх цього права у випадках звільнення зі служби з інших підстав, зокрема за власним бажанням.
................Перейти до повного тексту