1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


УХВАЛА
ДРУГОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ
ДРУГОГО СЕНАТУ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Темченка Андрія Сергійовича щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень пункту 4 частини першої статті 97 Закону України "Про Національну поліцію"
м. К и ї в
28 жовтня 2020 року
№ 239-2(ІІ)/2020
Справа № 3-154/2020(383/20)
Друга колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України у складі:
Сліденка Ігоря Дмитровича - головуючого,
Головатого Сергія Петровича,
Лемака Василя Васильовича - доповідача,
розглянула на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Темченка Андрія Сергійовича щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень пункту 4 частини першої статті 97 Закону України "Про Національну поліцію" від 2 липня 2015 року № 580-VІІІ (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 40-41, ст. 379) зі змінами.
Заслухавши суддю-доповідача Лемака В.В. та дослідивши матеріали справи, Друга колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України
установила:
1. Темченко A.C. звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати такими, що не відповідають положенням статті 21, частин першої, другої статті 24, частини першої статті 46, частини першої статті 64 Конституції України (є неконституційними), положення пункту 4 частини першої статті 97 Закону України "Про Національну поліцію" від 2 липня 2015 року № 580-VIII зі змінами (далі - Закон) "в частині обов'язкової підстави для отримання поліцейським одноразової грошової допомоги у разі визначення останньому інвалідності - звільнення з цих підстав (через хворобу)".
Згідно з пунктом 4 частини першої статті 97 Закону одноразова грошова допомога в разі загибелі (смерті), визначення втрати працездатності поліцейського (далі - одноразова грошова допомога) є соціальною виплатою, гарантованою допомогою з боку держави, яка призначається і виплачується особам, які за Законом мають право на її отримання, у разі "визначення поліцейському інвалідності внаслідок захворювання, поранення (контузії, травми або каліцтва), пов'язаних з проходженням ним служби в органах внутрішніх справ або поліції, протягом шести місяців після звільнення його з поліції внаслідок причин, зазначених у цьому пункті".
Суб'єкт права на конституційну скаргу зазначає, що оспорюваними положеннями Закону конституційне право на соціальний захист працівника поліції поставлено в залежність від підстав його звільнення. На думку Темченка A.C., держава, всупереч конституційним гарантіям соціального захисту поліцейських, які мають право на отримання одноразової грошової допомоги у разі визначення інвалідності внаслідок захворювання, пов'язаного з проходженням служби в поліції, на законодавчому рівні позбавила їх цього права у випадках звільнення зі служби з інших підстав, зокрема за власним бажанням.

................
Перейти до повного тексту