1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


УХВАЛА
ТРЕТЬОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ
ПЕРШОГО СЕНАТУ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Полякова Сергія Михайловича щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень абзацу другого підпункту 2 пункту 1, абзацу другого пункту 3 розділу І Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей" від 23 грудня 2015 року № 900-VIІІ
м. К и ї в
10 лютого 2020 року
№ 25-3(I)/2020
Справа № 3-6/2020(8/20)
Третя колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України у складі:
Литвинова Олександра Миколайовича - головуючого,
Завгородньої Ірини Миколаївни - доповідача,
Кривенка Віктора Васильовича,
розглянула на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Полякова Сергія Михайловича щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень абзацу другого підпункту 2 пункту 1, абзацу другого пункту 3 розділу І Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей" від 23 грудня 2015 року № 900-VІІІ (Відомості Верховної Ради України, 2016 р., № 3, ст. 31).
Заслухавши суддю-доповідача Завгородню І.М. та дослідивши матеріали справи, Третя колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України
установила:
1. Поляков С.М. звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати такими, що не відповідають частині другій (у конституційній скарзі - частина перша) статті 8, статті 22, частині першій статті 46, частині першій статті 58, частині першій статті 64 Конституції України (є неконституційними), окремі положення абзацу другого підпункту 2 пункту 1 розділу І Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей" від 23 грудня 2015 року № 900-VIII (далі - Закон № 900) та абзацу другого пункту 3 розділу І Закону № 900.
Відповідно до підпункту 2 пункту 1 розділу І Закону № 900 у Законі України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 9 квітня 1992 року № 2262-ХІІ (далі - Закон № 2262) статтю 63 після частини другої доповнити новою частиною такого змісту:
"Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських".
Відповідно до пункту 3 розділу І Закону № 900 пункт 15 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про Національну поліцію" від 2 липня 2015 року № 580-VIII доповнено, зокрема, абзацом другим такого змісту:
"За колишніми працівниками міліції, у тому числі пенсіонерами, а також членами їхніх сімей, іншими особами зберігаються пільги, компенсації і гарантії, передбачені цим Законом для колишніх поліцейських, членів їхніх сімей, інших осіб".
Зі змісту конституційної скарги та долучених до неї матеріалів вбачається, що Поляков С.М. є пенсіонером органів внутрішніх справ України з 2001 року та отримує призначену пенсію за вислугу років на підставі Закону № 2262.
Суб'єкт права на конституційну скаргу стверджує, що після набрання чинності Законом № 900 для колишніх працівників органів внутрішніх справ України (міліції) передбачено новий порядок надання соціального захисту та врахування грошового забезпечення для перерахунку призначеної пенсії, у зв'язку з чим вважає, що внаслідок застосування в остаточному судовому рішенні у його справі - постанові Верховного Суду від 17 жовтня 2019 року -оспорюваних окремих положень Закону № 900 "суттєво обмежено його право на отримання належно перерахованої призначеної пенсії, що є порушенням гарантованого Конституцією України права на соціальний захист, що включає право на забезпечення у старості, на достатній життєвий рівень для себе і своєї сім'ї, право володіти, користуватися та розпоряджатися своєю власністю".

................
Перейти до повного тексту