1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


УХВАЛА
ДРУГОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ
ДРУГОГО СЕНАТУ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Мелех Ярослави Антонівни щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремого положення пункту 2 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року № 889-VIII
м. К и ї в
6 лютого 2020 року
№ 24-2(ІІ)/2020
Справа № 3-10/2020(15/20)
Друга колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України у складі:
Сліденка Ігоря Дмитровича - головуючого,
Головатого Сергія Петровича,
Лемака Василя Васильовича - доповідача,
розглянула на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Мелех Ярослави Антонівни щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремого положення пункту 2 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року № 889-VІІІ (Відомості Верховної Ради України, 2016 р., № 4, ст. 43).
Заслухавши суддю-доповідача Лемака В.В. та дослідивши матеріали справи, Друга колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України
установила:
1. Мелех Я. А. звернулася до Конституційного Суду України з клопотанням визнати таким, що не відповідає Конституції України, окреме положення пункту 2 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року № 889-VІІІ (далі - Закон № 889) щодо "скасування" статті 37-1 Закону України "Про державну службу" від 16 грудня 1993 року № 3723-ХІІ зі змінами (далі - Закон № 3723).
У пункті 2 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 889 передбачено:
"2. Визнати такими, що втратили чинність:
1) Закон України "Про державну службу" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст. 490 із наступними змінами), крім статті 37, що застосовується до осіб, зазначених у пунктах 10 і 12 цього розділу;
2) Постанову Верховної Ради України від 16 грудня 1993 року "Про введення в дію Закону України "Про державну службу" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст. 491);
3) Закон України "Про державну службу" (Відомості Верховної Ради України, 2012 р., № 26, ст. 273; 2014 р., № 1, ст. 2, № 12, ст. 178, № 22, ст. 798; 2015 р., №4, ст. 17)".
Про втрату чинності Законом № 3723 (у тому числі його статтею 37-і) йдеться у підпункті 1 пункту 2 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 889.
Суб'єкт права на конституційну скаргу стверджує, що "скасування статті 37-1 Закону № 3723-ХІІ робить різницю між пенсіонером котрий вийшов на пенсію до підвищення заробітної плати з цієї посади і після підвищення. Це ділить пенсіонерів на дві нерівноправні категорії", "відкриває шлях до корупції, зловживання і маніпуляції законодавством судами", що суперечить частині другій статті 8 та частинам другій, третій статті 22 Конституції України.
Також Мелех Я.А. вважає, що "скасування статті 37-1 Закону 3723-ХІІ становить виключно важливий суспільний інтерес, оскільки скасовує і надалі право на перерахунок пенсій державних службовців при підвищенні заробітної плати працюючим державним службовцям в майбутньому, що призведе до порушення конституційних прав на соціальний захист передбачений ст. 46 Конституції України".
Мелех Я.А. долучила до конституційної скарги копії судових рішень, постановлених у її справі: рішення Кам'янка-Бузького районного суду Львівської області від 20 квітня 2018 року, постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 26 липня 2018 року, а також копію рішення Кам'янка-Бузького об'єднаного управління Пенсійного фонду України у Львівській області.

................
Перейти до повного тексту