1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Окрема думка


КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ
ОКРЕМА ДУМКА
судді Конституційного Суду України Касмініна О.В. стосовно Ухвали Великої палати Конституційного Суду України від 10 грудня 2019 року № 12-уп/2019 про закриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України П. Порошенка щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України "Про позбавлення В. Януковича звання Президента України"
Велика палата Конституційного Суду України (далі - Суд) Ухвалою від 10 грудня 2019 року № 12-уп/2019 (далі - Ухвала) закрила конституційне провадження у справі за конституційним поданням Президента України П. Порошенка щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України "Про позбавлення В. Януковича звання Президента України" від 4 лютого 2015 року № 144-VIII на підставі пункту 2 статті 62 Закону України "Про Конституційний Суд України".
Не погоджуючись із закриттям конституційного провадження у цій справі, вважаю за необхідне на підставі статті 93 Закону України "Про Конституційний Суд України" висловити окрему думку.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 51, частини першої статті 52 Закону України "Про Конституційний Суд України" Президент України є суб'єктом права на конституційне подання з питань щодо відповідності Конституції України (конституційності) акта (його окремих положень).
В Ухвалі від 29 березня 2016 року колегія суддів Суду зазначила, що конституційне подання Президента України за формою і змістом відповідає вимогам Конституції України та Закону України "Про Конституційний Суд України", а порушені в ньому питання щодо перевірки на відповідність Конституції України (конституційність) Закону України "Про позбавлення В. Януковича звання Президента України" є такими, що підвідомчі Суду, у зв'язку з чим було відкрите конституційне провадження у справі за вказаним конституційним поданням.
Проте Суд в Ухвалі при закритті конституційного провадження констатував, що "порушене у конституційному поданні питання має політичний характер, воно не належить до повноважень Конституційного Суду України, що є підставою для закриття конституційного провадження у цій справі". З цим висновком не погоджуюсь та вважаю, що вказане свідчить про фактичне ухилення Суду від виконання своїх повноважень, а саме перевірки на відповідність Конституції України акта (його окремих положень), ініційованої належним суб'єктом в межах конституційного подання.

................
Перейти до повного тексту