1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Окрема думка


ОКРЕМА ДУМКА
судді Конституційного Суду України Касмініна О.В. стосовно Ухвали Великої палати Конституційного Суду України від 10 грудня 2019 року № 12-уп/2019 про закриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України П. Порошенка щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України"Про позбавлення В. Януковича звання Президента України"
Велика палата Конституційного Суду України (далі - Суд) Ухвалою від 10 грудня 2019 року № 12-уп/2019 (далі - Ухвала) закрила конституційне провадження у справі за конституційним поданням Президента України П. Порошенка щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України "Про позбавлення В. Януковича звання Президента України" від 4 лютого 2015 року № 144-VІІІ на підставі пункту 2 статті 62 Закону України "Про Конституційний Суд України".
Не погоджуючись із закриттям конституційного провадження у цій справі, вважаю за необхідне на підставі статті 93 Закону України "Про Конституційний Суд України" висловити окрему думку.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 51, частини першої статті 52 Закону України "Про Конституційний Суд України" Президент України є суб'єктом права на конституційне подання з питань щодо відповідності Конституції України (конституційності) акта (його окремих положень).
В Ухвалі від 29 березня 2016 року колегія суддів Суду зазначила, що конституційне подання Президента України за формою і змістом відповідає вимогам Конституції України та Закону України "Про Конституційний Суд України", а порушені в ньому питання щодо перевірки на відповідність Конституції України (конституційність) Закону України "Про позбавлення В. Януковича звання Президента України" є такими, що підвідомчі Суду, у зв'язку з чим було відкрите конституційне провадження у справі за вказаним конституційним поданням.
Проте Суд в Ухвалі при закритті конституційного провадження констатував, що "порушене у конституційному поданні питання має політичний характер, воно не належить до повноважень Конституційного Суду України, що є підставою для закриття конституційного провадження у цій справі". З цим висновком не погоджуюсь та вважаю, що вказане свідчить про фактичне ухилення Суду від виконання своїх повноважень, а саме перевірки на відповідність Конституції України акта (його окремих положень), ініційованої належним суб'єктом в межах конституційного подання.

................
Перейти до повного тексту