1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


УХВАЛА
ДРУГОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ
ДРУГОГО СЕНАТУ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Бурикіна Олексія Івановича щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремого припису другого речення частини четвертої статті 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 9 квітня 1992 року № 2262-ХІІ в редакції до внесення змін Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 6 грудня 2016 року № 1774-VІІІ та приписів абзаців п'ятого, сьомого пункту 5 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 зі змінами, внесеними Постановою Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. № 393 і від 13 лютого 2008 р. № 45" від 21 грудня 2011 року № 1322
м. К и ї в
23 жовтня 2019 року
№ 281-2(ІІ)/2019
Справа № 3-260/2019(5912/19)
Друга колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України у складі:
Сліденка Ігоря Дмитровича - головуючого,
Головатого Сергія Петровича - доповідача,
Лемака Василя Васильовича,
розглянула на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Бурикіна Олексія Івановича щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремого приписудругого речення частини четвертої статті 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 9 квітня 1992 року № 2262-ХІІ (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 29, ст. 399) в редакції до внесення змін Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 6 грудня 2016 року № 1774-VIII та приписів абзаців п'ятого, сьомого пункту 5 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 зі змінами, внесеними Постановою Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. № 393 і від 13 лютого 2008 р. № 45" від 21 грудня 2011 року № 1322.
Заслухавши суддю-доповідача Головатого С.П. та дослідивши матеріали справи, Друга колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України
установила:
1. Бурикін Олексій Іванович як суб'єкт права на конституційну скаргу (далі - Заявник) на підставі статті 151-1 Конституції України звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням (вх. № 18/5912 від 23 вересня 2019 року) визнати таким, що не відповідає Конституції України, окремий припис другого речення частини четвертої статті 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 9 квітня 1992 року № 2262-ХІІ (далі - Закон № 2262-ХІІ) в редакції до внесення змін Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 6 грудня 2016 року № 1774-VІІІ (далі - Закон № 1774-VIII).
Згідно з другим реченням частини четвертої статті 63 Закону № 2262-ХІІ "перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону".
На думку Заявника, окремий припис другого речення частини четвертої статті 63 Закону № 2262-ХІІ, а саме: "провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України", не відповідає приписам частини першої статті 8, статті 22, частин першої, другої статті 24, частин першої, четвертої статті 41, частини першої статті 46, статті 48, частини першої статті 58, частини першої статті 64, пункту 6 частини першої статті 92 Конституції України.
1.2. Заявник також просить визнати такими, що не відповідають Конституції України, приписи абзаців п'ятого, сьомого пункту 5 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 зі змінами, внесеними Постановою Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. № 393 і від 13 лютого 2008 р. № 45" від 21 грудня 2011 року № 1322 (далі - Порядок) (за конституційною скаргою -абзаців п'ятого, сьомого пункту 5 Постанови Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 у редакції станом на 1 січня 2016 року).
2. Зі змісту конституційної скарги та долучених до неї матеріалів випливає, що Заявник з 26 вересня 2014 року отримує пенсію за вислугу років, призначену йому відповідно до Закону № 2262-ХІІ.
Від 1 січня 2016 року Заявник набув право на перерахунок призначеної йому пенсії у зв'язку зі зміною розміру грошового забезпечення поліцейських, що його передбачено Постановою Кабінету Міністрів України "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" від 11 листопада 2015 року № 988 зі змінами.
Ліквідаційна комісія Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Донецькій області (далі - Комісія) надала Заявникові довідку для перерахунку призначеної пенсії, до якої, на думку Заявника, не включила додаткові види грошового забезпечення та раніше встановлену премію, що враховувались при обчисленні пенсії.
2.1. Заявник звернувся до Дружківського міського суду Донецької області з позовом, в якому просив визнати дії Комісії протиправними та зобов'язати її виготовити нову довідку, в якій вказати повну інформацію про встановлений розмір грошового забезпечення для перерахунку призначеної пенсії.
Дружківський міський суд Донецької області рішенням від 22 лютого2018 року позовні вимоги Заявника задовольнив у повному обсязі.
2.2. Перший апеляційний адміністративний суд 14 січня 2019 року постановив, зокрема, задовольнити апеляційну скаргу Комісії на рішення Дружківського міського суду Донецької області від 22 лютого 2018 року, а зазначене рішення Дружківського міського суду Донецької області скасувати.
2.3. Заявник звернувся до Верховного Суду з касаційною скаргою на постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 14 січня 2019 року.
Верховний Суд ухвалою від 24 квітня 2019 року, керуючись приписами статей 328, 333, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, відмовив Заявникові у відкритті касаційного провадження.

................
Перейти до повного тексту