1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


УХВАЛА
ДРУГОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ
ПЕРШОГО СЕНАТУ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНСІГНІЯ РЕЗОРТ" щодо відповідності Конституції України (конституційності) частини третьої статті 4-1 Закону України "Про нафту і газ"
м. К и ї в
3 вересня 2019 року
№ 235-2(І)72019
Справа № 3-226/2019(5040/19)
Друга колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України у складі:
Мельника Миколи Івановича - головуючого,
Саса Сергія Володимировича - доповідача,
Шаптали Наталі Костянтинівни,
розглянула на засіданні питання щодо відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНСІГНІЯ РЕЗОРТ" щодо відповідності Конституції України (конституційності) частини третьої статті 4-1 Закону України "Про нафту і газ" від 12 липня 2001 року № 2665-ІІІ (Відомості Верховної Ради України, 2001 p., № 50, ст. 262) зі змінами.
Заслухавши суддю-доповідача Caca С.В. та дослідивши матеріали справи, Друга колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України
установила:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю "ІНСІГНІЯ РЕЗОРТ" (далі - Товариство) в особі директора Корнієнкова А.Ю. звернулося до Конституційного Суду України з клопотанням перевірити на відповідність частині другій статті 6, частині другій статті 8, частинам першій, четвертій статті 13, частині другій статті 19, частині другій статті 41, частині третій статті 42, пунктам 1, 7 частини першої статті 92, частині третій статті 113, пункту 5 статті 116, частині першій статті 117, частині другій статті 120 Конституції України (конституційність) частину третю статті 4-1 Закону України "Про нафту і газ" від 12 липня 2001 року № 2665-ІІІ зі змінами (далі - Закон).
Згідно з частиною третьою статті 4-1 Закону порядок організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої і газового конденсату власного видобутку, скрапленого газу, визначення стартових цін на таких аукціонах, надбавок за якість для нафти сирої і газового конденсату, а також порядок визначення обсягів реалізації на біржових аукціонах скрапленого газу для потреб населення встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Зі змісту конституційної скарги та долучених до неї матеріалів вбачається, що у листопаді 2017 року Товариство оскаржило до суду Постанову Кабінету Міністрів України "Про організацію та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу" від 16 жовтня 2014 року № 570 зі змінами (далі - Постанова) "в частині першого речення третього абзацу пункту 51 Порядку організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу (далі - Порядок)", згідно з яким продавець виконує свої зобов'язання щодо постачання нафти сирої, газового конденсату і скрапленого газу після надходження коштів від покупця у повному обсязі відповідно до умов договору купівлі-продажу.
Окружний адміністративний суд міста Києва рішенням від 21 лютого 2018 року, яке Київський апеляційний адміністративний суд постановою від 5 червня 2018 року залишив без змін, позов Товариства задовольнив частково - зокрема, визнав незаконною та нечинною Постанову "в частині першого речення третього абзацу пункту 51 Порядку".
Верховний Суд постановою від 26 лютого 2019 року скасував рішення судів попередніх інстанцій та відмовив Товариству у задоволенні позовних вимог, зазначивши, у тому числі, що "приписи пункту 51 Порядку базуються на нормах чинних законів", а Кабінет Міністрів України "жодним чином не порушив та не обмежив права як позивача, так і інших суб'єктів господарювання на участь в біржових аукціонах з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу".

................
Перейти до повного тексту