1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


УХВАЛА
ДРУГОГО СЕНАТУ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Юрченка Юрія Івановича щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень статті 49, пункту 4 частини першої статті 51 Закону України "Про вибори Президента України"
м. К и ї в
17 липня 2019 року
№ 49-у(ІІ)/2019
Справа № 3-117/2019(2755/19)
Другий сенат Конституційного Суду України у складі суддів:
Тупицького Олександра Миколайовича - головуючого,
Городовенка Віктора Валентиновича - доповідача,
Запорожця Михайла Петровича,
Касмініна Олександра Володимировича,
Лемака Василя Васильовича,
Мойсика Володимира Романовича,
Первомайського Олега Олексійовича,
СлІденка Ігоря Дмитровича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Юрченка Юрія Івановича щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень статті 49, пункту 4 частини першої статті 51 Закону України "Про вибори Президента України" від 5 березня 1999 року № 474-ХІV (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 14, ст. 81) зі змінами.
Заслухавши суддю-доповідача Городовенка В.В. та дослідивши матеріали справи, Другий сенат Конституційного Суду України
установив:
1. Юрченко Ю.І. звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням перевірити на відповідність статтям 1, 3, 5, 8, 9, 21, 22, 24, 38, 71, 103 Конституції України (конституційність) положення Закону України "Про вибори Президента України" від 5 березня 1999 року № 474-ХІV зі змінами (далі - Закон), а саме:
- статті 49, згідно з якими грошова застава вноситься партією, яка висунула кандидата на пост Президента України, або кандидатом на пост Президента України у безготівковому порядку на спеціальний рахунок Центральної виборчої комісії (після початку виборчого процесу та до подання документів Центральній виборчій комісії для реєстрації) у розмірі два мільйони п'ятсот тисяч гривень; грошова застава повертається суб'єкту її внесення (партії чи кандидату на пост Президента України) у разі, якщо відповідного кандидата визнано обраним Президентом України або включено до виборчого бюлетеня для повторного голосування; в інших випадках грошова застава не повертається І перераховується до Державного бюджету України; у разі прийняття Центральною виборчою комісією рішення про відмову в реєстрації кандидата на пост Президента України, внесена грошова застава у п'ятиденний строк з дня його прийняття перераховується суб'єкту її внесення (відповідно на рахунок партії або рахунок, зазначений кандидатом на пост Президента України);
- пункту 4 частини першої статті 51, згідно з якими Центральна виборча комісія реєструє кандидата на пост Президента України за умови отримання "документа про внесення грошової застави відповідно до статті 49 цього Закону".
Автор клопотання вважає, що вказаними положеннями Закону, 'якими введено додаткову вимогу до кандидата в Президенти України - внесення грошової застави в розмірі 2 500 000 грн., яка не передбачена Конституцією України, ... є прямим порушенням гарантій та прав, передбачених зазначеними вище статями Конституції України щодо рівності прав і свобод громадян України між собою, незалежно від їх майнового стану, порушення рівності права доступу до державної служби та права бути обраним до органів державної влади та щодо недопущення звуження Законами прав особи, передбачених Конституцією України".

................
Перейти до повного тексту