1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


УХВАЛА
ТРЕТЬОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ
ДРУГОГО СЕНАТУ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Гайдука Сергія Івановича щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень підпункту "в" пункту 2 частини п'ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України
м. К и ї в
12 червня 2019 року
№ 161-3(II)72019
Справа № 3-150/2019(3397/19)
Третя колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України у складі:
Касмініна Олександра Володимировича - головуючого, доповідача,
Городовенка Віктора Валентиновича,
Первомайського Олега Олексійовича,
розглянула на засіданні питання щодо відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Гайдука Сергія Івановича щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень підпункту "в" пункту 2 частини п'ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Заслухавши суддю-доповідача Касмініна О.В. та дослідивши матеріали справи, Третя колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України
установила:
1. Гайдук С.І. звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням розглянути питання щодо відповідності Конституції України(конституційності) положень підпункту "в" пункту 2 частини п'ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - Кодекс), згідно з якими не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності, крім випадків, якщо справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу.
В обґрунтування конституційної скарги автор клопотання посилається на те, що приписи положень підпункту "в" пункту 2 частини п'ятої статті 328 Кодексу "не відповідають принципу правової визначеності закону як складової принципу верховенства права". Крім того, Гайдук С.І. стверджує, що відсутність чітких, зрозумілих критеріїв визначення того, що справа має виняткове значення для її учасника, який подає касаційну скаргу, або становить значний суспільний інтерес, обмежує його право на судовий захист.
Суб'єкт права на конституційну скаргу вважає, що "оспорюване положення суперечить абзацу 1 статті 8 Конституції України", оскільки порушує "право на оскарження в суді дій пенсійного фонду з правом на касаційне оскарження судового рішення".
На підтвердження своєї думки Гайдук С.І. посилається на Конституцію України, Кодекс, Рішення Конституційного Суду України від 29 червня 2010 року № 17-рп/2010, рішення судів касаційної інстанції у справах інших громадян, а також на судові рішення у своїй справі.
2. Вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі, Третя колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України виходить з такого.
2.1. Згідно із Законом України "Про Конституційний Суд України" конституційною скаргою є подане до Конституційного Суду України письмове клопотання щодо перевірки на відповідність Конституції України (конституційність) закону України (його окремих положень), що застосований в остаточному судовому рішенні у справі суб'єкта права на конституційну скаргу (частина перша статті 55).
Відповідно до статті 77 Закону України "Про Конституційний Суд України" конституційна скарга вважається прийнятною, зокрема, за умов її відповідності вимогам, передбаченим статтею 55 цього закону, та якщо з дня набрання законної сили остаточним судовим рішенням, у якому застосовано закон України (його окремі положення), сплинуло не більше трьох місяців (абзац перший, пункт 2 частини першої); як виняток, конституційна скарга може бути прийнята поза межами вимог, установлених пунктом 2 частини першої цієї статті, якщо Конституційний Суд України визнає її розгляд необхідним із мотивів суспільного інтересу (частина друга).
Суб'єкт права на конституційну скаргу зазначає, що остаточним судовим рішенням у його справі є ухвала Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 27 листопада 2018 року.
З матеріалів справи вбачається, що конституційна скарга Гайдука С.І. надійшла до Конституційного Суду України 23 травня 2019 року, тобто після закінчення тримісячного строку.

................
Перейти до повного тексту