- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
ВЕЛИКОЇ ПАЛАТИ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 59 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 35 розділу I Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України" від 25 березня 2005 року № 2505-IV
м. Київ 18 квітня 2019 року № 17-у/2019 |
Справа № 1-70/2019(1552/19) |
Велика палата Конституційного Суду України у складі суддів:
Шевчука Станіслава Володимировича - головуючого,
Головатого Сергія Петровича,
Городовенка Віктора Валентиновича,
Гультая Михайла Мирославовича,
Завгородньої Ірини Миколаївни,
Запорожця Михайла Петровича,
Касмініна Олександра Володимировича,
Колісника Віктора Павловича - доповідача,
Кривенка Віктора Васильовича,
Лемака Василя Васильовича,
Литвинова Олександра Миколайовича,
Мельника Миколи Івановича,
Мойсика Володимира Романовича,
Первомайського Олега Олексійовича,
Саса Сергія Володимировича,
Сліденка Ігоря Дмитровича,
Тупицького Олександра Миколайовича,
Шаптали Наталі Костянтинівни,
Заслухавши суддю-доповідача Колісника В.П. та дослідивши матеріали справи, Велика палата Конституційного Суду України
установила:
1. До Конституційного Суду України звернулися 59 народних депутатів України з клопотанням визнати таким, що не відповідає положенням частин першої, другої статті
8, частини четвертої статті
13, статті
18, частин четвертої, п'ятої статті
41 Конституції України (є неконституційним), пункт 35 розділу I (за конституційним поданням - пункт 35 розділу І статті
103) Закону України
"Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України" від 25 березня 2005 року № 2505-IV (далі - Закон № 2505).
- передбачалося, що на території спеціальної економічної зони "Закарпаття" на строк 30 років встановлюються спеціальний митний, податковий та інші режими економічної діяльності згідно із Законом
№ 2322 (частина третя статті
1);
- визначалися особливості дії законодавства України у спеціальній економічній зоні "Закарпаття" (стаття
2);
- визначалися особливості митного регулювання та умови сплати податку на додану вартість і акцизного збору у спеціальній економічній зоні "Закарпаття" (стаття
7);
- визначалися особливості оподаткування та валютного регулювання у спеціальній економічній зоні "Закарпаття" (стаття
8).
На думку суб'єкта права на конституційне подання, змінивши правове регулювання функціонування спеціальної економічної зони "Закарпаття" пунктом 35 розділу I Закону
№ 2505 , держава порушила свої зобов'язання щодо встановлення умов функціонування підприємств та установ спеціальної економічної зони "Закарпаття", внаслідок чого інвестори, які брали участь в інвестиційних проектах спеціальної економічної зони "Закарпаття", понесли суттєві збитки. Народні депутати України вважають, що такі дії з боку держави є de facto примусовим відчуженням об'єктів права приватної власності.
2. Велика палата Конституційного Суду України, вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі у зв'язку з постановленням Першою колегією суддів Першого сенату Конституційного Суду України Ухвали від 2 квітня 2019 року про відмову у відкритті конституційного провадження у справі на підставі пункту 3 статті
62 Закону України
"Про Конституційний Суд України", виходить з такого.
................Перейти до повного тексту