1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


УХВАЛА
ПЕРШОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ
ДРУГОГО СЕНАТУ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Чернової Валентини Іванівни щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року № 889-VІІІ зі змінами та його статті 90
м.Ки ї в
19 грудня 2018 року
№ 389-1(ІІ)/2018
Справа № 3-401/2018(6314/2018)
Перша колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України у складі:
Шаптали Наталі Костянтинівни головуючої, доповідача,
Запорожця Михайла Петровича,
Мойсика Володимира Романовича,
розглянула на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Чернової Валентини Іванівни щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року № 889-VІІІ (Відомості Верховної Ради України, 2016 р., № 4, ст. 43) зі змінами та його статті 90.
Заслухавши суддю-доповідача Шапталу Н.К. та дослідивши матеріали справи, Перша колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України
установила:
1. Чернова В.І. звернулася до Конституційного Суду України з клопотанням визнати такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), Закон України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року № 889-VIII зі змінами (далі - Закон № 889) та його статтю 90.
На думку суб'єкта права на конституційну скаргу, Закон № 889 та його стаття 90 суперечать частині третій статті 22, статтям 24, 46, частині першій статті 58, частині першій статті 64 Основного Закону України.
Обґрунтовуючи свої твердження, Чернова В.І. зазначає, що Закон № 889 та його стаття 90 "повністю виключають можливість перерахунку пенсії державного службовця", яку вона мала, виходячи на пенсію на підставі Закону України "Про державну службу" від 16 грудня 1993 року № 3723-ХІІ зі змінами (далі - Закон № 3723), який, крім його статті 37, втратив чинність відповідно до Закону № 889.
Стверджуючи про неконституційність Закону № 889 та його статті 90, автор клопотання вказує, що вони не містять норм, які урегульовували б порядок перерахунку призначеної пенсії державного службовця на умовах, що діяли на момент призначення пенсії, а тому позбавляють її такого права та запроваджують дискримінацію, оскільки "перерахунок пенсії не зупинений іншим особам, які працюють чи працювали в інших сферах та секторах державного впливу та економіки".
2. Вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі, Перша колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України виходить з такого.
2.1. Відповідно до Закону України "Про Конституційний Суд України" у конституційній скарзі має міститися обґрунтування тверджень щодо неконституційності закону України (його окремих положень) із зазначенням того, яке з гарантованих Конституцією України прав людини, на думку суб'єкта права на конституційну скаргу, зазнало порушення внаслідок застосування закону (пункт 6 частини другої статті 55); конституційна скарга вважається прийнятною, зокрема, за умов її відповідності вимогам, передбаченим статтею 55 цього закону (абзац перший частини першої статті 77).
З конституційної скарги вбачається, що, на думку Чернової В.І., неконституційність Закону № 889 полягає у тому, що він "не врегулював питання перерахунку пенсії державних службовців", чим "позбавив її права на отримання більш високого розміру пенсії", а його стаття 90 щодо пенсійного забезпечення державних службовців є відсильною до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

................
Перейти до повного тексту