- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
ДРУГОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ
ПЕРШОГО СЕНАТУ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Буравченкова Віктора Миколайовича щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України "Про державну службу"
м. К и ї в 18 грудня 2018 року № 383-2(І)/2018 |
Справа № 3-412/2018(6650/18) |
Друга колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України у складі:
Мельника Миколи Івановича - головуючого, доповідача,
Саса Сергія Володимировича,
Шевчука Станіслава Володимировича,
розглянула питання щодо відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Буравченкова Віктора Миколайовича щодо відповідності
Конституції України (конституційності)
Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року № 889-VIII (Відомості Верховної Ради України, 2016 p., № 4, ст. 43) зі змінами.
Заслухавши суддю-доповідача Мельника М.І. та дослідивши матеріали справи, Друга колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України
установила:
З аналізу змісту конституційної скарги та долучених до неї копій судових рішень вбачається таке.
Автор клопотання перебуває на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Хортицькому районі міста Запоріжжя (далі - Управління) із серпня 2008 року та отримує пенсію державного службовця, призначену йому згідно із
Законом України "Про державну службу" від 16 грудня 1993 року № 3723-ХІІ зі змінами (далі - Закон № 3723). Суб'єкт права на конституційну скаргу вважає, що має право на перерахунок призначеної пенсії державного службовця у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям відповідно до чинної на час призначення йому пенсії статті
37-1 Закону № 3723.
Буравченков В.М. звернувся до Хортицького районного суду міста Запоріжжя з адміністративним позовом, у якому просив визнати незаконним рішення Управління від 17 лютого 2017 року про відмову у перерахунку йому пенсії відповідно до чинних на час її призначення статей
37,
37-1 Закону № 3723 у зв'язку з підвищенням розміру заробітної плати працюючим державним службовцям, зобов'язати Управління нарахувати та виплачувати йому пенсію у розмірі 85 відсотків заробітної плати за відповідною посадою. Хортицький районний суд міста Запоріжжя, розглянувши справу в порядку скороченого провадження, постановою від 21 березня 2017 року відмовив у задоволенні позовних вимог Буравченкова В.М. до Управління.
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд ухвалою від 11 травня 2017 року, яка є остаточним судовим рішенням у справі автора клопотання, залишив постанову Хортицького районного суду міста Запоріжжя від 21 березня 2017 року без змін, вказавши, що з 1 травня 2016 року набрав чинності
Закон № 889, "положення
Закону України "Про державну службу" № 3723-ХІІ від 16 грудня 1993 року втратили чинність".
Посилаючись на статтю
90 Закону № 889, суд зазначив, що
Закон України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 9 липня 2003 року № 1058-ІV зі змінами не передбачає такої підстави для перерахунку призначеної пенсії, як підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям, а отже, з 1 травня 2016 року немає підстав для перерахунку призначеної державним службовцям пенсії у зв'язку з підвищенням розміру заробітної плати працюючим державним службовцям.
Вищий адміністративний суд України ухвалою від 10 липня 2017 року відмовив у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Буравченкова В.М. на постанову Хортицького районного суду міста Запоріжжя від 21 березня 2017 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 11 травня 2017 року.
Верховний Суд постановою від 11 вересня 2018 року відмовив у задоволенні заяви Буравченкова В.М. про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 10 липня 2017 року.
Суб'єкт права на конституційну скаргу стверджує, що
Закон № 889 "не просто звузив" наявне на час призначення йому пенсії державного службовця право на перерахунок пенсії у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям, "а взагалі позбавив цього права", що суперечить статті
22 Конституції України.
2. Вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі, Друга колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України виходить з такого.
2.1. Згідно із
Законом України "Про Конституційний Суд України" у конституційній скарзі має міститись обґрунтування тверджень щодо неконституційності закону України (його окремих положень) із зазначенням того, яке з гарантованих
Конституцією України прав людини, на думку суб'єкта права на конституційну скаргу, зазнало порушення внаслідок застосування закону (пункт 6 частини другої статті 55); конституційна скарга вважається прийнятною, зокрема, за умов її відповідності вимогам, передбаченим статтями 55, 56 цього закону (абзац перший частини першої статті 77).
Зі змісту конституційної скарги вбачається, що, стверджуючи про неконституційність
Закону № 889 у цілому, Буравченков В.М. виклав аргументацію лише щодо неконституційності підпункту 1 пункту 2 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення"
Закону № 889 у частині втрати чинності статтею
37-1 Закону № 3723.
................Перейти до повного тексту