- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
ТРЕТЬОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ
ДРУГОГО СЕНАТУ КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Горбача Володимира Івановича щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень статті 90 та підпункту 1 пункту 2 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року № 889-VІП
м. К и ї в 11 грудня 2018 року № 378-3(ІІ)/2018 |
Справа № 3-397/2018(6200/18) |
Третя колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України у складі:
Касмініна Олександра Володимировича - головуючого,
Городовенка Віктора Валентиновича,
Первомайського Олега Олексійовича - доповідача,
розглянула на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Горбача Володимира Івановича щодо відповідності
Конституції України (конституційності) положень статті
90 та підпункту 1 пункту 2 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення"
Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року № 889-VIII (Відомості Верховної Ради України, 2016 р., № 4, ст. 43).
Заслухавши суддю-доповідача Первомайського О.О. та дослідивши матеріали справи, Третя колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України
установила:
1. Горбач В.І. звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням перевірити на відповідність
Конституції України (конституційність) положення статті
90 та підпункту 1 пункту 2 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення"
Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року № 889-VІІІ (далі - Закон).
Згідно зі статтею
90 Закону пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Відповідно до підпункту 1 пункту 2 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення"
Закону визнано таким, що втратив чинність,
Закон України "Про державну службу" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст. 490 із наступними змінами), крім статті 37, що застосовується до осіб, зазначених у пунктах 10 і 12 цього розділу.
Автор клопотання зазначає, що положення Закону "набрали чинності з 1 травня 2016 року, а тому розповсюджуються тільки на осіб, яким пенсія нарахована (встановлена) вперше". Горбачу В.І. пенсія була нарахована (встановлена) довічно з 1 березня 2006 року згідно із
Законом України "Про державну службу" від 16 грудня 1993 року № 3723-ХІІ зі змінами, положеннями якого був передбачений порядок і умови перерахунку пенсій державних службовців (стаття 37-1). Автор клопотання вважає, що застосовані судом положення статті
90 Закону порушують його право на перерахунок призначеної пенсії.
Таким чином, Горбач В.І. просить перевірити на відповідність статтям
22,
46,
64, частині першій статті
152 Конституції України статтю
90 та підпункт 1 пункту 2 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення"
Закону.
На підтвердження своєї позиції автор клопотання посилається на
Конституцію України, Закон, а також судові рішення у своїй справі, зокрема постанови Киево-Святошинського районного суду Київської області від 29 листопада 2017 року та Київського апеляційного адміністративного суду від 11 квітня 2018 року, ухвалу Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 19 липня 2018 року, копії яких долучено до конституційної скарги.
2. Вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі, Третя колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України виходить з такого.
2.1. Відповідно до статті
77 Закону України "Про Конституційний Суд України" конституційна скарга вважається прийнятною за умов її відповідності вимогам, передбаченим статтями
55,
56 цього закону, та якщо: вичерпано всі національні засоби юридичного захисту (за наявності ухваленого в порядку апеляційного перегляду судового рішення, яке набрало законної сили, а в разі передбаченої законом можливості касаційного оскарження - судового рішення, винесеного в порядку касаційного перегляду); з дня набрання законної сили остаточним судовим рішенням, у якому застосовано закон України (його окремі положення), сплинуло не більше трьох місяців (частина перша); якщо суб'єкт права на конституційну скаргу пропустив строк подання конституційної скарги у зв'язку з тим, що не мав повного тексту судового рішення, він має правовисловити у конституційній скарзі клопотання про поновлення пропущеного строку (частина третя).
................Перейти до повного тексту