- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
ДРУГОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ ПЕРШОГО СЕНАТУ КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Бєрнєвіка Івана Володимировича щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 8 статті 16-3 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей"
м. Київ 2 жовтня 2018 року № 312-2(І)/2018 |
Справа № 3-342/2018(4630/18) |
Друга колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України у складі:
Мельника Миколи Івановича - головуючого, доповідача,
Саса Сергія Володимировича,
Шевчука Станіслава Володимировича,
Заслухавши суддю-доповідача Мельника М.І. та дослідивши матеріали справи, Друга колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України
установила:
Із аналізу конституційної скарги та долучених до неї матеріалів випливає, що 13 березня 2017 року Бєрнєвік І.В. звернувся до Одеського обласного військового комісаріату із заявою, в якій просив порушити клопотання перед Комісією Міністерства оборони України з розгляду питань, пов'язаних із призначенням і виплатою одноразової грошової допомоги та компенсаційних сум (далі - Комісія), про здійснення йому доплати одноразової грошової допомоги у зв'язку зі зміною з III на II групу інвалідності. Одеський обласний військовий комісаріат 17 березня 2017 року зазначену заяву направив до Департаменту фінансів Міністерства оборони України разом із відповідними документами, вказавши, що Бєрнєвік І.В. не має права на цю виплату. За результатами розгляду заяви та доданих до неї документів Комісія на підставі пункту 4 статті
16-3 Закону та пункту 8 Порядку призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов'язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві, затвердженого
Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2013 року № 975 зі змінами, відмовила Бєрнєвіку І.В. у здійсненні доплати одноразової грошової допомоги як особі, група інвалідності якої змінилася. Про це зазначено в пункті 24 Протоколу Комісії від 19 травня 2017 року № 50: "...полковнику в запасі Бєрнєвік І.В., звільненому 31.12.10р., якому згідно довідкою МСЕК серії 2-18 ОД №072689 від 07.02.2011 року первинно встановлено 3 групу інвалідності внаслідок захворювання, пов'язаного з виконанням обов'язків військової служби з ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, та під час повторного огляду з довідкою МСЕК серії 10 ААВ №718802 від 05.02.2014р змінено на 2 групу інвалідності внаслідок зазначеної причини, допомога у зв'язку встановленням 3 групи інвалідності виплачена в сумі 139 652, 10 грн. Зміна з 3 групи інвалідності на 2 відбулась понад дворічний термін".
Вважаючи вказане рішення Комісії незаконним, Бєрнєвік І.В. звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про визнання протиправними дій Міністерства оборони України щодо непризначення одноразової грошової допомоги у зв'язку зі встановленням II групи інвалідності за захворюванням, пов'язаним з виконанням обов'язків військової служби з ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС; визнання незаконним та скасування пункту 24 Протоколу Комісії від 19 травня 2017 року № 50 щодо відмови у призначенні та виплаті йому одноразової грошової допомоги у зв'язку зі встановленням II групи інвалідності за захворюванням, пов'язаним з виконанням обов'язків військової служби з ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, та щодо зобов'язання Міністерства оборони України вчинити певні дії.
Одеський окружний адміністративний суд рішенням від 2 березня 2018 року, залишеним без змін постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 20 червня 2018 року, відмовив у задоволенні позову Бєрнєвіка І.В. на тій підставі, що на дату звернення позивача із заявою сплинув встановлений пунктом 8 статті
16-3 Закону трирічний строк для реалізації його права на отримання одноразової грошової допомоги, передбаченої
Законом. У зв'язку з цим дії Міністерства оборони України щодо відмови Бєрнєвіку І.В. у виплаті одноразової грошової допомоги суди першої та апеляційної інстанцій визнали правомірними.
Верховний Суд ухвалою від 20 серпня 2018 року відмовив у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Бєрнєвіка І.В.
Автор клопотання стверджує, що оспорюване положення
Закону "є неконституційним та таким, що не відповідає вимогам статей
22 та
46 Конституції України, щодо недопущення звуження змісту та обсягу прав і свобод громадян при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів та права на соціальний захист, яке гарантується загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення, відповідно".
2. Вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі, Друга колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України виходить з такого.
Згідно із
Законом України "Про Конституційний Суд України" у конституційній скарзі зазначаються обґрунтування тверджень щодо неконституційності закону України (його окремих положень) із зазначенням того, яке з гарантованих
Конституцією України прав людини, на думку суб'єкта права на конституційну скаргу, зазнало порушення внаслідок застосування закону; відомості про документи і матеріали, на які посилається суб'єкт права на конституційну скаргу, із наданням копій цих документів і матеріалів; перелік документів і матеріалів, що додаються (пункти 6, 7, 8 частини другої статті
55); конституційна скарга вважається прийнятною, зокрема, за умов її відповідності вимогам, передбаченим статтями
55,
56 цього закону (абзац перший частини першої статті
77).
................Перейти до повного тексту