- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
ДРУГОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ ПЕРШОГО СЕНАТУ КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Короткого Ігоря Петровича щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень пункту 3 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 6 грудня 2016 року № 1774-VIІІ
м. К и ї в 6 листопада 2018 року № 352-2(І)/2018 |
Справа № 3-377/2018(5418/18)
|
Друга колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України у складі:
Мельника Миколи Івановича - головуючого, доповідача,
Саса Сергія Володимировича,
Шевчука Станіслава Володимировича,
Заслухавши суддю-доповідача Мельника М.І. та дослідивши матеріали справи, Друга колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України
установила:
До внесення змін до законів України щодо незастосування мінімальної заробітної плати як розрахункової величини вона застосовується у розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня календарного року, починаючи з 1 січня 2017 року".
Із аналізу конституційної скарги та долучених до неї матеріалів випливає, що посадовий оклад Короткого І.П. як судді Московського районного суду міста Харкова, що не пройшов кваліфікаційне оцінювання, за січень 2018 року та у подальшому становив 16 000 грн.
Короткий І.П. звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області (далі - Управління), в якому просив визнати бездіяльність Управління, яка полягає у неперерахуванні та невиплаті йому суддівської винагороди з 1 січня 2018 року з розрахунку посадового окладу - 37 230 грн, а також зобов'язати Управління з 1 січня 2018 року перерахувати та виплачувати йому суддівську винагороду з розрахунку посадового окладу - 37 230 грн.
Харківський окружний адміністративний суд рішенням від 10 квітня 2018 року, залишеним без змін постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 17 травня 2018 року, відмовив у задоволенні позову Короткого І.П. і зазначив, що Управління під час виплати Короткому І.П. суддівської винагороди, виходячи з посадового окладу в розмірі 16 000 грн, діяло на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені
Конституцією України та законами України.
Верховний Суд постановою від 4 жовтня 2018 року касаційну скаргу Короткого І.П. залишив без задоволення. Верховний Суд погодився з висновками судів першої та апеляційної Інстанцій про відповідність дій Управління "щодо обчислення і виплати суддівської винагороди з розрахунку посадового окладу 1600 гривень принципу законності, передбаченого ст.ст.
6,
19 Конституції України, приписам законів про судоустрій щодо визначення розміру винагороди судді".
Суб'єкт права на конституційну скаргу стверджує, що положення пункту 3 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення"
Закону в частині визначення розміру винагороди судді не відповідають статтям
8,
130 Конституції України та порушують його право на своєчасне одержання винагороди за працю, передбачене частиною сьомою статті
4-3 Основного Закону України.
Крім того, автор клопотання зазначає, що, "приймаючи пункт З Розділу II "Прикінцеві та перехідні положення"
Закону України від 06 грудня 2016 року № 1774-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України", Верховна Рада України діяла не у спосіб, передбачений ч.ч.І та З ст.
10 Закону України "Про оплату праці", оскільки змінила розмір мінімальної заробітної плати без внесення змін до закону про Державний бюджет України на відповідний рік". З огляду на це Короткий І.П. стверджує, що "такі дії Верховної Ради України порушують вимоги ч.2 ст.
19 Конституції України".
2. Вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі, Друга колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України виходить з такого.
Згідно із Законом України
"Про Конституційний Суд України" у конституційній скарзі зазначається обґрунтування тверджень щодо неконституційності закону України (його окремих положень) із зазначенням того, яке з гарантованих
Конституцією України прав людини, на думку суб'єкта права на конституційну скаргу, зазнало порушення внаслідок застосування закону (пункт 6 частини другої статті
55).
................Перейти до повного тексту