- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
08.11.2017 |
Справа № 826/12583/16 |
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: Кузьмишиної О.М.,
Суддів: Глущенко Я.Б., Шелест С.Б.,
за участю секретаря
судового засідання Пушенко О.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Кабінету Міністрів України на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 липня 2017 року у
справі за адміністративним позовом ОСОБА_4 до Кабінету Міністрів України, Державної санітарно-епідеміологічної служби України, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Міністерства охорони здоров'я України про поновлення на роботі, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_4 звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Кабінету Міністрів України, Державної санітарно-епідеміологічної служби України, в якому просить:
1) визнати незаконним та скасувати розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 року
№ 483-р "Про звільнення ОСОБА_4 з посади заступника Голови Державної санітарно-епідеміологічної служби України";
2) визнати незаконним та скасувати наказ Держсанепідслужба України від 13.07.2016 року № 99-к "Про оголошення розпоряджень Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 року № 483-р, 486-р";
3) поновити з 13.07.2016 року ОСОБА_4 на посаді заступника Голови Державної санітарно-епідеміологічної служби України;
4) допустити негайне виконання постанови суду в частині поновлення ОСОБА_4 на посаді заступника Голови Держсанепідслужба України.
Не погоджуючись з постановою відповідач Кабінет Міністрів України звернувся із апеляційною скаргою, в якій просить скасувати оскаржувану постанову, як таку, що постановлена із порушенням норм матеріального і процесуального права, та ухвалити нову постанову, якою у задоволенні позову відмовити повністю.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 року
№ 992-р ОСОБА_4 призначено на посаду заступника Голови Держсанепідслужби України.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 року
№ 994-р "Про тимчасове покладення виконання обов'язків Голови Державної санітарно-епідеміологічної служби України на ОСОБА_4" на ОСОБА_4 тимчасово покладено виконання обов'язків Голови Держсанепідслужби України.
Відповідно до наказу Держсанепідслужба України від 21.10.2014 року № 79-к позивач приступив до виконання обов'язків з 21.10.2014 року.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 року
№ 486-р "Про визнання таким, що втратило чинність розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 року № 994-р" скасовано розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 року
№ 994-р "Про тимчасове покладення виконання обов'язків Голови Державної санітарно-епідеміологічної служби України на ОСОБА_4", яким на ОСОБА_4 тимчасово покладено виконання обов'язків Голови Держсанепідслужба України.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 року
№ 483-р "Про звільнення ОСОБА_4 з посади заступника Голови Державної санітарно-епідеміологічної служби України" на підставі п. 1 ч. 1 ст.
87 Закону України
"Про державну службу" ОСОБА_4 звільнено з посади заступника Голови Держсанепідслужби України.
Наказом Держсанепідслужби України від 13.07.2016 року № 99-к "Про оголошення розпоряджень Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 року № 483-р та № 486-р" визнано такими, що втратили чинність накази Держсанепідслужби України від 21.10.2014 року № 79-к та № 80-к.
Вважаючи розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 року
№ 483-р та наказ Держсанепідслужби України від 13.07.2016 року № 99-к протиправними та такими, що підлягають скасуванню, позивач звернувся до суду з відповідними позовними вимогами.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів виходить з наступного.
Підставою для припинення державної служби за ініціативою суб'єкта призначення є скорочення чисельності або штату державних службовців, ліквідація державного органу, реорганізація державного органу у разі, коли відсутня можливість пропозиції іншої рівноцінної посади державної служби, а в разі відсутності такої пропозиції - іншої роботи (посади державної служби) у цьому державному органі (п. 1 ч. 1 ст.
87 Закону України
"Про державну службу" ).
Разом з тим, звільнення на підставі п. 1 ч. 1 цієї статті допускається лише у разі, якщо державного службовця не може бути переведено на іншу посаду відповідно до його кваліфікації або якщо він відмовляється від такого переведення.
Частиною 3 статті
36 Кодексу законів про працю України передбачено, що у разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується.
Згідно п. 1 ч. 1 ст.
40 КЗпП України припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників. Трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом у випадку змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників.
Приписами ч. 2 ст.
40 КЗпП України встановлено, що звільнення з підстав, зазначених у пунктах 1, 2 і 6 частини першої цієї статті, допускається, якщо неможливо перевести працівника, за його згодою, на іншу роботу.
У відповідності до ч.ч. 1-3 ст.
49-2 КЗпП України наступне вивільнення працівників персонально попереджають не пізніше ніж за два місяці.
Матеріали справи не містять доказів повідомлення належним чином ОСОБА_4 у зв'язку із реорганізацією Держсанепідслужби України.
Відсутні докази і того, що позивачу запропоновано іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації.
................Перейти до повного тексту