- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
ПЕРШОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ ПЕРШОГО СЕНАТУ КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Губка Ігоря Івановича щодо відповідності Конституції України (конституційності) абзаців шостого, сьомого пункту 3, абзаців шостого, сьомого підпункту 2 пункту 42 розділу І Закону України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2014 року № 76-VIІІ, частини двадцятої статті 86 Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-VIІ зі змінами
м. К и ї в 30 серпня 2018 року № 237-1(І)/2018 |
Справа № 3-290/2018(4016/18) |
Перша колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України у складі:
Гультая Михайла Мирославовича - головуючого,
Головатого Сергія Петровича,
Колісника Віктора Павловича - доповідача,
розглянула на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Губка Ігоря Івановича щодо відповідності
Конституції України (конституційності) абзаців шостого, сьомого пункту 3, абзаців шостого, сьомого підпункту 2 пункту 42 розділу І
Закону України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2014 року № 76-VIII (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 6, ст. 40), частини двадцятої статті
86 Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-VIІ (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 2-3, ст. 12) зі змінами.
Заслухавши суддю-доповідача Колісника В.П. та дослідивши матеріали справи, Перша колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України
установила:
1. Губко І.І, звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням перевірити на відповідність статті
1, частині другій статті
3, статті
6, частинам першій, другій статті
8, частині другій статті
19, статті
21, частинам другій, третій статті
22, частині першій статті
24, статті
46, частині першій статті
64, пункту 14 частини першої статті
92, частині другій статті
131-1 Конституції України (конституційність) абзаци шостий, сьомий пункту 3, абзаци шостий, сьомий підпункту 2 пункту 42 розділу І
Закону України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2014 року № 76-VIІІ (далі - Закон № 76), частину двадцяту статті
86 Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-VIІ зі змінами (далі -Закон № 1697).
Згідно з абзацами шостим, сьомим пункту 3 розділу І Закону
№ 76 частину вісімнадцяту статті
50-1 Закону України "Про прокуратуру" від 5 листопада 1991 року № 1789-ХІІ зі змінами (далі - Закон № 1789) викладено в такій редакції: "Умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури визначаються Кабінетом Міністрів України". Після набрання чинності Законом
№ 1697 відповідно до підпункту 1 пункту 3 його розділу XII "Прикінцеві положення" частина вісімнадцята статті
50-1 Закону
№ 1789 втратила чинність.
Згідно з частиною двадцятою статті
86 Закону
№ 1697 у редакції після внесення до неї змін абзацами шостим, сьомим підпункту 2 пункту 42 розділу І Закону
№ 76 умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури визначаються Кабінетом Міністрів України.
З аналізу змісту конституційної скарги та долучених до неї копій судових рішень вбачається таке.
Губко 1.1. з 1 травня 2005 року перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в місті Вінниці та отримує пенсію за вислугу років, призначену відповідно до статті
50-1 Закону
№ 1789.
Управління Пенсійного фонду України в місті Вінниці листом від 29 лютого 2016 року відмовило Губку І.І. у здійсненні перерахунку призначеної йому пенсії у зв'язку з підвищенням розміру заробітної плати працівникам органів прокуратури.
У березні 2016 року Губко І.І. звернувся до Вінницького міського суду Вінницької області з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в місті Вінниці з проханням визнати дії цього управління щодо відмови у перерахунку призначеної йому пенсії та обмеження її розміру протиправними, а також зобов'язати зазначений орган Пенсійного фонду України здійснити перерахунок та виплату йому пенсії відповідно до статті
50-1 Закону
№ 1789 у редакції, чинній на момент призначення пенсії.
Вінницький міський суд Вінницької області постановою від 21 липня 2016 року позов Губка І.І. задовольнив.
Вінницький апеляційний адміністративний суд постановою від 9 березня 2017 року постанову Вінницького міського суду Вінницької області від 21 липня 2016 року скасував.
Верховний Суд постановою від 17 квітня 2018 року, яка є остаточним судовим рішенням у справі Губка І.І., постанову Вінницького апеляційного адміністративного суду від 9 березня 2017 року залишив без змін, указавши, що Кабінет Міністрів України не визначив умов та порядку перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури, тому пенсії, призначені відповідно до статті
50-1 Закону
№ 1789, не підлягають перерахунку у зв'язку з підвищенням розміру заробітної плати працюючим працівникам прокуратури.
На думку автора клопотання, абзацами шостим, сьомим пункту З, абзацами шостим, сьомим підпункту 2 пункту 42 розділу І Закону
№ 76, частиною двадцятою статті
86 Закону
№ 1697 його позбавлено права на "осучаснення (перерахунок) пенсії", порушено конституційні приписи щодо недопущення звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод, заборони обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина.
2. Вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі, Перша колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України виходить з такого.
2.1. Згідно зі статтею
77 Закону України
"Про Конституційний Суд України" конституційна скарга вважається прийнятною за умов її відповідності вимогам, передбаченим статтями
55,
56 цього закону, та якщо з дня набрання законної сили остаточним судовим рішенням, у якому застосовано закон України (його окремі положення), сплинуло не більше трьох місяців (абзац перший, пункт 2 частини першої).
................Перейти до повного тексту