1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


УХВАЛА
ПЕРШОГО СЕНАТУ КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Чабаненка ВолодимираТарасовича щодо відповідності Конституції України(конституційності) окремих положень Бюджетного кодексу України та Постанови Кабінету Міністрів України "Деякіпитання виплати у 2016 році разової грошової допомоги,передбаченої Законами України "Про статус ветераніввійни, гарантії їх соціального захисту" і "Про жертвинацистських переслідувань"
м.Ки ї в
13 червня 2018 року
№ 19-у(І)/2018
Справа № 3-40/2018(2817/17)
Перший сенат Конституційного Суду України у складі суддів:
Головатого Сергія Петровича - головуючого,
Гультая Михайла Мирославовича - доповідача,
Колісника Віктора Павловича,
Кривенка Віктора Васильовича,
Литвинова Олександра Миколайовича,
Мельника Миколи Івановича,
Саса Сергія Володимировича,
розглянув питання щодо відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Чабаненка Володимира Тарасовича щодовідповідності Конституції України (конституційності) окремих положень Бюджетного кодексу України та Постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання виплати у 2016 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціальногозахисту" і "Про жертви нацистських переслідувань" від 2 березня 2016 року № 141.
Заслухавши суддю-доповідача Гультая М.М. та дослідивши матеріали справи, Перший сенат Конституційного Суду України
установив:
1. Чабаненко В.Т. звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати такими, що не відповідають Конституції України(є неконституційними):
- пункт 26 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України (далі - Кодекс), за яким, зокрема, норми і положення статей 12, 13, 14, 15 та 16 Закону України "Про статус ветеранів війни,гарантії їх соціального захисту" застосовуються у порядку та розмірах,встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансовихресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондівзагальнообов'язкового державного соціального страхування;
- підпункт 2 пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України "Деякіпитання виплати у 2016 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціальногозахисту" і "Про жертви нацистських переслідувань" від 2 березня 2016 року № 141 (далі - Постанова), згідно з яким у 2016 році виплату разової грошовоїдопомоги до 5 травня, зокрема, учасникам бойових дій встановлено врозмірі 920 гривень.
Як убачається з матеріалів справи, не погоджуючись із розміром щорічної разової грошової допомоги до 5 травня, отриманої відповідно дочастини п'ятої статті 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантіїїх соціального захисту" від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII та Постанови,Чабаненко В.Т. звернувся до Жовтневого районного суду міста Запоріжжя, який постановою від 24 березня 2017 року відмовив у задоволенні позовних вимог. Вказану постанову Чабаненко В.Т. оскаржив до Дніпропетровськогоапеляційного адміністративного суду, який ухвалою від 31 травня 2017 рокуйого апеляційну заяву залишив без задоволення, а постанову Жовтневогорайонного суду міста Запоріжжя від 24 березня 2017 року - без змін.
Автор клопотання вважає, що оспорювані положення, застосовані в остаточному судовому рішенні в його справі, не відповідають статтям 1, 3, частині другій статті 8, частині другій статті 19, статтям 22, 46, 64, 92, 151-1 Конституції України, оскільки передбачена частиною п'ятою статті 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"щорічна разова грошова допомога для учасників бойових дій, розмір якої, надумку Чабаненка В.Т., має становити п'ять мінімальних пенсій за віком,є формою соціального забезпечення громадян, на яку поширюється діястатті 46 Основного Закону України.
2. Перший сенат Конституційного Суду України, вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі у зв'язку знеодностайним постановленням Першою колегією суддів Першого сенату Конституційного Суду України Ухвали від 18 квітня 2018 року про відмову увідкритті конституційного провадження у справі, виходить з такого.

................
Перейти до повного тексту