- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
ПЕРШОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ ПЕРШОГО СЕНАТУ КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Шашкова Павла Олексійовича щодо відповідності Конституції України (конституційності) частини двадцятої статті 86 Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-VII зі змінами
м. Київ 31 травня 2018 року № 183-1 (І)/2018 |
Справа №3-210/2018 (2410/18) |
Перша колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України у складі:
Гультая Михайла Мирославовича - головуючого,
Головатого Сергія Петровича,
Колісника Віктора Павловича - доповідача,
Заслухавши суддю-доповідача Колісника В.П. та дослідивши матеріали справи, Перша колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України
установила:
1. Шашков П.О. звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати такою, що не відповідає частині першій статті
8, частинам другій, третій статті
22, частинам першій, третій статті
46 Конституції України (є неконституційною), частину двадцяту статті
86 Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-VIІ зі змінами (далі - Закон № 1697), згідно з якою умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури визначаються Кабінетом Міністрів України.
Із аналізу змісту конституційної скарги та копій судових рішень, долучених до неї, вбачається таке.
Рішенням Харківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Харківської області від 1 листопада 2016 року Шашкову П.О. відмовлено у здійсненні перерахунку призначеної пенсії у зв'язку з підвищенням посадових окладів працівників органів прокуратури.
Суб'єкт права на конституційну скаргу стверджує про обмеження його права на перерахунок призначеної пенсії у зв'язку з підвищенням посадових окладів працівників прокуратури та наголошує на відсутності фактичної можливості здійснення такого перерахунку, зумовленій тим, що Кабінет Міністрів України не визначив умов та порядку його здійснення.
В остаточному судовому рішенні у справі Шашкова П.О. - постанові Верховного Суду від 14 лютого 2018 року - вказано, що на час звернення Шашкова П.О. до Харківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Харківської області із заявою про перерахунок призначеної пенсії Кабінет Міністрів України не визначив умов та порядку перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури та що відмова органу
Пенсійного фонду України у перерахунку призначеної йому пенсії є правомірною.
2. Вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі, Перша колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України виходить з такого.
Відповідно до пункту 6 частини другої статті
55 Закону України "Про Конституційний Суд України" у конституційній скарзі має міститися обґрунтування тверджень щодо неконституційності закону України (його окремих положень) із зазначенням того, яке з гарантованих
Конституцією України прав людини, на думку суб'єкта права на конституційну скаргу, зазнало порушення внаслідок застосування закону.
Із аналізу конституційної скарги випливає, що автор клопотання не обґрунтував своїх тверджень щодо неконституційності частини двадцятої статті
86 Закону
№ 1697, обмежившись наведенням приписів
Конституції України, цитуванням положень законів України (у тому числі таких, що втратили чинність), а також посиланням на рішення Конституційного Суду України та Європейського суду з прав людини з відтворенням їх фрагментів.
Відповідно до юридичної позиції Конституційного Суду України зміна механізму нарахування певних видів соціальних виплат та допомоги є конституційно допустимою до тих меж, за якими ставиться під сумнів сама сутність змісту права на соціальний захист (абзац одинадцятий підпункту 2.1 пункту 2 мотивувальної частини Рішення від 26 грудня 2011 року
№ 20-рп/2011). У Рішенні від 2 березня 1999 року
№ 2-рп/99 Конституційний Суд України вказав, що здійснення в цілому політики соціального захисту не належить до виключних повноважень Верховної Ради України (друге речення абзацу вісімнадцятого пункту 2 мотивувальної частини). Відповідно до
Конституції України Кабінет Міністрів України вживає заходів щодо забезпечення прав і свобод людини і громадянина, забезпечує проведення політики у сфері соціального захисту (пункти 2, 3 статті 116).
................Перейти до повного тексту