- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
ДРУГОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ ПЕРШОГО СЕНАТУ КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Турчанінова Владлена Юрійовича щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень законів України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2014 року № 76-VIІІ, "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення" від 2 березня 2015 року № 213-VIІІ
м.Київ 22 травня 2018 року № 175-2(І)/2018 |
Справа №3-198/2018(2108/18) |
Друга колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України у складі:
Мельника Миколи Івановича - головуючого, доповідача,
Саса Сергія Володимировича,
Шевчука Станіслава Володимировича,
розглянула питання щодо відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Турчанінова Владлена Юрійовича щодо відповідності
Конституції України (конституційності) абзаців шостого, сьомого пункту 3 розділу І
Закону України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2014 року № 76-VIII (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 6, ст. 40), пункту 5 розділу III "Прикінцеві положення"
Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення" від 2 березня 2015 року № 213-VIІІ (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 22, ст. 145).
Заслухавши суддю-доповідача Мельника М.І. та дослідивши матеріали справи, Друга колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України
установила:
Відповідно до пункту 5 розділу III "Прикінцеві положення" Закону
№ 213 "у разі неприйняття до 1 червня 2015 року закону щодо призначення всіх пенсій, у тому числі спеціальних, на загальних підставах з 1 червня 2015 року скасовуються норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії/щомісячне довічне грошове утримання призначаються відповідно до законів України
"Про державну службу",
"Про прокуратуру",
"Про судоустрій і статус суддів",
"Про статус народного депутата України",
"Про Кабінет Міністрів України",
"Про судову експертизу",
"Про Національний банк України",
"Про службу в органах місцевого самоврядування",
"Про дипломатичну службу",
Податкового та
Митного кодексів України,
Положення про помічника-консультанта народного депутата України.
З аналізу змісту конституційної скарги та долучених до неї копій судових рішень вбачається таке.
Турчанінов В.Ю. 14 березня 2017 року звернувся до Переяслав-Хмельницького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області (далі - Управління), у якому він перебуває на обліку з 28 березня 2008 року, із заявою про перерахунок призначеної пенсії відповідно до статті
50-1 Закону
№ 1789 у редакції, чинній на час призначення йому пенсії.
Управління відмовило Турчанінову В.Ю. в перерахунку призначеної пенсії у зв'язку з тим, що з 1 червня 2015 року немає законодавчих підстав для проведення такого перерахунку, оскільки згідно з пунктом 5 розділу III "Прикінцеві положення" Закону
№ 213 у разі неприйняття до 1 червня 2015 року закону щодо призначення всіх пенсій, у тому числі спеціальних, на загальних підставах з 1 червня 2015 року скасовуються норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії призначаються, зокрема, відповідно до Закону
№ 1789.
Відмову Управління Турчанінов В.Ю. оскаржив до Яготинського районного суду Київської області, який постановою від 18 травня 2017 року задовольнив його позов та зобов'язав Управління "здійснити з 1 січня 2016 року перерахунок призначеної пенсії за вислугою років у зв'язку з підвищенням заробітної плати працівникам прокуратури відповідно до
Постанови Кабінету Міністрів України № 1013 від 09.12.2015 року, згідно з вимогами ст.
50-1 Закону України
"Про прокуратуру" (зі змінами, внесеними згідно із
Законом України від 05.10.1995 року № 358/95-ВР у редакції, що діяла станом на час призначення пенсії) з розрахунку 90% від місячної (чинної) заробітної плати відповідної посади працівника прокуратури згідно до довідки прокуратури Київської області № 18ф-75 від 09.03.2017 року, починаючи з 01.01.2016 року, без обмежень граничного розміру пенсії та здійснювати відповідні виплати, а також виплатити різницю між фактично отриманою та належною до оплати сумою пенсії".
Київський апеляційний адміністративний суд постановою від 29 червня 2017 року апеляційну скаргу Управління задовольнив, а постанову Яготинського районного суду Київської області від 18 травня 2017 року скасував. Верховний Суд постановою від 15 березня 2018 року залишив касаційну скаргу Турчанінова В.Ю. без задоволення, а постанову Київського апеляційного адміністративного суду - без змін.
2. Вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі, Друга колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України виходить з такого.
Автор клопотання порушує питання про визнання неконституційними абзаців шостого, сьомого пункту 3 розділу І Закону
№ 76, згідно з якими викладено в новій редакції частину вісімнадцяту
статті 50-1 Закону
№ 1789. Отже, суб'єкт права на конституційну скаргу по суті оспорює конституційність частини вісімнадцятої статті
50-1 Закону
№ 1789 у редакції Закону
№ 76, яка втратила чинність відповідно до підпункту 1 пункту З розділу XII "Прикінцеві положення"
Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-VIІ.
................Перейти до повного тексту