- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
ПЕРШОЇ КОЛЕГІЇ СУДЦІВ ПЕРШОГО СЕНАТУ КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Татаренка Павла Миколайовича щодо відповідності Конституції України (конституційності) статті 37-1 Закону України "Про державну службу" від 16 грудня 1993 року № 3723-ХІІ у редакції до внесення змін Законом України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2014 року № 76-VIІІ, підпунктів 1, 2 пункту 2 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року № 889-VIІІ
м. К и ї в 24 квітня 2018 року №132-1 (І)/2018 |
Справа № 3-56/2018 (3381/17) |
Перша колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України у складі:
Гультая Михайла Мирославовича - головуючого,
Головатого Сергія Петровича,
Колісника Віктора Павловича - доповідача,
розглянула на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Татаренка Павла Миколайовича щодо відповідності
Конституції України (конституційності) статті
37-1 Закону України "Про державну службу" від 16 грудня 1993 року № 3723-ХІІ (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст. 490) у редакції до внесення змін
Законом України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2014 року № 76-VIІІ (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 6, ст. 40), підпунктів 1, 2 пункту 2 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення"
Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року № 889-VIІІ (Відомості Верховної Ради України, 2016 р., № 4, ст. 43).
Заслухавши суддю-доповідача Колісника В.П. та дослідивши матеріали справи, Перша колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України
установила:
Статтею
37-1 Закону № 3723 у редакції до внесення змін
Законом № 76 було передбачено, що у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям, а також у зв'язку із набуттям особою права на пенсійне забезпечення державного службовця за цим законом відповідно здійснюється перерахунок раніше призначених пенсій (частина перша); перерахунок пенсії здійснюється виходячи із сум заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування працюючого державного службовця відповідної посади та рангу на момент виникнення права на перерахунок пенсії (частина друга). Підпунктом 3 пункту 11 розділу І
Закону № 76, який набрав чинності з 1 січня 2015 року, до статті
37-1 Закону № 3723 внесено зміни, а саме її викладено в такій редакції: "Умови та порядок перерахунку призначених пенсій державним службовцям визначаються Кабінетом Міністрів України".
Згідно з підпунктом 1 пункту 2 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення"
Закону № 889, який набрав чинності з 1 травня 2016 року,
Закон № 3723 визнано таким, що втратив чинність, крім статті
37, що застосовується до осіб, зазначених у пунктах 10 і 12 цього розділу.
На думку суб'єкта права на конституційну скаргу, суди апеляційної та касаційної інстанцій у своїх рішеннях, посилаючись на підпункти 1, 2 пункту 2 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення"
Закону № 889,
звузили зміст та обсяг існуючих прав щодо перерахунку пенсій державним службовцям у зв'язку з підвищенням розміру заробітної плати працюючим державним службовцям, чим порушили вимоги статті
1, частини другої статті
6, статті
8, статті
22, частини першої статті
58, статті
64, пункту 6 частини першої статті
92 Конституції України.
В остаточному судовому рішенні у справі Татаренка П.М. - ухвалі Вищого адміністративного суду України від 27 червня 2017 року -констатовано, що згідно зі статтею
90 Закону № 889 пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до
Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", який не містить такої підстави для перерахунку пенсій, як підвищення заробітної плати працюючим державним службовцям. У зазначеній ухвалі Вищий адміністративний суд України дійшов висновку, що відмова органу Пенсійного фонду України у здійсненні перерахунку пенсії Татаренку П.М. є правомірною.
2. Вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі, Перша колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України виходить з такого.
2.1. Конституційний Суд України відповідно до статті
8 Закону України
"Про Конституційний Суд України" розглядає питання щодо відповідності
Конституції України (конституційності) чинних актів (їх окремих положень) (частина перша); з метою захисту та відновлення прав особи Конституційний Суд України розглядає питання щодо відповідності
Конституції України (конституційності) акта (його окремих положень), який втратив чинність, але продовжує застосовуватись до правовідносин, що виникли під час його чинності (частина друга).
................Перейти до повного тексту